JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Byråkratiet på museum

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Håkon Bleken: «Bøddelen», kol på papir.

Håkon Bleken: «Bøddelen», kol på papir.

Håkon Bleken: «Bøddelen», kol på papir.

Håkon Bleken: «Bøddelen», kol på papir.

2030
20180629
2030
20180629

Eg har budd i Bergen i mange år og reknar meg for å vere lommekjend der. Sjølv om det er fleire år sidan, kan eg finne dei ulike musea ved Lungegårdsvannet i blinde. Men no vart eg forvirra. Eg ville sjå utstillinga J.C. Dahl – Naturens Kraft før opningstid, og fekk per e-post beskjed om å møte opp ved KODE 2. Eg tenkte dette var ein kontorbygning, og fekk ein løpetur frå det eine bygget til det andre, brått var alt så framandt. Endeleg innsåg eg at KODE 2 var det nye namnet på den tidlegare Stenersensamlingen. Det var først då at eg verkeleg tok innover meg av at den kjende perlerada av museum i hjarte av Bergen er anonymisert til KODE 1, 2, 3 og 4.

Ein kan lure på kva dei tenker på, når ein tek eit slikt grep.

Og dei har fått god plass i kodebygga sine. Det er langt mellom nymonteringane i dei tidlegare så pulserande og dynamiske musea. Situasjonen er slett ikkje unik. Stadig fleire museum vert underlagde såkalla «museumsfamiliar». Det krevst mykje meir administrasjon for å styre samanslåingane, som femner om både svært ulike fagområde og store geografiske areal. Resultatet er ei byråkratisering som tek stadig strammare kvelartak på museumsverda.

Medan byråkratiet er styrt etter reglar, må kunsten bryte med dei. Om ikkje musea står frie til å ta sjansar, og om dei er livredde for å bli slakta i avisene eller få lite publikum, vert det skapt lite nytt. Det er ei kjennsgjerning at det som til er nytt i kunsten, sjeldan vert ein rask braksuksess. Det er nettopp motstand som er kjenneteikn på nye erkjenningar.

Det verkar som det er ein generell skepsis i samfunnet mot at skapande menneske er i stand til å styre, og derfor må passast på. Det vert tilsett stadig fleire med annan kompetanse enn kunst i musea. Konsekvensen er nedprioritering av det faglege. Museumsfaglege tilsette får tredd reformer og reguleringar ned over hovudet, prosessar som stel tid frå fri forsking og kreativt arbeid, og vi risikerer å få mindre gjevande og meiningsfulle utstillingar i framtida.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Eg har budd i Bergen i mange år og reknar meg for å vere lommekjend der. Sjølv om det er fleire år sidan, kan eg finne dei ulike musea ved Lungegårdsvannet i blinde. Men no vart eg forvirra. Eg ville sjå utstillinga J.C. Dahl – Naturens Kraft før opningstid, og fekk per e-post beskjed om å møte opp ved KODE 2. Eg tenkte dette var ein kontorbygning, og fekk ein løpetur frå det eine bygget til det andre, brått var alt så framandt. Endeleg innsåg eg at KODE 2 var det nye namnet på den tidlegare Stenersensamlingen. Det var først då at eg verkeleg tok innover meg av at den kjende perlerada av museum i hjarte av Bergen er anonymisert til KODE 1, 2, 3 og 4.

Ein kan lure på kva dei tenker på, når ein tek eit slikt grep.

Og dei har fått god plass i kodebygga sine. Det er langt mellom nymonteringane i dei tidlegare så pulserande og dynamiske musea. Situasjonen er slett ikkje unik. Stadig fleire museum vert underlagde såkalla «museumsfamiliar». Det krevst mykje meir administrasjon for å styre samanslåingane, som femner om både svært ulike fagområde og store geografiske areal. Resultatet er ei byråkratisering som tek stadig strammare kvelartak på museumsverda.

Medan byråkratiet er styrt etter reglar, må kunsten bryte med dei. Om ikkje musea står frie til å ta sjansar, og om dei er livredde for å bli slakta i avisene eller få lite publikum, vert det skapt lite nytt. Det er ei kjennsgjerning at det som til er nytt i kunsten, sjeldan vert ein rask braksuksess. Det er nettopp motstand som er kjenneteikn på nye erkjenningar.

Det verkar som det er ein generell skepsis i samfunnet mot at skapande menneske er i stand til å styre, og derfor må passast på. Det vert tilsett stadig fleire med annan kompetanse enn kunst i musea. Konsekvensen er nedprioritering av det faglege. Museumsfaglege tilsette får tredd reformer og reguleringar ned over hovudet, prosessar som stel tid frå fri forsking og kreativt arbeid, og vi risikerer å få mindre gjevande og meiningsfulle utstillingar i framtida.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Olav Thon (1923–2024).

Olav Thon (1923–2024).

Foto: Heiko Junge / NTB

KommentarSamfunn

Stadutviklaren Olav Thon

Olav Thon skapte den moderne norske bygdebyen – med større bilbruk og fleire kjøpesenter.

Ronny Spaans
Olav Thon (1923–2024).

Olav Thon (1923–2024).

Foto: Heiko Junge / NTB

KommentarSamfunn

Stadutviklaren Olav Thon

Olav Thon skapte den moderne norske bygdebyen – med større bilbruk og fleire kjøpesenter.

Ronny Spaans

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis