JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Draumen om ein ferjefri kystveg

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1984
20210312
1984
20210312

NRK melder at regjeringa vil setja av pengar og starta bygginga av bru- og vegprosjektet Hordfast, som skal erstatta ferjesambandet mellom Halhjem og Os og gje ferjefri veg frå Stord inn til Bergen.

Får ein bygd Hordfast, er nok neste mål å laga ferdig ein ferjefri veg langs heile Vestlandet frå Kristiansand til Trondheim. Slike gigantprosjekt kan ein driva på med når ein har mykje pengar og ikkje tek inn over seg at det ikkje er ein naturrett å koma raskt fram over fjord og fjell på Vestlandet.

Men som lobbyistane bak Hordfast-prosjektet skriv, er Vestlandet «inne i en periode der behovet for omstilling som følge av endringer i offshore-relaterte næringer er tydeligere enn før». Og då må landsdelen «framstå som attraktive på omverdenen. Det krever bedre mobilitet med kortere reisetid både for næringsliv og arbeidskraft».

Slike argument ser altså ut til å trumfa det meste. Og så skal det seiast at sjølv om såkalla ikkje-prissette tema, som naturmangfald, trekkjer i negativ retning, syner den samfunnsøkonomiske analysen av Hordfast at prosjektet er vurdert som økonomisk lønsamt.

Men det beste ville likevel ha vore å la heile prosjektet liggja, både Hordfast og ein ferjefri E39. Det går an å få ting til på Vestlandet sjølv om ein ikkje har ein firefelts bru- og motorveg langs kysten.

Dessutan vil den auka transporten som det nye vegsambandet vil føra med seg, ikkje vera klimavenleg og i samsvar med eit ynske om nullvekst i personbiltrafikken. Å dagpendla frå Stord til Bergen – eller omvendt – fører til auka energibruk. Og det hjelper ikkje å visa til at dei kan reisa med elbilar. Vasskrafta kunne ha vore brukt mykje meir fornuftig om ho var nytta til å erstatta kolkraftverk i Polen.

Også politikarane som ivrar for slike vegprosjekt, forreknar seg ofte. Det er ikkje alltid dei er til det beste for distrikta. Særs ofte fører dei til sentralisering, og at mange stader tapar arbeidsplassar og folkesetnad.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

NRK melder at regjeringa vil setja av pengar og starta bygginga av bru- og vegprosjektet Hordfast, som skal erstatta ferjesambandet mellom Halhjem og Os og gje ferjefri veg frå Stord inn til Bergen.

Får ein bygd Hordfast, er nok neste mål å laga ferdig ein ferjefri veg langs heile Vestlandet frå Kristiansand til Trondheim. Slike gigantprosjekt kan ein driva på med når ein har mykje pengar og ikkje tek inn over seg at det ikkje er ein naturrett å koma raskt fram over fjord og fjell på Vestlandet.

Men som lobbyistane bak Hordfast-prosjektet skriv, er Vestlandet «inne i en periode der behovet for omstilling som følge av endringer i offshore-relaterte næringer er tydeligere enn før». Og då må landsdelen «framstå som attraktive på omverdenen. Det krever bedre mobilitet med kortere reisetid både for næringsliv og arbeidskraft».

Slike argument ser altså ut til å trumfa det meste. Og så skal det seiast at sjølv om såkalla ikkje-prissette tema, som naturmangfald, trekkjer i negativ retning, syner den samfunnsøkonomiske analysen av Hordfast at prosjektet er vurdert som økonomisk lønsamt.

Men det beste ville likevel ha vore å la heile prosjektet liggja, både Hordfast og ein ferjefri E39. Det går an å få ting til på Vestlandet sjølv om ein ikkje har ein firefelts bru- og motorveg langs kysten.

Dessutan vil den auka transporten som det nye vegsambandet vil føra med seg, ikkje vera klimavenleg og i samsvar med eit ynske om nullvekst i personbiltrafikken. Å dagpendla frå Stord til Bergen – eller omvendt – fører til auka energibruk. Og det hjelper ikkje å visa til at dei kan reisa med elbilar. Vasskrafta kunne ha vore brukt mykje meir fornuftig om ho var nytta til å erstatta kolkraftverk i Polen.

Også politikarane som ivrar for slike vegprosjekt, forreknar seg ofte. Det er ikkje alltid dei er til det beste for distrikta. Særs ofte fører dei til sentralisering, og at mange stader tapar arbeidsplassar og folkesetnad.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis