JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kultur

Muustrøparken

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

1495
20190301
1495
20190301

Den vesle Muustrøparken ligg nokre hundre meter frå Nils Aas Kunstverksted på Inderøy. Går ein oppover stien som slynger seg langs Granaelva, finn ein heile ti skulpturar av Nils Aas. Her ser eg på fem av dei.

Skulpturane viser kor sterk tyding Inderøy hadde for Aas gjennom livet. Her finn vi sjarmerande skildringar av inderøyingar, i tillegg til dyr han vaks opp med. Stavhopparen i titan svingar seg så elegant over lista høgt der oppe, til minne om dei mange idrettsaktivitetane som var i området kring 1950, der kunstnaren var aktiv i skihopp, høgde og fotball.

Like fint forma er den vesle anda som kviler på ein stein, så mjuk og lubben i forma. Lenger oppe i parken kikar eit ørlite og forvite ekorn mot oss.

Ei anna livleg og leiken dyreskildring er «Ringkatta». Ho skal vere laga etter ei katte som kunstnaren pla leike med som barn. Her krøker ho seg saman til ein ball og freser så ein nesten kan høyre det. Katta manglar ei tann, ho gjekk tapt i ein slåsskamp. Figuren er grovt skoren ut i tre, deretter støypt i bronse.

Aas er ein fornyar av skulpturportrettet, og han har formgitt ei mengd kjende – så vel som mindre kjende – kvinner og menn. Søskena til kunstnaren meiner at «Arbeider­kvinnen» har trekka til mor deira. Ho døydde då dei var barn. Det er tankevekkande at den verdige framtoninga og den langstrakte svanehalsen har store likskapar med korleis han forma det vidgjetne monumentet over Haakon VII som ruvar over 7. juniplassen i Vika i Oslo.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Den vesle Muustrøparken ligg nokre hundre meter frå Nils Aas Kunstverksted på Inderøy. Går ein oppover stien som slynger seg langs Granaelva, finn ein heile ti skulpturar av Nils Aas. Her ser eg på fem av dei.

Skulpturane viser kor sterk tyding Inderøy hadde for Aas gjennom livet. Her finn vi sjarmerande skildringar av inderøyingar, i tillegg til dyr han vaks opp med. Stavhopparen i titan svingar seg så elegant over lista høgt der oppe, til minne om dei mange idrettsaktivitetane som var i området kring 1950, der kunstnaren var aktiv i skihopp, høgde og fotball.

Like fint forma er den vesle anda som kviler på ein stein, så mjuk og lubben i forma. Lenger oppe i parken kikar eit ørlite og forvite ekorn mot oss.

Ei anna livleg og leiken dyreskildring er «Ringkatta». Ho skal vere laga etter ei katte som kunstnaren pla leike med som barn. Her krøker ho seg saman til ein ball og freser så ein nesten kan høyre det. Katta manglar ei tann, ho gjekk tapt i ein slåsskamp. Figuren er grovt skoren ut i tre, deretter støypt i bronse.

Aas er ein fornyar av skulpturportrettet, og han har formgitt ei mengd kjende – så vel som mindre kjende – kvinner og menn. Søskena til kunstnaren meiner at «Arbeider­kvinnen» har trekka til mor deira. Ho døydde då dei var barn. Det er tankevekkande at den verdige framtoninga og den langstrakte svanehalsen har store likskapar med korleis han forma det vidgjetne monumentet over Haakon VII som ruvar over 7. juniplassen i Vika i Oslo.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis