JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Skal merkast som produsert i Irland

Jarlsberg-hjulet frå Irland vert identisk med det som vert produsert i Noreg, men skal merkast som irskprodusert.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2275
20171215
2275
20171215

I vår fekk Dagbladet to oste-ekspertar frå ein delikatessebutikk i Oslo til å jamføre smaken på irskprodusert Jarlsberg kjøpt i Sverige og norskprodusert Jarlsberg frå Noreg. Dei fann «en markant smaksforskjell». Det same gjorde kundane deira, som også prøvde ostane. Ifølgje Dagbladet var osten kjøpt i Sverige ikkje merkt som produsert i Irland. Det skal Jarlsberg som vert produsert på Tines nye meieri i Irland vere, forsikrar Atle Kjøl Jacobsen, i Tine Internasjonal.

I e-brev til Dag og Tid skriv han òg at kvalitetskrava til Jarlsberg-hjulet som skal produserast i Irland, kjem til å vere «heilt identiske» med Jarlsberg-hjulet som framleis skal produserast i Noreg.

Kvalitet og oppskrift

Spørsmålet vårt om den markante smaksskilnaden oste-ekspertane fann mellom dei to, får til svar at Tine har produsert Jarlsberg i USA og Irland i mange år, og osten er teken godt imot i marknaden. Det er like strenge krav til kvalitet på råvara i USA og Irland. All Jarlsberg er laga på det som svarar til norsk elitemjølk, og etter same oppskrift.

Jacobsen seier òg det er eit «klokkeklart krav» at mjølka Tine tek imot, både i Noreg, Irland og USA, skal vere utan restar av antibiotika og garantert fri for bruk av genmodifiserte organismar (GMO).

Prisen for merkevara

Cathrine Pia Lund leiar avdelinga «Merkevaren Norge», ei satsing i Innovasjon Norge for å leggje grunnlag for auka eksport og verdiskaping mellom næringar. Ho seier nasjonar, land eller merkevarer som vert oppfatta som attraktive, kan ta høgare pris for produkta sine og ser ikkje vekk frå at det også gjeld for Jarlsberg, sjølv om osten framover i større grad skal produserast utanlands.

– Det er ein styrke om vara også er produsert i landet ho kjem frå, men det treng ikkje vere noka hindring at ho ikkje er det, seier ho.

Kollegaen hennar, Oscar Kipperberg, har same oppfatning.

– Så lenge Tine står som garantist for at Jarlsberg er laga etter deira verdiar og kvalitet, treng det ikkje ha betydning for prisen det er mogleg å ta ut, seier han.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

I vår fekk Dagbladet to oste-ekspertar frå ein delikatessebutikk i Oslo til å jamføre smaken på irskprodusert Jarlsberg kjøpt i Sverige og norskprodusert Jarlsberg frå Noreg. Dei fann «en markant smaksforskjell». Det same gjorde kundane deira, som også prøvde ostane. Ifølgje Dagbladet var osten kjøpt i Sverige ikkje merkt som produsert i Irland. Det skal Jarlsberg som vert produsert på Tines nye meieri i Irland vere, forsikrar Atle Kjøl Jacobsen, i Tine Internasjonal.

I e-brev til Dag og Tid skriv han òg at kvalitetskrava til Jarlsberg-hjulet som skal produserast i Irland, kjem til å vere «heilt identiske» med Jarlsberg-hjulet som framleis skal produserast i Noreg.

Kvalitet og oppskrift

Spørsmålet vårt om den markante smaksskilnaden oste-ekspertane fann mellom dei to, får til svar at Tine har produsert Jarlsberg i USA og Irland i mange år, og osten er teken godt imot i marknaden. Det er like strenge krav til kvalitet på råvara i USA og Irland. All Jarlsberg er laga på det som svarar til norsk elitemjølk, og etter same oppskrift.

Jacobsen seier òg det er eit «klokkeklart krav» at mjølka Tine tek imot, både i Noreg, Irland og USA, skal vere utan restar av antibiotika og garantert fri for bruk av genmodifiserte organismar (GMO).

Prisen for merkevara

Cathrine Pia Lund leiar avdelinga «Merkevaren Norge», ei satsing i Innovasjon Norge for å leggje grunnlag for auka eksport og verdiskaping mellom næringar. Ho seier nasjonar, land eller merkevarer som vert oppfatta som attraktive, kan ta høgare pris for produkta sine og ser ikkje vekk frå at det også gjeld for Jarlsberg, sjølv om osten framover i større grad skal produserast utanlands.

– Det er ein styrke om vara også er produsert i landet ho kjem frå, men det treng ikkje vere noka hindring at ho ikkje er det, seier ho.

Kollegaen hennar, Oscar Kipperberg, har same oppfatning.

– Så lenge Tine står som garantist for at Jarlsberg er laga etter deira verdiar og kvalitet, treng det ikkje ha betydning for prisen det er mogleg å ta ut, seier han.

­– Det er ein styrke om vara også er produsert i landet ho kjem frå.

Cathrine Pia Lund, Innovasjon Norge.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis