Tid for prioriteringar
Auken i bygg- og anleggskostnadene kjem til å verta ei stor utfordring framover. Tida er inne for harde prioriteringar og avviklingar av dei mest kostnadskrevjande og minst samfunnsnyttige kommunale og statlege planlagde byggjeprosjekta.
Og det er nok å ta av – ikkje minst innanfor samferdsle. Gode innspel kan ein få frå Naturvernforbundet, som i april laga ei liste med framlegg om vegprosjekt som bør endrast ut frå miljø- og klimaomsyn – og vern av viktig matjord.
I Oppland kan ein byrja med den planlagde nye firefeltsvegen til 12 milliardar mellom Moelv og Øyer oppover Gudbrandsdalen. Dagens vegstandard bør vera grei nok. Og det er trass alt grenser for kor store vegar ein skal byggja for å hindra kø for hyttefolk på veg til fjellet i helgene.
I Bærum kan dei lesa Aksel Fridstrøms artiklar i Minerva om Fornebubanen – for deretter å avvikla heile byggjeprosjektet. Det er merkeleg at det alt ikkje vart stogga då rapporten frå kvalitetssikringa kom. Konklusjonane var mildt sagt kritiske.
Banen skulle opphavleg kosta 4,5 milliardar kroner. No ligg kostnaden på mellom 25 og 35 milliardar. Og då har ein berre teke inn kostnadsveksten til og med 2021 – ikkje for heile den planlagde byggjeperioden fram til 2029.
Feildisponeringar er øydeleggjande for både økonomi og klima. Er det noko klimakrisa bør læra oss, er det å nytta ressursane klokt.
Svein Gjerdåker
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Auken i bygg- og anleggskostnadene kjem til å verta ei stor utfordring framover. Tida er inne for harde prioriteringar og avviklingar av dei mest kostnadskrevjande og minst samfunnsnyttige kommunale og statlege planlagde byggjeprosjekta.
Og det er nok å ta av – ikkje minst innanfor samferdsle. Gode innspel kan ein få frå Naturvernforbundet, som i april laga ei liste med framlegg om vegprosjekt som bør endrast ut frå miljø- og klimaomsyn – og vern av viktig matjord.
I Oppland kan ein byrja med den planlagde nye firefeltsvegen til 12 milliardar mellom Moelv og Øyer oppover Gudbrandsdalen. Dagens vegstandard bør vera grei nok. Og det er trass alt grenser for kor store vegar ein skal byggja for å hindra kø for hyttefolk på veg til fjellet i helgene.
I Bærum kan dei lesa Aksel Fridstrøms artiklar i Minerva om Fornebubanen – for deretter å avvikla heile byggjeprosjektet. Det er merkeleg at det alt ikkje vart stogga då rapporten frå kvalitetssikringa kom. Konklusjonane var mildt sagt kritiske.
Banen skulle opphavleg kosta 4,5 milliardar kroner. No ligg kostnaden på mellom 25 og 35 milliardar. Og då har ein berre teke inn kostnadsveksten til og med 2021 – ikkje for heile den planlagde byggjeperioden fram til 2029.
Feildisponeringar er øydeleggjande for både økonomi og klima. Er det noko klimakrisa bør læra oss, er det å nytta ressursane klokt.
Svein Gjerdåker
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.