JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Overivrige vegbyggjarar

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1718
20190614
1718
20190614

«Vi skal bygge vei og jernbane i et omfang nasjonen aldri har sett maken til», sa statsminister Jens Stoltenberg då han var på Lysaker stasjon i Bærum i 2008 og lanserte samferdslesatsinga til den raudgrøne regjeringa.

Fire år seinare kom han med nye lovnader: 100 milliardar kroner ekstra til veg og jernbane. «Tidenes løft, og det bygges over hele landet», sa Stoltenberg i 2012.

For Solberg-regjeringa var ikkje hundrevis av milliardar lenger nok. I 2017 ville Erna Solberg og samferdsleminister Ketil Solvik-Olsen nytta 1 billion kroner på veg og jernbane fram til 2029. «Et svært høyt bevilgningsnivå til samferdselssektoren», som det stod i Nasjonal transportplan. Og sjølvsagt var den massive satsinga, i tråd med talen i tida, med på å sikra ei «klimavennlig framtid».

Deretter har nye prosjekt og planar kome på rekkje og rad. Dyrast vert det med ny ferjefri veg frå Kristiansand til Trondheim. Ei tid trudde ein at prosjektet skulle kosta rundt 60 milliardar kroner, no er kalkylane på 350.

Men dei kostar, dei mindre utbyggingane òg. Forsking har synt at kostnadene fort kan auka med 40 prosent frå dei fyrste overslaga i Nasjonal transportplan til det som seinare vert dei reelle kostnadene.

Ein får nærast mistanke om at kostnadene vert underestimerte med vilje. Det gjeld å få sjølve vegutbygginga vedteken, så kan ein heller utvida prosjektet og kostnadene etter kvart. Ein planlegg for ein tofeltsveg, men det endar med fire felt.

Bompengar er bra – fyrst og fremst for å få ned bilbruken og rushtrafikken i dei store byane. Det gode med bompengeopprøret er likevel at overivrige politikarar vonleg no skjønar at pengebruken til samferdsle må strammast inn.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

«Vi skal bygge vei og jernbane i et omfang nasjonen aldri har sett maken til», sa statsminister Jens Stoltenberg då han var på Lysaker stasjon i Bærum i 2008 og lanserte samferdslesatsinga til den raudgrøne regjeringa.

Fire år seinare kom han med nye lovnader: 100 milliardar kroner ekstra til veg og jernbane. «Tidenes løft, og det bygges over hele landet», sa Stoltenberg i 2012.

For Solberg-regjeringa var ikkje hundrevis av milliardar lenger nok. I 2017 ville Erna Solberg og samferdsleminister Ketil Solvik-Olsen nytta 1 billion kroner på veg og jernbane fram til 2029. «Et svært høyt bevilgningsnivå til samferdselssektoren», som det stod i Nasjonal transportplan. Og sjølvsagt var den massive satsinga, i tråd med talen i tida, med på å sikra ei «klimavennlig framtid».

Deretter har nye prosjekt og planar kome på rekkje og rad. Dyrast vert det med ny ferjefri veg frå Kristiansand til Trondheim. Ei tid trudde ein at prosjektet skulle kosta rundt 60 milliardar kroner, no er kalkylane på 350.

Men dei kostar, dei mindre utbyggingane òg. Forsking har synt at kostnadene fort kan auka med 40 prosent frå dei fyrste overslaga i Nasjonal transportplan til det som seinare vert dei reelle kostnadene.

Ein får nærast mistanke om at kostnadene vert underestimerte med vilje. Det gjeld å få sjølve vegutbygginga vedteken, så kan ein heller utvida prosjektet og kostnadene etter kvart. Ein planlegg for ein tofeltsveg, men det endar med fire felt.

Bompengar er bra – fyrst og fremst for å få ned bilbruken og rushtrafikken i dei store byane. Det gode med bompengeopprøret er likevel at overivrige politikarar vonleg no skjønar at pengebruken til samferdsle må strammast inn.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis