JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

PolitikkSamfunn

Meiner folk må skjerpe seg

Det er ikkje lova det er noko gale med, meiner Ketil Solvik-Olsen. Problemet er oppførselen til folk på elsparkesykkel.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2518
20210528
2518
20210528

peranders@dagogtid.no

Som samferdsleminister likestilte Ketil Solvik-Olsen elsparkesyklane med vanlege syklar. Det vedtaket står han inne for.

– Eg meiner det var heilt rett å tillate både elsykkel og elsparkesykkel. Problemet er ikkje at det manglar reglar, men at folk ikkje følgjer reglane, seier Solvik-Olsen, som no er nestleiar i Framstegspartiet.

– Det er to hovudproblem med bruken av elsparkesyklane: Folk køyrer for fort på fortaua, og det skaper kaos i gatebiletet når folk slengjer dei frå seg. Det er ikkje regelverket som er problemet, men kulturen.

– I 2018 kunne du neppe sjå for deg kor mange elsparkesyklar som skulle kome dei neste åra?

– Vi såg for oss at bruken av elsparkesykkel kom til å ta seg opp. Men forsøplinga av byrommet vart mykje verre enn eg hadde venta.

– Det er over 20.000 elektriske sparkesyklar i Oslo, truleg fleire enn nokon anna by i Europa. Er det eit sunt tal?

– Kva som er rett tal elsparkesyklar, kjem an på kva folk brukar dei til. Om det fører til at færre køyrer bil i byen, er det sunt. Om dei slengjer dei frå seg i gatene, er det ikkje sunt. 20.000 vekkslengde syklar er kaos og tragedie.

– Når du les om svaksynte som snublar i elsparkesyklane og slår seg til blods, hender det at du lurer på kor lurt vedtaket dykkar var?

– At elsparkesykkel er lovleg, inneber ikkje at det lov å parkere kor som helst. Her må kommunane rydde opp. Politiet må handheve dei reglane som gjeld, og media må formidle at det ikkje er fritt fram.

– Når Bergen og Trondheim har prøvd å regulere talet på utleigarar og sparkesyklar, har dei lidd nederlag i retten?

– Da må dei sjå om vi har dei rette reglane å regulere dette etter. Det burde ikkje ta fleire år å få eit regelverk på plass. Dei lokale styresmaktene har brukt for mykje tid på å sutre og klage over vedtak frå regjeringa. Det finst høve til å regulere dette lokalt, men ein må bruke regelverket rett.

– Samferdselsdepartementet har endra forskrifter, og stortingsfleirtalet vil endre lovverket. Det er vel ei erkjenning av at reglane ikkje var tilstrekkelege?

– Kanskje, eller kanskje har ein ikkje klart å praktisere regelverket godt nok. Eg håpar uansett dette endar med at elsparkesyklane blir ein naturleg del av trafikkbiletet, utan å skape bryderi for andre.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

peranders@dagogtid.no

Som samferdsleminister likestilte Ketil Solvik-Olsen elsparkesyklane med vanlege syklar. Det vedtaket står han inne for.

– Eg meiner det var heilt rett å tillate både elsykkel og elsparkesykkel. Problemet er ikkje at det manglar reglar, men at folk ikkje følgjer reglane, seier Solvik-Olsen, som no er nestleiar i Framstegspartiet.

– Det er to hovudproblem med bruken av elsparkesyklane: Folk køyrer for fort på fortaua, og det skaper kaos i gatebiletet når folk slengjer dei frå seg. Det er ikkje regelverket som er problemet, men kulturen.

– I 2018 kunne du neppe sjå for deg kor mange elsparkesyklar som skulle kome dei neste åra?

– Vi såg for oss at bruken av elsparkesykkel kom til å ta seg opp. Men forsøplinga av byrommet vart mykje verre enn eg hadde venta.

– Det er over 20.000 elektriske sparkesyklar i Oslo, truleg fleire enn nokon anna by i Europa. Er det eit sunt tal?

– Kva som er rett tal elsparkesyklar, kjem an på kva folk brukar dei til. Om det fører til at færre køyrer bil i byen, er det sunt. Om dei slengjer dei frå seg i gatene, er det ikkje sunt. 20.000 vekkslengde syklar er kaos og tragedie.

– Når du les om svaksynte som snublar i elsparkesyklane og slår seg til blods, hender det at du lurer på kor lurt vedtaket dykkar var?

– At elsparkesykkel er lovleg, inneber ikkje at det lov å parkere kor som helst. Her må kommunane rydde opp. Politiet må handheve dei reglane som gjeld, og media må formidle at det ikkje er fritt fram.

– Når Bergen og Trondheim har prøvd å regulere talet på utleigarar og sparkesyklar, har dei lidd nederlag i retten?

– Da må dei sjå om vi har dei rette reglane å regulere dette etter. Det burde ikkje ta fleire år å få eit regelverk på plass. Dei lokale styresmaktene har brukt for mykje tid på å sutre og klage over vedtak frå regjeringa. Det finst høve til å regulere dette lokalt, men ein må bruke regelverket rett.

– Samferdselsdepartementet har endra forskrifter, og stortingsfleirtalet vil endre lovverket. Det er vel ei erkjenning av at reglane ikkje var tilstrekkelege?

– Kanskje, eller kanskje har ein ikkje klart å praktisere regelverket godt nok. Eg håpar uansett dette endar med at elsparkesyklane blir ein naturleg del av trafikkbiletet, utan å skape bryderi for andre.

– Dei lokale styresmaktene har brukt for mykje tid på å sutre og klage.

Ketil Solvik-Olsen

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis