For ein katastrofe!
Slik har du aldri sett Nordsjøen før. Vonleg får du heller aldri sjå han slik igjen.
John Andreas Andersen har regissert katastrofefilmen frå Nordsjøen.
Foto: Nordisk Film Distribusjon
Les også
Australske Jennifer Peedom tek for seg samanhengen mellom elvar og siviliasjon.
Foto frå filmen
Sjå kva vi mistar
Les også
Denne filmen vann Gullpalmen på filmfestivalen i Cannes i år.
Foto frå filmen
Rått og godt
Les også
Benoit Bringer har regissert dokumentarfilmen frå Aserbajdsjan.
Foto frå fllmen
Kaviardiplomati
Les også
Australske Jennifer Peedom tek for seg samanhengen mellom elvar og siviliasjon.
Foto frå filmen
Sjå kva vi mistar
Les også
Denne filmen vann Gullpalmen på filmfestivalen i Cannes i år.
Foto frå filmen
Rått og godt
Les også
Benoit Bringer har regissert dokumentarfilmen frå Aserbajdsjan.
Foto frå fllmen
Kaviardiplomati
Drama
REGI: JOHN ANDREAS ANDERSEN
Nordsjøen
MED: KRISTINE KUJATH THORP, ROLF KRISTIAN LARSEN, ANDERS BAASMO, HENRIK BJELLAND, BJØRN FLOBERG
Kva har vi lov å vente av ein heilnorsk katastrofefilm? Først og fremst dramatiske scener, spektakulære bilete og fartsfylt action. Der leverer Nordsjøen absolutt.
Effektane og dataanimasjonane toler samanlikning med det beste frå Hollywood, og Nordsjøen – oljefatet vårt – blir truverdig framstilt som eit katastrofeområde av apokalyptiske dimensjonar. Christian Schaanings lydspor og ein effektiv klipperytme understrekar og forsterkar dramatikken og pulsen. Og Pål Ulvik Rokseths kameraføring står heller ikkje tilbake for noko.
Elles er handlinga og personskildringane som i sjangerfilmar flest, føreseielege.
Vi kjenner att klisjeane, konfliktoppbygginga og avslutninga. Det er råd å tenkje seg at drivne manussnikrarar som Harald Rosenløw Eeg og Lars Gudmestad kunne skrive noko som ville utfordre eller leike med sjangeren.
Det mest overraskande med filmen, men eg veit ikkje om det skal reknast som eit pluss, er at det som skjer ute i Nordsjøen, får utvikle seg så godt som utan at storsamfunnet blir involvert.
For ikkje berre søkk ei oljeplattform på Ormen Lange-feltet, ei rift i havbotnen og fare for eit gigantisk undersjøisk skred trugar heile mat- og oljefatet vårt. Fleire tusen menneske må evakuerast, og ein oljekatastrofe av historisk storleik trugar. Og midt i kaoset det vesle mennesket, i dette tilfellet oljearbeidaren Stian (Henrik Bjelland), som er fanga nede i skaftet på Gullfaks A, som alle andre har måtta forlate i vill panikk.
Stian må ofrast, blir det bestemt på land. Men kjærasten hans, Sofia (godt spelt av Amanda-vinnar Kristine Kujath Thorp), godtek ikkje det. Ho set seg ut over alle reglar, får med seg ein kollega og ein hyperavansert undervassrobot og får systera til Stian til å fly dei ut til Gullfaks. Og etter stor dramatikk, der også ein freistnad på å redusere omfanget av miljøkatastrofen blir eit trugsmål, går det som vi har ant. Men ein ugift, barnlaus helt må ofrast, sjølvsagt.
Så blir dramaet runda av med ein heilt unødvendig klimabodskap for dei tungnæme.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
REGI: JOHN ANDREAS ANDERSEN
Nordsjøen
MED: KRISTINE KUJATH THORP, ROLF KRISTIAN LARSEN, ANDERS BAASMO, HENRIK BJELLAND, BJØRN FLOBERG
Kva har vi lov å vente av ein heilnorsk katastrofefilm? Først og fremst dramatiske scener, spektakulære bilete og fartsfylt action. Der leverer Nordsjøen absolutt.
Effektane og dataanimasjonane toler samanlikning med det beste frå Hollywood, og Nordsjøen – oljefatet vårt – blir truverdig framstilt som eit katastrofeområde av apokalyptiske dimensjonar. Christian Schaanings lydspor og ein effektiv klipperytme understrekar og forsterkar dramatikken og pulsen. Og Pål Ulvik Rokseths kameraføring står heller ikkje tilbake for noko.
Elles er handlinga og personskildringane som i sjangerfilmar flest, føreseielege.
Vi kjenner att klisjeane, konfliktoppbygginga og avslutninga. Det er råd å tenkje seg at drivne manussnikrarar som Harald Rosenløw Eeg og Lars Gudmestad kunne skrive noko som ville utfordre eller leike med sjangeren.
Det mest overraskande med filmen, men eg veit ikkje om det skal reknast som eit pluss, er at det som skjer ute i Nordsjøen, får utvikle seg så godt som utan at storsamfunnet blir involvert.
For ikkje berre søkk ei oljeplattform på Ormen Lange-feltet, ei rift i havbotnen og fare for eit gigantisk undersjøisk skred trugar heile mat- og oljefatet vårt. Fleire tusen menneske må evakuerast, og ein oljekatastrofe av historisk storleik trugar. Og midt i kaoset det vesle mennesket, i dette tilfellet oljearbeidaren Stian (Henrik Bjelland), som er fanga nede i skaftet på Gullfaks A, som alle andre har måtta forlate i vill panikk.
Stian må ofrast, blir det bestemt på land. Men kjærasten hans, Sofia (godt spelt av Amanda-vinnar Kristine Kujath Thorp), godtek ikkje det. Ho set seg ut over alle reglar, får med seg ein kollega og ein hyperavansert undervassrobot og får systera til Stian til å fly dei ut til Gullfaks. Og etter stor dramatikk, der også ein freistnad på å redusere omfanget av miljøkatastrofen blir eit trugsmål, går det som vi har ant. Men ein ugift, barnlaus helt må ofrast, sjølvsagt.
Så blir dramaet runda av med ein heilt unødvendig klimabodskap for dei tungnæme.
Jan H. Landro
Les også
Australske Jennifer Peedom tek for seg samanhengen mellom elvar og siviliasjon.
Foto frå filmen
Sjå kva vi mistar
Les også
Denne filmen vann Gullpalmen på filmfestivalen i Cannes i år.
Foto frå filmen
Rått og godt
Les også
Benoit Bringer har regissert dokumentarfilmen frå Aserbajdsjan.
Foto frå fllmen
Kaviardiplomati
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen
Mircea Cărtărescu kastar eit fortrolla lys over barndommen i Melankolien
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?