Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

PolitikkSamfunn

Meiner folk må skjerpe seg

Det er ikkje lova det er noko gale med, meiner Ketil Solvik-Olsen. Problemet er oppførselen til folk på elsparkesykkel.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2518
20210528
2518
20210528

peranders@dagogtid.no

Som samferdsleminister likestilte Ketil Solvik-Olsen elsparkesyklane med vanlege syklar. Det vedtaket står han inne for.

– Eg meiner det var heilt rett å tillate både elsykkel og elsparkesykkel. Problemet er ikkje at det manglar reglar, men at folk ikkje følgjer reglane, seier Solvik-Olsen, som no er nestleiar i Framstegspartiet.

– Det er to hovudproblem med bruken av elsparkesyklane: Folk køyrer for fort på fortaua, og det skaper kaos i gatebiletet når folk slengjer dei frå seg. Det er ikkje regelverket som er problemet, men kulturen.

– I 2018 kunne du neppe sjå for deg kor mange elsparkesyklar som skulle kome dei neste åra?

– Vi såg for oss at bruken av elsparkesykkel kom til å ta seg opp. Men forsøplinga av byrommet vart mykje verre enn eg hadde venta.

– Det er over 20.000 elektriske sparkesyklar i Oslo, truleg fleire enn nokon anna by i Europa. Er det eit sunt tal?

– Kva som er rett tal elsparkesyklar, kjem an på kva folk brukar dei til. Om det fører til at færre køyrer bil i byen, er det sunt. Om dei slengjer dei frå seg i gatene, er det ikkje sunt. 20.000 vekkslengde syklar er kaos og tragedie.

– Når du les om svaksynte som snublar i elsparkesyklane og slår seg til blods, hender det at du lurer på kor lurt vedtaket dykkar var?

– At elsparkesykkel er lovleg, inneber ikkje at det lov å parkere kor som helst. Her må kommunane rydde opp. Politiet må handheve dei reglane som gjeld, og media må formidle at det ikkje er fritt fram.

– Når Bergen og Trondheim har prøvd å regulere talet på utleigarar og sparkesyklar, har dei lidd nederlag i retten?

– Da må dei sjå om vi har dei rette reglane å regulere dette etter. Det burde ikkje ta fleire år å få eit regelverk på plass. Dei lokale styresmaktene har brukt for mykje tid på å sutre og klage over vedtak frå regjeringa. Det finst høve til å regulere dette lokalt, men ein må bruke regelverket rett.

– Samferdselsdepartementet har endra forskrifter, og stortingsfleirtalet vil endre lovverket. Det er vel ei erkjenning av at reglane ikkje var tilstrekkelege?

– Kanskje, eller kanskje har ein ikkje klart å praktisere regelverket godt nok. Eg håpar uansett dette endar med at elsparkesyklane blir ein naturleg del av trafikkbiletet, utan å skape bryderi for andre.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

peranders@dagogtid.no

Som samferdsleminister likestilte Ketil Solvik-Olsen elsparkesyklane med vanlege syklar. Det vedtaket står han inne for.

– Eg meiner det var heilt rett å tillate både elsykkel og elsparkesykkel. Problemet er ikkje at det manglar reglar, men at folk ikkje følgjer reglane, seier Solvik-Olsen, som no er nestleiar i Framstegspartiet.

– Det er to hovudproblem med bruken av elsparkesyklane: Folk køyrer for fort på fortaua, og det skaper kaos i gatebiletet når folk slengjer dei frå seg. Det er ikkje regelverket som er problemet, men kulturen.

– I 2018 kunne du neppe sjå for deg kor mange elsparkesyklar som skulle kome dei neste åra?

– Vi såg for oss at bruken av elsparkesykkel kom til å ta seg opp. Men forsøplinga av byrommet vart mykje verre enn eg hadde venta.

– Det er over 20.000 elektriske sparkesyklar i Oslo, truleg fleire enn nokon anna by i Europa. Er det eit sunt tal?

– Kva som er rett tal elsparkesyklar, kjem an på kva folk brukar dei til. Om det fører til at færre køyrer bil i byen, er det sunt. Om dei slengjer dei frå seg i gatene, er det ikkje sunt. 20.000 vekkslengde syklar er kaos og tragedie.

– Når du les om svaksynte som snublar i elsparkesyklane og slår seg til blods, hender det at du lurer på kor lurt vedtaket dykkar var?

– At elsparkesykkel er lovleg, inneber ikkje at det lov å parkere kor som helst. Her må kommunane rydde opp. Politiet må handheve dei reglane som gjeld, og media må formidle at det ikkje er fritt fram.

– Når Bergen og Trondheim har prøvd å regulere talet på utleigarar og sparkesyklar, har dei lidd nederlag i retten?

– Da må dei sjå om vi har dei rette reglane å regulere dette etter. Det burde ikkje ta fleire år å få eit regelverk på plass. Dei lokale styresmaktene har brukt for mykje tid på å sutre og klage over vedtak frå regjeringa. Det finst høve til å regulere dette lokalt, men ein må bruke regelverket rett.

– Samferdselsdepartementet har endra forskrifter, og stortingsfleirtalet vil endre lovverket. Det er vel ei erkjenning av at reglane ikkje var tilstrekkelege?

– Kanskje, eller kanskje har ein ikkje klart å praktisere regelverket godt nok. Eg håpar uansett dette endar med at elsparkesyklane blir ein naturleg del av trafikkbiletet, utan å skape bryderi for andre.

– Dei lokale styresmaktene har brukt for mykje tid på å sutre og klage.

Ketil Solvik-Olsen

Emneknaggar

Fleire artiklar

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis