Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Tid for prioriteringar

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1398
20220506
1398
20220506

Auken i bygg- og anleggskostnadene kjem til å verta ei stor utfordring framover. Tida er inne for harde prioriteringar og avviklingar av dei mest kostnadskrevjande og minst samfunnsnyttige kommunale og statlege planlagde byggjeprosjekta.

Og det er nok å ta av – ikkje minst innanfor samferdsle. Gode innspel kan ein få frå Naturvernforbundet, som i april laga ei liste med framlegg om vegprosjekt som bør endrast ut frå miljø- og klimaomsyn – og vern av viktig matjord.

I Oppland kan ein byrja med den planlagde nye firefeltsvegen til 12 milliardar mellom Moelv og Øyer oppover Gudbrandsdalen. Dagens vegstandard bør vera grei nok. Og det er trass alt grenser for kor store vegar ein skal byggja for å hindra kø for hyttefolk på veg til fjellet i helgene.

I Bærum kan dei lesa Aksel Fridstrøms artiklar i Minerva om Fornebubanen – for deretter å avvikla heile byggjeprosjektet. Det er merkeleg at det alt ikkje vart stogga då rapporten frå kvalitetssikringa kom. Konklusjonane var mildt sagt kritiske.

Banen skulle opphavleg kosta 4,5 milliardar kroner. No ligg kostnaden på mellom 25 og 35 milliardar. Og då har ein berre teke inn kostnadsveksten til og med 2021 – ikkje for heile den planlagde byggjeperioden fram til 2029.

Feildisponeringar er øydeleggjande for både økonomi og klima. Er det noko klimakrisa bør læra oss, er det å nytta ressursane klokt.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Auken i bygg- og anleggskostnadene kjem til å verta ei stor utfordring framover. Tida er inne for harde prioriteringar og avviklingar av dei mest kostnadskrevjande og minst samfunnsnyttige kommunale og statlege planlagde byggjeprosjekta.

Og det er nok å ta av – ikkje minst innanfor samferdsle. Gode innspel kan ein få frå Naturvernforbundet, som i april laga ei liste med framlegg om vegprosjekt som bør endrast ut frå miljø- og klimaomsyn – og vern av viktig matjord.

I Oppland kan ein byrja med den planlagde nye firefeltsvegen til 12 milliardar mellom Moelv og Øyer oppover Gudbrandsdalen. Dagens vegstandard bør vera grei nok. Og det er trass alt grenser for kor store vegar ein skal byggja for å hindra kø for hyttefolk på veg til fjellet i helgene.

I Bærum kan dei lesa Aksel Fridstrøms artiklar i Minerva om Fornebubanen – for deretter å avvikla heile byggjeprosjektet. Det er merkeleg at det alt ikkje vart stogga då rapporten frå kvalitetssikringa kom. Konklusjonane var mildt sagt kritiske.

Banen skulle opphavleg kosta 4,5 milliardar kroner. No ligg kostnaden på mellom 25 og 35 milliardar. Og då har ein berre teke inn kostnadsveksten til og med 2021 – ikkje for heile den planlagde byggjeperioden fram til 2029.

Feildisponeringar er øydeleggjande for både økonomi og klima. Er det noko klimakrisa bør læra oss, er det å nytta ressursane klokt.

Svein Gjerdåker

Fleire artiklar

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis