Meiner folk må skjerpe seg
Det er ikkje lova det er noko gale med, meiner Ketil Solvik-Olsen. Problemet er oppførselen til folk på elsparkesykkel.
peranders@dagogtid.no
Som samferdsleminister likestilte Ketil Solvik-Olsen elsparkesyklane med vanlege syklar. Det vedtaket står han inne for.
– Eg meiner det var heilt rett å tillate både elsykkel og elsparkesykkel. Problemet er ikkje at det manglar reglar, men at folk ikkje følgjer reglane, seier Solvik-Olsen, som no er nestleiar i Framstegspartiet.
– Det er to hovudproblem med bruken av elsparkesyklane: Folk køyrer for fort på fortaua, og det skaper kaos i gatebiletet når folk slengjer dei frå seg. Det er ikkje regelverket som er problemet, men kulturen.
– I 2018 kunne du neppe sjå for deg kor mange elsparkesyklar som skulle kome dei neste åra?
– Vi såg for oss at bruken av elsparkesykkel kom til å ta seg opp. Men forsøplinga av byrommet vart mykje verre enn eg hadde venta.
– Det er over 20.000 elektriske sparkesyklar i Oslo, truleg fleire enn nokon anna by i Europa. Er det eit sunt tal?
– Kva som er rett tal elsparkesyklar, kjem an på kva folk brukar dei til. Om det fører til at færre køyrer bil i byen, er det sunt. Om dei slengjer dei frå seg i gatene, er det ikkje sunt. 20.000 vekkslengde syklar er kaos og tragedie.
– Når du les om svaksynte som snublar i elsparkesyklane og slår seg til blods, hender det at du lurer på kor lurt vedtaket dykkar var?
– At elsparkesykkel er lovleg, inneber ikkje at det lov å parkere kor som helst. Her må kommunane rydde opp. Politiet må handheve dei reglane som gjeld, og media må formidle at det ikkje er fritt fram.
– Når Bergen og Trondheim har prøvd å regulere talet på utleigarar og sparkesyklar, har dei lidd nederlag i retten?
– Da må dei sjå om vi har dei rette reglane å regulere dette etter. Det burde ikkje ta fleire år å få eit regelverk på plass. Dei lokale styresmaktene har brukt for mykje tid på å sutre og klage over vedtak frå regjeringa. Det finst høve til å regulere dette lokalt, men ein må bruke regelverket rett.
– Samferdselsdepartementet har endra forskrifter, og stortingsfleirtalet vil endre lovverket. Det er vel ei erkjenning av at reglane ikkje var tilstrekkelege?
– Kanskje, eller kanskje har ein ikkje klart å praktisere regelverket godt nok. Eg håpar uansett dette endar med at elsparkesyklane blir ein naturleg del av trafikkbiletet, utan å skape bryderi for andre.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
peranders@dagogtid.no
Som samferdsleminister likestilte Ketil Solvik-Olsen elsparkesyklane med vanlege syklar. Det vedtaket står han inne for.
– Eg meiner det var heilt rett å tillate både elsykkel og elsparkesykkel. Problemet er ikkje at det manglar reglar, men at folk ikkje følgjer reglane, seier Solvik-Olsen, som no er nestleiar i Framstegspartiet.
– Det er to hovudproblem med bruken av elsparkesyklane: Folk køyrer for fort på fortaua, og det skaper kaos i gatebiletet når folk slengjer dei frå seg. Det er ikkje regelverket som er problemet, men kulturen.
– I 2018 kunne du neppe sjå for deg kor mange elsparkesyklar som skulle kome dei neste åra?
– Vi såg for oss at bruken av elsparkesykkel kom til å ta seg opp. Men forsøplinga av byrommet vart mykje verre enn eg hadde venta.
– Det er over 20.000 elektriske sparkesyklar i Oslo, truleg fleire enn nokon anna by i Europa. Er det eit sunt tal?
– Kva som er rett tal elsparkesyklar, kjem an på kva folk brukar dei til. Om det fører til at færre køyrer bil i byen, er det sunt. Om dei slengjer dei frå seg i gatene, er det ikkje sunt. 20.000 vekkslengde syklar er kaos og tragedie.
– Når du les om svaksynte som snublar i elsparkesyklane og slår seg til blods, hender det at du lurer på kor lurt vedtaket dykkar var?
– At elsparkesykkel er lovleg, inneber ikkje at det lov å parkere kor som helst. Her må kommunane rydde opp. Politiet må handheve dei reglane som gjeld, og media må formidle at det ikkje er fritt fram.
– Når Bergen og Trondheim har prøvd å regulere talet på utleigarar og sparkesyklar, har dei lidd nederlag i retten?
– Da må dei sjå om vi har dei rette reglane å regulere dette etter. Det burde ikkje ta fleire år å få eit regelverk på plass. Dei lokale styresmaktene har brukt for mykje tid på å sutre og klage over vedtak frå regjeringa. Det finst høve til å regulere dette lokalt, men ein må bruke regelverket rett.
– Samferdselsdepartementet har endra forskrifter, og stortingsfleirtalet vil endre lovverket. Det er vel ei erkjenning av at reglane ikkje var tilstrekkelege?
– Kanskje, eller kanskje har ein ikkje klart å praktisere regelverket godt nok. Eg håpar uansett dette endar med at elsparkesyklane blir ein naturleg del av trafikkbiletet, utan å skape bryderi for andre.
– Dei lokale styresmaktene har brukt for mykje tid på å sutre og klage.
Ketil Solvik-Olsen
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.