Munchmuseet sensurerer Munch
Munchmuseet skal i juni stilla ut verk av Edvard Munch i Saudi-Arabia. Men berre eit utval av kunstverka, museet reiser nedover utan nakenbileta hans.
«Når jeg har kuratert denne utstillingen, har jeg hatt en tanke om hvordan Munch kan formidles i en arabisk og muslimsk kontekst. Da unngår man de verkene som man forstår kan være provoserende», seier Lars Toft Eriksen ved Munchmuseet til Dagens Næringsliv, og endrar tittelen på «Kyss på stranden i måneskinn» til «På stranden» i same slengen. Ordet «kyss» vert for sterkt i Saudi-Arabia.
Det heile er parodisk, men likevel ramme alvor. «Når vi ser at noe kan være støtende for publikum, vil vi vurdere hvordan vi forholder oss til det, og eventuelt å gjøre endringer», seier direktør ved Munchmuseet Stein Olav Henrichsen til Dagens Næringsliv.
Men kunsten, som skal kunna provosera og setja viktige tema på dagsordenen, kan ikkje la seg styra på denne måten. Den same Henrichsen legg til at «vi må ha respekt for andre kulturers verdier». Kva med å ha respekt for Edvard Munch? Ville han ha godteke ei ordning av denne typen?
Det burde ikkje vore naudsynt, men vi må her minna om at Saudi-Arabia styrer etter strenge muslimske sharialover. Tortur er vanleg i landet, og mange brotsverk vert straffa med halshogging – til dømes fråfall frå islam.
Det er viktig å kunna medverka til ei endring av dei mellomalderske tankesetta i Saudi-Arabia. Men ein kan ikkje gå på akkord med grunnleggjande menneskerettar som ytringsfridomen.
For å sitera Rushdie: «Om ein gjer eit val som i resten av verda vert pålagt med tvang, gjer ein seg medskuldig i denne tvangen.» Så når Munchmuseet her friviljug lèt seg sensura, er dei medskuldige i den same sensuren i Saudi-Arabia.
Svein Gjerdåker
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Munchmuseet skal i juni stilla ut verk av Edvard Munch i Saudi-Arabia. Men berre eit utval av kunstverka, museet reiser nedover utan nakenbileta hans.
«Når jeg har kuratert denne utstillingen, har jeg hatt en tanke om hvordan Munch kan formidles i en arabisk og muslimsk kontekst. Da unngår man de verkene som man forstår kan være provoserende», seier Lars Toft Eriksen ved Munchmuseet til Dagens Næringsliv, og endrar tittelen på «Kyss på stranden i måneskinn» til «På stranden» i same slengen. Ordet «kyss» vert for sterkt i Saudi-Arabia.
Det heile er parodisk, men likevel ramme alvor. «Når vi ser at noe kan være støtende for publikum, vil vi vurdere hvordan vi forholder oss til det, og eventuelt å gjøre endringer», seier direktør ved Munchmuseet Stein Olav Henrichsen til Dagens Næringsliv.
Men kunsten, som skal kunna provosera og setja viktige tema på dagsordenen, kan ikkje la seg styra på denne måten. Den same Henrichsen legg til at «vi må ha respekt for andre kulturers verdier». Kva med å ha respekt for Edvard Munch? Ville han ha godteke ei ordning av denne typen?
Det burde ikkje vore naudsynt, men vi må her minna om at Saudi-Arabia styrer etter strenge muslimske sharialover. Tortur er vanleg i landet, og mange brotsverk vert straffa med halshogging – til dømes fråfall frå islam.
Det er viktig å kunna medverka til ei endring av dei mellomalderske tankesetta i Saudi-Arabia. Men ein kan ikkje gå på akkord med grunnleggjande menneskerettar som ytringsfridomen.
For å sitera Rushdie: «Om ein gjer eit val som i resten av verda vert pålagt med tvang, gjer ein seg medskuldig i denne tvangen.» Så når Munchmuseet her friviljug lèt seg sensura, er dei medskuldige i den same sensuren i Saudi-Arabia.
Svein Gjerdåker
Fleire artiklar
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.