JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Sidene 2-3

Ein jobb å gjere

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2078
20171110
2078
20171110

Auka innvandring er den viktigaste årsaka til veksten i utgiftene til sosialhjelp dei siste åra, melde NRK førre veke. Nyhenda var basert på ein rapport Proba samfunnsanalyse har laga for KS, og vart kommentert av innvandrings- og integreringsminister Sylvi Listhaug.

Ho sa: «Vi må sjå kva for krav til resultat og kvalitet vi set til kommunane, men også den enkelte. Det må meir krav til, trur eg, viss vi skal lukkast med å få folk til å kunne forsørgje seg sjølve, og det er vi heilt avhengige av at fleire gjer framover når takta på innvandringa har vore så stor. Og vi må også då ha ned takta på innvandringa.»

Dette er lettvinne konklusjonar frå statsråden som sjølv har overordna ansvar for integreringspolitikken.

Tala i rapporten er ikkje brotne ned på innvandringsårsak for innvandrarar som får sosialhjelp. Folk på flukt har stått for den største auken i innvandringa dei siste åra. Det kan ifølgje rapporten like fullt tenkjast at auken i arbeidsløysa frå 2013 til 2016 har gjeve særlege utslag i talet på arbeidsinnvandrarar frå EØS-området som får sosialhjelp.

Halvparten av Nav-leiarane som er intervjua, seier statlege tiltak og ordningar har bidrege til auken i sosialhjelp. Tre av fire seier regelverksendringar som har gjeve nedgang i den statlege bustønaden, har gjort at fleire i staden søkjer sosialhjelp.

Førre veke fekk Listhaug òg overlevert ei evaluering forskingsstiftinga Fafo har gjort av introduksjonsprogrammet kommunane skal tilby nykomne innvandrarar. Ei hovudinnvending der er at ordninga, som er eit av dei viktigaste verkemidla for at innvandrarar skal kome inn i arbeidslivet, i for lita grad er reelt arbeidskvalifiserande. Fafo-forskarane meiner tida er inne for «et nytt veiskille i integreringspolitikken, ved etablering av fagopplæring tilpasset nyankomne».

Eit nytt vegskilje er det verken kommunane eller den enkelte innvandraren som kan stå for. Listhaug kan ha rett i at det må «meir krav» til, men truleg er tida inne for å krevje meir av dei som har det overordna ansvaret for integrering.

Eva Aalberg Undheim

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Auka innvandring er den viktigaste årsaka til veksten i utgiftene til sosialhjelp dei siste åra, melde NRK førre veke. Nyhenda var basert på ein rapport Proba samfunnsanalyse har laga for KS, og vart kommentert av innvandrings- og integreringsminister Sylvi Listhaug.

Ho sa: «Vi må sjå kva for krav til resultat og kvalitet vi set til kommunane, men også den enkelte. Det må meir krav til, trur eg, viss vi skal lukkast med å få folk til å kunne forsørgje seg sjølve, og det er vi heilt avhengige av at fleire gjer framover når takta på innvandringa har vore så stor. Og vi må også då ha ned takta på innvandringa.»

Dette er lettvinne konklusjonar frå statsråden som sjølv har overordna ansvar for integreringspolitikken.

Tala i rapporten er ikkje brotne ned på innvandringsårsak for innvandrarar som får sosialhjelp. Folk på flukt har stått for den største auken i innvandringa dei siste åra. Det kan ifølgje rapporten like fullt tenkjast at auken i arbeidsløysa frå 2013 til 2016 har gjeve særlege utslag i talet på arbeidsinnvandrarar frå EØS-området som får sosialhjelp.

Halvparten av Nav-leiarane som er intervjua, seier statlege tiltak og ordningar har bidrege til auken i sosialhjelp. Tre av fire seier regelverksendringar som har gjeve nedgang i den statlege bustønaden, har gjort at fleire i staden søkjer sosialhjelp.

Førre veke fekk Listhaug òg overlevert ei evaluering forskingsstiftinga Fafo har gjort av introduksjonsprogrammet kommunane skal tilby nykomne innvandrarar. Ei hovudinnvending der er at ordninga, som er eit av dei viktigaste verkemidla for at innvandrarar skal kome inn i arbeidslivet, i for lita grad er reelt arbeidskvalifiserande. Fafo-forskarane meiner tida er inne for «et nytt veiskille i integreringspolitikken, ved etablering av fagopplæring tilpasset nyankomne».

Eit nytt vegskilje er det verken kommunane eller den enkelte innvandraren som kan stå for. Listhaug kan ha rett i at det må «meir krav» til, men truleg er tida inne for å krevje meir av dei som har det overordna ansvaret for integrering.

Eva Aalberg Undheim

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis