Set liv i fare for å spara
Krisa for luftambulansetenesta i Nord-Noreg kunne vore unngått. For det fyrste var dei fleste nøgde med drifta av tenesta som selskapet Lufttransport stod for fram til det svenske selskapet Babcock overtok drifta.
Det var såleis ingenting ved kvaliteten på tenestene som gjorde at Lufttransport måtte skiftast ut til fordel for det svenske selskapet. På kvalitet hamna Babcock på fjerdeplass i anbodskonkurransen – bak Lufttransport – med færre reservefly og pilotar enn Lufttransport.
Det var prisen på tenestene som var grunnen til skiftet. Tilbodet frå Babcock var rimelegare enn tilbodet frå Lufttransport. Og sjølv om pris berre skulle telja 40 prosent og kvalitet 60 prosent, var prisen Babcock tilbaud så mykje lågare at dei fekk kontrakten.
Det er forståeleg at regjeringa ønskjer mest mogeleg velferd til lågast mogeleg pris. Slik må vi tenkja om vi skal forvalta og driva norsk helsepolitikk økonomisk forsvarleg.
Men det er visse tenester ein ikkje kan eksperimentera med. Livsviktig infrastruktur som luftambulansetransport over lange avstandar er ei slik teneste. Då må kvalitet versus økonomi vektast mykje høgare enn 60–40.
Regjeringa kan ikkje noko for at flya har tekniske feil, men alle veit at nye prosjekt og nye operatørar har oppstartsproblem og treng lang innkøyringsfase. Det gjeld anten ein skal driva jarnbane eller luftambulanseteneste.
Men toga kan verta forseinka utan at det står om liv. Luftambulansen kan ikkje det. Difor burde ein gjort alt for halda på Lufttransport og ikkje sett luftambulansetenestene på spel, slik regjeringa har gjort no.
Svein Gjerdåker
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Krisa for luftambulansetenesta i Nord-Noreg kunne vore unngått. For det fyrste var dei fleste nøgde med drifta av tenesta som selskapet Lufttransport stod for fram til det svenske selskapet Babcock overtok drifta.
Det var såleis ingenting ved kvaliteten på tenestene som gjorde at Lufttransport måtte skiftast ut til fordel for det svenske selskapet. På kvalitet hamna Babcock på fjerdeplass i anbodskonkurransen – bak Lufttransport – med færre reservefly og pilotar enn Lufttransport.
Det var prisen på tenestene som var grunnen til skiftet. Tilbodet frå Babcock var rimelegare enn tilbodet frå Lufttransport. Og sjølv om pris berre skulle telja 40 prosent og kvalitet 60 prosent, var prisen Babcock tilbaud så mykje lågare at dei fekk kontrakten.
Det er forståeleg at regjeringa ønskjer mest mogeleg velferd til lågast mogeleg pris. Slik må vi tenkja om vi skal forvalta og driva norsk helsepolitikk økonomisk forsvarleg.
Men det er visse tenester ein ikkje kan eksperimentera med. Livsviktig infrastruktur som luftambulansetransport over lange avstandar er ei slik teneste. Då må kvalitet versus økonomi vektast mykje høgare enn 60–40.
Regjeringa kan ikkje noko for at flya har tekniske feil, men alle veit at nye prosjekt og nye operatørar har oppstartsproblem og treng lang innkøyringsfase. Det gjeld anten ein skal driva jarnbane eller luftambulanseteneste.
Men toga kan verta forseinka utan at det står om liv. Luftambulansen kan ikkje det. Difor burde ein gjort alt for halda på Lufttransport og ikkje sett luftambulansetenestene på spel, slik regjeringa har gjort no.
Svein Gjerdåker
Fleire artiklar
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.