Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Fornuftig avgiftsauke

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1579
20201009
1579
20201009

Regjeringa vil i statsbudsjettet for 2021 innføra ei trafikkforsikringsavgift for elbilar med same sats som for motorsyklar. Ikkje uventa vert framlegg møtt med store protestar frå Norsk elbilforening, NAF og fleire miljøorganisasjonar.

Elbilforeininga seier at framlegget er ei kraftig skatteskjerping for elbileigarane. Det er mildt sagt ei overdriving. Det er snakk om 2135 kroner i året per elbil. Det er lite for å kunna køyra rundt i ein bil som har ei rekkje føremoner, som billegare parkering, billegare ferjer, billegare bompengesatsar og – ikkje minst – rett til å køyra i kollektivfeltet. Det siste har vore hovudmotiveringa for dei fleste elbilkjøparane rundt storbyane.

60 prosent av nybilsalet i september var elbilar. Dei tre mest selde bilmodellane var òg elbilar. Det er bra, og truleg kjem overgangen til elbilar til å halda fram også utan dei store avgiftsfritaka.

Elbilfritaket vert no dyrare og dyrare for staten, som på sikt vil tapa store inntekter om avgiftspolitikken held fram. I dag har elbileigarane eit avgiftsfritak på 20 milliardar kroner i året. Desse pengane må staten henta inn på andre område. Difor er framlegget til regjeringa fornuftig. Dessutan må ein ikkje tru at ikkje elbilane òg har uheldige følgjer for klimaet.

Avgiftsfritaket for elbilar har synt kor effektivt det er å nytta skatte- og avgiftssystemet for å få til endringar. Røynslene her bør motivera til tilsvarande satsingar andre stader for å få til ein meir klimavenleg politikk. Det må kosta meir å velja klimaugunstige alternativ.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Regjeringa vil i statsbudsjettet for 2021 innføra ei trafikkforsikringsavgift for elbilar med same sats som for motorsyklar. Ikkje uventa vert framlegg møtt med store protestar frå Norsk elbilforening, NAF og fleire miljøorganisasjonar.

Elbilforeininga seier at framlegget er ei kraftig skatteskjerping for elbileigarane. Det er mildt sagt ei overdriving. Det er snakk om 2135 kroner i året per elbil. Det er lite for å kunna køyra rundt i ein bil som har ei rekkje føremoner, som billegare parkering, billegare ferjer, billegare bompengesatsar og – ikkje minst – rett til å køyra i kollektivfeltet. Det siste har vore hovudmotiveringa for dei fleste elbilkjøparane rundt storbyane.

60 prosent av nybilsalet i september var elbilar. Dei tre mest selde bilmodellane var òg elbilar. Det er bra, og truleg kjem overgangen til elbilar til å halda fram også utan dei store avgiftsfritaka.

Elbilfritaket vert no dyrare og dyrare for staten, som på sikt vil tapa store inntekter om avgiftspolitikken held fram. I dag har elbileigarane eit avgiftsfritak på 20 milliardar kroner i året. Desse pengane må staten henta inn på andre område. Difor er framlegget til regjeringa fornuftig. Dessutan må ein ikkje tru at ikkje elbilane òg har uheldige følgjer for klimaet.

Avgiftsfritaket for elbilar har synt kor effektivt det er å nytta skatte- og avgiftssystemet for å få til endringar. Røynslene her bør motivera til tilsvarande satsingar andre stader for å få til ein meir klimavenleg politikk. Det må kosta meir å velja klimaugunstige alternativ.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis