Skjerm elevar mot skjermane
Ein ny studie syner på nytt at vi må ta på alvor dei uheldige sidene som dagens storstilte vektlegging av digital undervising i skulen har på elevane. Denne veka kunne Forsking.no fortelja om ein studie ved NTNU som syner at hjernen hjå born og unge er meir aktiv når dei skriv for hand enn når dei bruker tastatur.
Grunnen er at når ein skriv for hand, ser ein bokstavane ein lagar, og sansar vert aktiverte. Dette skapar «kontakt mellom ulike deler i hjernen og åpner den opp for læring». På den måten, hevdar studien, «både lærer vi bedre og husker bedre». Kvinna bak studien, professor i nevropsykologi Audrey van der Meer, legg difor vekt på at born i tidleg alder må verta utfordra til både å teikna og skriva meir for hand i skulen.
Det siste ser vi lite av. Den digitale undervisinga berre aukar i den norske skulen. Ifylgje Forsking.no, er norske born mest på nett blant 19 land i EU, og det er fleire norske skular i dag som er heildigitale og ikkje lærer borna handskrift.
Det er forska lite på vinsten av den digitale undervisinga i skulen. Som forskar i fagdidaktikk Gunvald Skeiseid sa til Dag og Tid for eit knapt år sidan, «verkar det som om planane for digitaliseringa av skulen er bygde mest på tru og von».
Satsinga på digitale læremiddel i skulen er diverre altfor lite diskutert. Det verkar som om vi alle er vortne så avhengige av smarttelefonen og digital lesing at vi ikkje ser kva urett vi kanskje gjer mot dagens skuleelevar.
Dette temaet bør difor løftast opp og takast langt meir alvorleg enn i dag. Ein start kan vera ei stor kritisk høyring om kva røynsler og forskingsresultat som ligg grunn og kan forsvara den massive vektlegginga av digital undervising i skulen i dag. Fram til då kan vi starta med å forby smarttelefonane i skuletida og såleis bidra til at elevane i alle fall får pause frå skjermane i friminutta.
Svein Gjerdåker
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ein ny studie syner på nytt at vi må ta på alvor dei uheldige sidene som dagens storstilte vektlegging av digital undervising i skulen har på elevane. Denne veka kunne Forsking.no fortelja om ein studie ved NTNU som syner at hjernen hjå born og unge er meir aktiv når dei skriv for hand enn når dei bruker tastatur.
Grunnen er at når ein skriv for hand, ser ein bokstavane ein lagar, og sansar vert aktiverte. Dette skapar «kontakt mellom ulike deler i hjernen og åpner den opp for læring». På den måten, hevdar studien, «både lærer vi bedre og husker bedre». Kvinna bak studien, professor i nevropsykologi Audrey van der Meer, legg difor vekt på at born i tidleg alder må verta utfordra til både å teikna og skriva meir for hand i skulen.
Det siste ser vi lite av. Den digitale undervisinga berre aukar i den norske skulen. Ifylgje Forsking.no, er norske born mest på nett blant 19 land i EU, og det er fleire norske skular i dag som er heildigitale og ikkje lærer borna handskrift.
Det er forska lite på vinsten av den digitale undervisinga i skulen. Som forskar i fagdidaktikk Gunvald Skeiseid sa til Dag og Tid for eit knapt år sidan, «verkar det som om planane for digitaliseringa av skulen er bygde mest på tru og von».
Satsinga på digitale læremiddel i skulen er diverre altfor lite diskutert. Det verkar som om vi alle er vortne så avhengige av smarttelefonen og digital lesing at vi ikkje ser kva urett vi kanskje gjer mot dagens skuleelevar.
Dette temaet bør difor løftast opp og takast langt meir alvorleg enn i dag. Ein start kan vera ei stor kritisk høyring om kva røynsler og forskingsresultat som ligg grunn og kan forsvara den massive vektlegginga av digital undervising i skulen i dag. Fram til då kan vi starta med å forby smarttelefonane i skuletida og såleis bidra til at elevane i alle fall får pause frå skjermane i friminutta.
Svein Gjerdåker
Fleire artiklar
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.