Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Set liv i fare for å spara

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1623
20191213
1623
20191213

Krisa for luftambulansetenesta i Nord-Noreg kunne vore unngått. For det fyrste var dei fleste nøgde med drifta av tenesta som selskapet Lufttransport stod for fram til det svenske selskapet Babcock overtok drifta.

Det var såleis ingenting ved kvaliteten på tenestene som gjorde at Lufttransport måtte skiftast ut til fordel for det svenske selskapet. På kvalitet hamna Babcock på fjerdeplass i anbodskonkurransen – bak Lufttransport – med færre reservefly og pilotar enn Lufttransport.

Det var prisen på tenestene som var grunnen til skiftet. Tilbodet frå Babcock var rimelegare enn tilbodet frå Lufttransport. Og sjølv om pris berre skulle telja 40 prosent og kvalitet 60 prosent, var prisen Babcock tilbaud så mykje lågare at dei fekk kontrakten.

Det er forståeleg at regjeringa ønskjer mest mogeleg velferd til lågast mogeleg pris. Slik må vi tenkja om vi skal forvalta og driva norsk helsepolitikk økonomisk forsvarleg.

Men det er visse tenester ein ikkje kan eksperimentera med. Livsviktig infrastruktur som luftambulansetransport over lange avstandar er ei slik teneste. Då må kvalitet versus økonomi vektast mykje høgare enn 60–40.

Regjeringa kan ikkje noko for at flya har tekniske feil, men alle veit at nye prosjekt og nye operatørar har oppstartsproblem og treng lang innkøyringsfase. Det gjeld anten ein skal driva jarnbane eller luftambulanseteneste.

Men toga kan verta forseinka utan at det står om liv. Luftambulansen kan ikkje det. Difor burde ein gjort alt for halda på Lufttransport og ikkje sett luftambulansetenestene på spel, slik regjeringa har gjort no.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Krisa for luftambulansetenesta i Nord-Noreg kunne vore unngått. For det fyrste var dei fleste nøgde med drifta av tenesta som selskapet Lufttransport stod for fram til det svenske selskapet Babcock overtok drifta.

Det var såleis ingenting ved kvaliteten på tenestene som gjorde at Lufttransport måtte skiftast ut til fordel for det svenske selskapet. På kvalitet hamna Babcock på fjerdeplass i anbodskonkurransen – bak Lufttransport – med færre reservefly og pilotar enn Lufttransport.

Det var prisen på tenestene som var grunnen til skiftet. Tilbodet frå Babcock var rimelegare enn tilbodet frå Lufttransport. Og sjølv om pris berre skulle telja 40 prosent og kvalitet 60 prosent, var prisen Babcock tilbaud så mykje lågare at dei fekk kontrakten.

Det er forståeleg at regjeringa ønskjer mest mogeleg velferd til lågast mogeleg pris. Slik må vi tenkja om vi skal forvalta og driva norsk helsepolitikk økonomisk forsvarleg.

Men det er visse tenester ein ikkje kan eksperimentera med. Livsviktig infrastruktur som luftambulansetransport over lange avstandar er ei slik teneste. Då må kvalitet versus økonomi vektast mykje høgare enn 60–40.

Regjeringa kan ikkje noko for at flya har tekniske feil, men alle veit at nye prosjekt og nye operatørar har oppstartsproblem og treng lang innkøyringsfase. Det gjeld anten ein skal driva jarnbane eller luftambulanseteneste.

Men toga kan verta forseinka utan at det står om liv. Luftambulansen kan ikkje det. Difor burde ein gjort alt for halda på Lufttransport og ikkje sett luftambulansetenestene på spel, slik regjeringa har gjort no.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis