JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Innfør avgifter på store elbilar

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1679
20190517
1679
20190517

Regjeringa – med Høgre, som ein gong var eit parti for nøktern bruk av offentlege pengar – aukar i revidert statsbudsjett denne veka oljepengebruken på nytt. Og det i ei tid med vekst i norsk økonomi.

I 2002 brukte vi 12 milliardar oljekroner over statsbudsjettet. I år skal regjeringa nytta 238 milliardar. Det var ikkje i eit slikt omfang oljepengane var tenkt å nyttast, dei skulle heller sparast til seinare generasjonar.

Éin grunn til auken i oljepengebruken i år er at regjeringa vil kompensera for nedgangen i avgiftsinntektene på grunn av veksten i salet av avgiftsfrie elbilar. Fråfallet av desse inntektene vil berre auka på i åra som kjem. Finansdepartementet har rekna ut at avgiftsfritaket for elbilar kan koma til å redusera skatteinntektene i 2025 med 23 milliardar.

Det er såleis på høg tid å revurdera særordningane for elbilar. Kvifor gje avgiftsfritak og gratis bompengepasseringar til eigarar av dyre luksusbilar? Den mest selde bilen i september 2018 var Tesla X, og den billegaste varianten av den er fem meter lang og veg 2,3 tonn.

Er det slik ein skal driva god klimapolitikk og få folk med seg til å snu samfunnet i klimavenleg retning? Skaper det ikkje heller uvilje og motstand mot dei mange ulike tiltaka som må gjennomførast for å få til ein klimapolitikk som monar?

Interessant nok kom det denne veka òg ein rapport frå forskingssenteret til Nordisk ministerråd. Der vert det tilrådd å redusera avgiftsfritaka for elbilar og auka avgiftene på bilar som ureinar meir. Det høyrest fornuftig ut. På kort sikt bør ein skilja mellom store og små bilar og avvikla avgiftsfritaket for dei store elbilane.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Regjeringa – med Høgre, som ein gong var eit parti for nøktern bruk av offentlege pengar – aukar i revidert statsbudsjett denne veka oljepengebruken på nytt. Og det i ei tid med vekst i norsk økonomi.

I 2002 brukte vi 12 milliardar oljekroner over statsbudsjettet. I år skal regjeringa nytta 238 milliardar. Det var ikkje i eit slikt omfang oljepengane var tenkt å nyttast, dei skulle heller sparast til seinare generasjonar.

Éin grunn til auken i oljepengebruken i år er at regjeringa vil kompensera for nedgangen i avgiftsinntektene på grunn av veksten i salet av avgiftsfrie elbilar. Fråfallet av desse inntektene vil berre auka på i åra som kjem. Finansdepartementet har rekna ut at avgiftsfritaket for elbilar kan koma til å redusera skatteinntektene i 2025 med 23 milliardar.

Det er såleis på høg tid å revurdera særordningane for elbilar. Kvifor gje avgiftsfritak og gratis bompengepasseringar til eigarar av dyre luksusbilar? Den mest selde bilen i september 2018 var Tesla X, og den billegaste varianten av den er fem meter lang og veg 2,3 tonn.

Er det slik ein skal driva god klimapolitikk og få folk med seg til å snu samfunnet i klimavenleg retning? Skaper det ikkje heller uvilje og motstand mot dei mange ulike tiltaka som må gjennomførast for å få til ein klimapolitikk som monar?

Interessant nok kom det denne veka òg ein rapport frå forskingssenteret til Nordisk ministerråd. Der vert det tilrådd å redusera avgiftsfritaka for elbilar og auka avgiftene på bilar som ureinar meir. Det høyrest fornuftig ut. På kort sikt bør ein skilja mellom store og små bilar og avvikla avgiftsfritaket for dei store elbilane.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis