Positiv utsetjing av E39
Klassekampen skriv denne veka at Statens vegvesen no utset ferdigstillinga av ein ferjefri veg – E39 – langs kysten frå Kristiansand til Trondheim til 2050 – ei utsetjing på 17 år.
Vonleg vil utsetjinga føra til at regjering og storting tenkjer seg om. Kostnadane for dette vegprosjektet er no oppe i 340 milliardar kroner. Dei fyrste tala var 150 milliardar. Truleg vil kostnadane berre stiga etter kvart som ein får fleire detaljerte utrekningar av kostnadane med dei mange einskilde utbyggingsprosjekta.
For det er mange kompliserte utbyggingar som skal gjerast. Til dømes bru over Sognefjorden med ei breidd på nesten 4 km og stor djupn i fjorden. I tillegg kjem alle dei andre fjordkryssingane. I Møre og Romsdal tre fjordkryssingar åleine. Pluss at alle bruene må ha lange tunnelar til brua på begge sider av fjorden.
All denne utbygginga og alle desse kostnadane er for å innfri ambisiøse planar om «kortere reisetid langs kysten og større bo- og arbeidsmarkedsregioner», som det står i Nasjonal transportplan for 2014–2023.
«Større bo- og arbeidsmarkedsregioner» høyrest fint ut, men det vert til ein kostnad som er for stor for ei befolkning som er for lita. Det kan ikkje forsvarast økonomisk.
Langs kysten må vi heller prioritera rasutsette vegar og få lagt vegane utanom sentrum slik at folk kan trivast der dei bur.
Svein Gjerdåker
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Klassekampen skriv denne veka at Statens vegvesen no utset ferdigstillinga av ein ferjefri veg – E39 – langs kysten frå Kristiansand til Trondheim til 2050 – ei utsetjing på 17 år.
Vonleg vil utsetjinga føra til at regjering og storting tenkjer seg om. Kostnadane for dette vegprosjektet er no oppe i 340 milliardar kroner. Dei fyrste tala var 150 milliardar. Truleg vil kostnadane berre stiga etter kvart som ein får fleire detaljerte utrekningar av kostnadane med dei mange einskilde utbyggingsprosjekta.
For det er mange kompliserte utbyggingar som skal gjerast. Til dømes bru over Sognefjorden med ei breidd på nesten 4 km og stor djupn i fjorden. I tillegg kjem alle dei andre fjordkryssingane. I Møre og Romsdal tre fjordkryssingar åleine. Pluss at alle bruene må ha lange tunnelar til brua på begge sider av fjorden.
All denne utbygginga og alle desse kostnadane er for å innfri ambisiøse planar om «kortere reisetid langs kysten og større bo- og arbeidsmarkedsregioner», som det står i Nasjonal transportplan for 2014–2023.
«Større bo- og arbeidsmarkedsregioner» høyrest fint ut, men det vert til ein kostnad som er for stor for ei befolkning som er for lita. Det kan ikkje forsvarast økonomisk.
Langs kysten må vi heller prioritera rasutsette vegar og få lagt vegane utanom sentrum slik at folk kan trivast der dei bur.
Svein Gjerdåker
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.