JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Corona-­vaksine

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Gerd M. Tinglum: «Corona Schröter (1751–1802) Vassolei, Ranunculus hederaceus, utryddet, 1991». © Tinglum, Gerd M./BONO.

Gerd M. Tinglum: «Corona Schröter (1751–1802) Vassolei, Ranunculus hederaceus, utryddet, 1991». © Tinglum, Gerd M./BONO.

Foto: Nasjonalmuseet

Gerd M. Tinglum: «Corona Schröter (1751–1802) Vassolei, Ranunculus hederaceus, utryddet, 1991». © Tinglum, Gerd M./BONO.

Gerd M. Tinglum: «Corona Schröter (1751–1802) Vassolei, Ranunculus hederaceus, utryddet, 1991». © Tinglum, Gerd M./BONO.

Foto: Nasjonalmuseet

1573
20200306
1573
20200306

Det er sørgjeleg at nokre ørsmå virus har fått lov til å skjemme eit godt ølmerke, så vel som eit av dei vakraste kvinnenamna eg veit om. Så her er eit forsøk på å tilføre meir positive konnotasjonar i desse sjukdomstider.

Den norske konseptkunstnaren Gerd Tinglum har laga eit vakkert portrett av den tyske songaren, komponisten og tekstforfattaren Corona Schröter. Schröter var kjend i samtida, mellom anna for musikken ho laga for omgangsvennane Friedrich Schiller og Johann Wolfgang von Goethe. Men slik tilfellet ofte er med kvinnelege stortalent, vart ho gløymd så snart ho døydde.

Derfor har Tinglum innlemma Corona Schröter i serien Usynliggjorte, utryddede og truede arter 1991, med 30 kvinneportrett utførte i den grafiske teknikken silketrykk. For å understreke kor lettforgjengelege kvinners merittar vert i ei historieskriving der menn har ført pennen, har ho lagt ei plante over ansiktet hennar – ein art som vart utrydda i Noreg i 1950-åra.

Måten den vakre kvinna med den imponerande hårpryden vert samanstilt med ein blome på, har store estetiske kvalitetar. Såleis ymtar Tinglum om at kvinnene vert nett det – reduserte til venleik og pryd. Men når vi ser nærare på verka, innser kven som er avbilda og kva plante vi har føre oss, får dei stor slagkraft. Denne genialt elegante symbolbruken og den treffsikre utforminga er noko av grunnen til at serien er rekna som eit hovudverk og innkjøpt av Nasjonalmuseet.

Tinglum minner oss såleis om at vi aldri må gløyme å sjå attom overflata. Såleis er det også med namn på sjukdommar.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det er sørgjeleg at nokre ørsmå virus har fått lov til å skjemme eit godt ølmerke, så vel som eit av dei vakraste kvinnenamna eg veit om. Så her er eit forsøk på å tilføre meir positive konnotasjonar i desse sjukdomstider.

Den norske konseptkunstnaren Gerd Tinglum har laga eit vakkert portrett av den tyske songaren, komponisten og tekstforfattaren Corona Schröter. Schröter var kjend i samtida, mellom anna for musikken ho laga for omgangsvennane Friedrich Schiller og Johann Wolfgang von Goethe. Men slik tilfellet ofte er med kvinnelege stortalent, vart ho gløymd så snart ho døydde.

Derfor har Tinglum innlemma Corona Schröter i serien Usynliggjorte, utryddede og truede arter 1991, med 30 kvinneportrett utførte i den grafiske teknikken silketrykk. For å understreke kor lettforgjengelege kvinners merittar vert i ei historieskriving der menn har ført pennen, har ho lagt ei plante over ansiktet hennar – ein art som vart utrydda i Noreg i 1950-åra.

Måten den vakre kvinna med den imponerande hårpryden vert samanstilt med ein blome på, har store estetiske kvalitetar. Såleis ymtar Tinglum om at kvinnene vert nett det – reduserte til venleik og pryd. Men når vi ser nærare på verka, innser kven som er avbilda og kva plante vi har føre oss, får dei stor slagkraft. Denne genialt elegante symbolbruken og den treffsikre utforminga er noko av grunnen til at serien er rekna som eit hovudverk og innkjøpt av Nasjonalmuseet.

Tinglum minner oss såleis om at vi aldri må gløyme å sjå attom overflata. Såleis er det også med namn på sjukdommar.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis