Innfør avgifter på store elbilar
Regjeringa – med Høgre, som ein gong var eit parti for nøktern bruk av offentlege pengar – aukar i revidert statsbudsjett denne veka oljepengebruken på nytt. Og det i ei tid med vekst i norsk økonomi.
I 2002 brukte vi 12 milliardar oljekroner over statsbudsjettet. I år skal regjeringa nytta 238 milliardar. Det var ikkje i eit slikt omfang oljepengane var tenkt å nyttast, dei skulle heller sparast til seinare generasjonar.
Éin grunn til auken i oljepengebruken i år er at regjeringa vil kompensera for nedgangen i avgiftsinntektene på grunn av veksten i salet av avgiftsfrie elbilar. Fråfallet av desse inntektene vil berre auka på i åra som kjem. Finansdepartementet har rekna ut at avgiftsfritaket for elbilar kan koma til å redusera skatteinntektene i 2025 med 23 milliardar.
Det er såleis på høg tid å revurdera særordningane for elbilar. Kvifor gje avgiftsfritak og gratis bompengepasseringar til eigarar av dyre luksusbilar? Den mest selde bilen i september 2018 var Tesla X, og den billegaste varianten av den er fem meter lang og veg 2,3 tonn.
Er det slik ein skal driva god klimapolitikk og få folk med seg til å snu samfunnet i klimavenleg retning? Skaper det ikkje heller uvilje og motstand mot dei mange ulike tiltaka som må gjennomførast for å få til ein klimapolitikk som monar?
Interessant nok kom det denne veka òg ein rapport frå forskingssenteret til Nordisk ministerråd. Der vert det tilrådd å redusera avgiftsfritaka for elbilar og auka avgiftene på bilar som ureinar meir. Det høyrest fornuftig ut. På kort sikt bør ein skilja mellom store og små bilar og avvikla avgiftsfritaket for dei store elbilane.
Svein Gjerdåker
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Regjeringa – med Høgre, som ein gong var eit parti for nøktern bruk av offentlege pengar – aukar i revidert statsbudsjett denne veka oljepengebruken på nytt. Og det i ei tid med vekst i norsk økonomi.
I 2002 brukte vi 12 milliardar oljekroner over statsbudsjettet. I år skal regjeringa nytta 238 milliardar. Det var ikkje i eit slikt omfang oljepengane var tenkt å nyttast, dei skulle heller sparast til seinare generasjonar.
Éin grunn til auken i oljepengebruken i år er at regjeringa vil kompensera for nedgangen i avgiftsinntektene på grunn av veksten i salet av avgiftsfrie elbilar. Fråfallet av desse inntektene vil berre auka på i åra som kjem. Finansdepartementet har rekna ut at avgiftsfritaket for elbilar kan koma til å redusera skatteinntektene i 2025 med 23 milliardar.
Det er såleis på høg tid å revurdera særordningane for elbilar. Kvifor gje avgiftsfritak og gratis bompengepasseringar til eigarar av dyre luksusbilar? Den mest selde bilen i september 2018 var Tesla X, og den billegaste varianten av den er fem meter lang og veg 2,3 tonn.
Er det slik ein skal driva god klimapolitikk og få folk med seg til å snu samfunnet i klimavenleg retning? Skaper det ikkje heller uvilje og motstand mot dei mange ulike tiltaka som må gjennomførast for å få til ein klimapolitikk som monar?
Interessant nok kom det denne veka òg ein rapport frå forskingssenteret til Nordisk ministerråd. Der vert det tilrådd å redusera avgiftsfritaka for elbilar og auka avgiftene på bilar som ureinar meir. Det høyrest fornuftig ut. På kort sikt bør ein skilja mellom store og små bilar og avvikla avgiftsfritaket for dei store elbilane.
Svein Gjerdåker
Fleire artiklar
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.