JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Sidene 2-3

Frå ein annan klote

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Illustrasjonsfoto: Mosa'ab Elshamy / AP / NTB scanpix

Illustrasjonsfoto: Mosa'ab Elshamy / AP / NTB scanpix

2262
20180629
2262
20180629

Epistel

Skal det verta fred i Midtausten, må vi læra oss å lytta. Når eg i dag reiser til eit arabisk land, skjønar eg at eg er vorten framand i min eigen kultur. Det er mitt folk – eg vil dei det beste i verda – men eg skjønar kvifor eg vart så lett integrert i Noreg.

Ta berre forståinga av tida. Henne kan eg ikkje tola lenger. Eg landa sist veke i Marrakech og ville ta toget til Casablanca. Men eg kom til jarnbanestasjonen ti minutt etter at toget skulle ha gått. Men toget stod og venta likevel.

Eg kjøpte billett og spurde mannen i billettluka:

«Når kjem toget til Casablanca?»

«Eg veit ikkje.»

«Tek det ikkje tre timar? Det står på nettet.»

«Den tida du talar om, er berre på nettet.»

Toget gjekk etter 32 minutt. Eg spurde så konduktøren: «Når er vi framme?»

«Det tek fire til fem timar om du er heldig. Men du er på toget, og då vil Gud passe på at du kjem fram i alle fall.»

Nordmenn flirer av dette når dei kjem heim frå ferie. Det er eksotisk. Men det er ikkje det. Det skaper mange problem.

Eller ta vedlikehaldet. Hotellet eg tinga, skulle vera i nærleiken av sentrum og i «eit av dei finaste områda i Casa». Eg såg ein moderne tunnel under vegen, men han var stengd av di han var stappfull av søppel.

«Avisene syner stadig bilete av denne tunnelen, men ingen i staten gjer noko», sa ein mann eg møtte.

«Så media har ingen funksjon her i Marokko?»

«Media har ein funksjon, men berre i Europa!»

Men det verste for meg i dag er fråværet av lyttekultur. Det verkar som om det å lytta til andre er ukultur.

Eg ville intervjua ein kritikar om den arabiske våren. Det var mange som sat rundt oss på kafeen. Men då eg stilte spørsmål, svara dei meg alle saman samstundes. Det vart berre støy.

«Eg greier ikkje å få intervjua kritikaren, og eg greier heller ikkje å skjøna noko av det de seier. De snakkar i munnen på kvarandre.»

Dei lo. Ein av dei sa: «Å lytta meir enn å snakka er berre ein vestleg kultur.»

Det slo meg at om det skal verta varig fred i mitt kjære Midtausten, må vi læra å lytta. Vi må rotfesta retten til den andre i sjela vår.

Walid al-Kubaisi er forfattar og fast skribent i Dag og Tid.

Vi trykkjer ein epistel som har stått på trykk før,
fordi Walid var for sjuk til å skrive denne veka.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Epistel

Skal det verta fred i Midtausten, må vi læra oss å lytta. Når eg i dag reiser til eit arabisk land, skjønar eg at eg er vorten framand i min eigen kultur. Det er mitt folk – eg vil dei det beste i verda – men eg skjønar kvifor eg vart så lett integrert i Noreg.

Ta berre forståinga av tida. Henne kan eg ikkje tola lenger. Eg landa sist veke i Marrakech og ville ta toget til Casablanca. Men eg kom til jarnbanestasjonen ti minutt etter at toget skulle ha gått. Men toget stod og venta likevel.

Eg kjøpte billett og spurde mannen i billettluka:

«Når kjem toget til Casablanca?»

«Eg veit ikkje.»

«Tek det ikkje tre timar? Det står på nettet.»

«Den tida du talar om, er berre på nettet.»

Toget gjekk etter 32 minutt. Eg spurde så konduktøren: «Når er vi framme?»

«Det tek fire til fem timar om du er heldig. Men du er på toget, og då vil Gud passe på at du kjem fram i alle fall.»

Nordmenn flirer av dette når dei kjem heim frå ferie. Det er eksotisk. Men det er ikkje det. Det skaper mange problem.

Eller ta vedlikehaldet. Hotellet eg tinga, skulle vera i nærleiken av sentrum og i «eit av dei finaste områda i Casa». Eg såg ein moderne tunnel under vegen, men han var stengd av di han var stappfull av søppel.

«Avisene syner stadig bilete av denne tunnelen, men ingen i staten gjer noko», sa ein mann eg møtte.

«Så media har ingen funksjon her i Marokko?»

«Media har ein funksjon, men berre i Europa!»

Men det verste for meg i dag er fråværet av lyttekultur. Det verkar som om det å lytta til andre er ukultur.

Eg ville intervjua ein kritikar om den arabiske våren. Det var mange som sat rundt oss på kafeen. Men då eg stilte spørsmål, svara dei meg alle saman samstundes. Det vart berre støy.

«Eg greier ikkje å få intervjua kritikaren, og eg greier heller ikkje å skjøna noko av det de seier. De snakkar i munnen på kvarandre.»

Dei lo. Ein av dei sa: «Å lytta meir enn å snakka er berre ein vestleg kultur.»

Det slo meg at om det skal verta varig fred i mitt kjære Midtausten, må vi læra å lytta. Vi må rotfesta retten til den andre i sjela vår.

Walid al-Kubaisi er forfattar og fast skribent i Dag og Tid.

Vi trykkjer ein epistel som har stått på trykk før,
fordi Walid var for sjuk til å skrive denne veka.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis