Tid for prioriteringar
Auken i bygg- og anleggskostnadene kjem til å verta ei stor utfordring framover. Tida er inne for harde prioriteringar og avviklingar av dei mest kostnadskrevjande og minst samfunnsnyttige kommunale og statlege planlagde byggjeprosjekta.
Og det er nok å ta av – ikkje minst innanfor samferdsle. Gode innspel kan ein få frå Naturvernforbundet, som i april laga ei liste med framlegg om vegprosjekt som bør endrast ut frå miljø- og klimaomsyn – og vern av viktig matjord.
I Oppland kan ein byrja med den planlagde nye firefeltsvegen til 12 milliardar mellom Moelv og Øyer oppover Gudbrandsdalen. Dagens vegstandard bør vera grei nok. Og det er trass alt grenser for kor store vegar ein skal byggja for å hindra kø for hyttefolk på veg til fjellet i helgene.
I Bærum kan dei lesa Aksel Fridstrøms artiklar i Minerva om Fornebubanen – for deretter å avvikla heile byggjeprosjektet. Det er merkeleg at det alt ikkje vart stogga då rapporten frå kvalitetssikringa kom. Konklusjonane var mildt sagt kritiske.
Banen skulle opphavleg kosta 4,5 milliardar kroner. No ligg kostnaden på mellom 25 og 35 milliardar. Og då har ein berre teke inn kostnadsveksten til og med 2021 – ikkje for heile den planlagde byggjeperioden fram til 2029.
Feildisponeringar er øydeleggjande for både økonomi og klima. Er det noko klimakrisa bør læra oss, er det å nytta ressursane klokt.
Svein Gjerdåker
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Auken i bygg- og anleggskostnadene kjem til å verta ei stor utfordring framover. Tida er inne for harde prioriteringar og avviklingar av dei mest kostnadskrevjande og minst samfunnsnyttige kommunale og statlege planlagde byggjeprosjekta.
Og det er nok å ta av – ikkje minst innanfor samferdsle. Gode innspel kan ein få frå Naturvernforbundet, som i april laga ei liste med framlegg om vegprosjekt som bør endrast ut frå miljø- og klimaomsyn – og vern av viktig matjord.
I Oppland kan ein byrja med den planlagde nye firefeltsvegen til 12 milliardar mellom Moelv og Øyer oppover Gudbrandsdalen. Dagens vegstandard bør vera grei nok. Og det er trass alt grenser for kor store vegar ein skal byggja for å hindra kø for hyttefolk på veg til fjellet i helgene.
I Bærum kan dei lesa Aksel Fridstrøms artiklar i Minerva om Fornebubanen – for deretter å avvikla heile byggjeprosjektet. Det er merkeleg at det alt ikkje vart stogga då rapporten frå kvalitetssikringa kom. Konklusjonane var mildt sagt kritiske.
Banen skulle opphavleg kosta 4,5 milliardar kroner. No ligg kostnaden på mellom 25 og 35 milliardar. Og då har ein berre teke inn kostnadsveksten til og med 2021 – ikkje for heile den planlagde byggjeperioden fram til 2029.
Feildisponeringar er øydeleggjande for både økonomi og klima. Er det noko klimakrisa bør læra oss, er det å nytta ressursane klokt.
Svein Gjerdåker
Fleire artiklar
Foto via Wikipedia Commons
«Ørjasæter var fyrst god ven med diktarbroren sin frå Gudbrandsdalen, men så fekk han høyre ting om Aukrust som skar han 'gjenom hjarte som eit tvieggja sverd'.»
Han heitte John Guillot, men skifta namn til Johnnie Allan og blei pub-rockar.
Arkivet: For tida framstår ikkje USA som det lova landet, men hausten for 50 år sidan var Elvis Presley på hitlistene i USA og England med «Promised Land»
Mogleg trasé for jarnbane mellom Narvik eller Bjørnfjell til Tromsø.
«Tanken om å realisera tog til Tromsø gjennom Sverige er på ingen måte ny.»
Daniel Sommer, Johannes Lundberg og Arve Henriksen.
Foto: Kristin Lidell
Fint nordisk samarbeid
Her er det ikkje spor av langhalm.
Polakkane er skumle bridgespelarar. Her frå avslutningsseremonien under World Bridge Games i Buenos Aires nyleg.
Foto: Poli Zolto / World Bridge Federation
Dąbrowskis masurka
For to veker sidan vann Polen gull i det som uformelt blir kalla bridgens olympiade, i Buenos Aires.