JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Olsson

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1952
20180622
1952
20180622

Same kva som hender, er det best å halde seg heime. Det er den einaste logiske konklusjonen ein kan dra av eit stort Dagsavisen-intervju med tittelen «Samfunnsmodellen vår vil knake i sammenføyningene». Det er Torbjørn Røe Isaksen som meiner at «høy innvandring over tid ikke er forenlig med hvordan det norske samfunnet er bygd opp». Eit legitimt standpunkt, sjølvsagt, og den ihuga statsråden har sjølv peika på låg sysselsetting mellom innvandrarar som «en tikkende bombe under velferdsstaten». Men kven er spåmannen Olsson?

Det fulle namnet er Fingal Olsson, etter figuren den svenske komikaren Martin Ljung brukte i ei rad framsyningar på femtitalet:

«Är det inte Fingal Olsson som sitter der borte?

Nä, han er død.

Det är han inte, han rör ju på seg.»

Jubelen ville ingen ende ta i eit stykke revykunst som framleis er ein publikumsvinnar, når du høyrer det i opptak eit halvt hundreår etter. Det var Hasse Alfredson og Tage Danielsson som utarbeidde monologen, som Ljung utviklar vidare i ein tekst som tek for seg både «den lustiga humoren och den tråkiga humoren». Men kvar kjem humøret til statsråd Isaksen inn?

«Jeg har ikke noen hemmelig drøm om å bli partileder i Høyre», seier statsråden, og han tek sats: «La den hvite, urbane middelklassen som aldri har vært den del av en sånn diskusjon, kaste den første stein.» På biletet knytt til intervjuet er Isaksen sjølv væpna med eit uskuldig stykke treverk. Mitt naive spørsmål er: Kvifor blir endringar i samfunnet meir og meir framstilte som moglege trugsmål mot samfunnet? At det vil «knake i samfunnsmodellen» er meir og meir omkvedet no.

Gata der eg har halde hus i ein mannsalder, er under oppussing. Eit fargerikt fellesskap utan like speglar seg att i bydelen. Med vindaugo mine på vidt gap tonar musikken frå Miles Davis ut i gata. I dag med den vakraste av alle, «All Blues». Og det knakar lett i stillaset. Statsråden må høyre betre etter. Fingal Olsson lever enno.

R.H.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Same kva som hender, er det best å halde seg heime. Det er den einaste logiske konklusjonen ein kan dra av eit stort Dagsavisen-intervju med tittelen «Samfunnsmodellen vår vil knake i sammenføyningene». Det er Torbjørn Røe Isaksen som meiner at «høy innvandring over tid ikke er forenlig med hvordan det norske samfunnet er bygd opp». Eit legitimt standpunkt, sjølvsagt, og den ihuga statsråden har sjølv peika på låg sysselsetting mellom innvandrarar som «en tikkende bombe under velferdsstaten». Men kven er spåmannen Olsson?

Det fulle namnet er Fingal Olsson, etter figuren den svenske komikaren Martin Ljung brukte i ei rad framsyningar på femtitalet:

«Är det inte Fingal Olsson som sitter der borte?

Nä, han er død.

Det är han inte, han rör ju på seg.»

Jubelen ville ingen ende ta i eit stykke revykunst som framleis er ein publikumsvinnar, når du høyrer det i opptak eit halvt hundreår etter. Det var Hasse Alfredson og Tage Danielsson som utarbeidde monologen, som Ljung utviklar vidare i ein tekst som tek for seg både «den lustiga humoren och den tråkiga humoren». Men kvar kjem humøret til statsråd Isaksen inn?

«Jeg har ikke noen hemmelig drøm om å bli partileder i Høyre», seier statsråden, og han tek sats: «La den hvite, urbane middelklassen som aldri har vært den del av en sånn diskusjon, kaste den første stein.» På biletet knytt til intervjuet er Isaksen sjølv væpna med eit uskuldig stykke treverk. Mitt naive spørsmål er: Kvifor blir endringar i samfunnet meir og meir framstilte som moglege trugsmål mot samfunnet? At det vil «knake i samfunnsmodellen» er meir og meir omkvedet no.

Gata der eg har halde hus i ein mannsalder, er under oppussing. Eit fargerikt fellesskap utan like speglar seg att i bydelen. Med vindaugo mine på vidt gap tonar musikken frå Miles Davis ut i gata. I dag med den vakraste av alle, «All Blues». Og det knakar lett i stillaset. Statsråden må høyre betre etter. Fingal Olsson lever enno.

R.H.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis