Rått og godt
Gullpalmevinnande kroppshorror som riv i kropp og sjel.
Denne filmen vann Gullpalmen på filmfestivalen i Cannes i år.
Foto frå filmen
Les også
Australske Jennifer Peedom tek for seg samanhengen mellom elvar og siviliasjon.
Foto frå filmen
Sjå kva vi mistar
Les også
John Andreas Andersen har regissert katastrofefilmen frå Nordsjøen.
Foto: Nordisk Film Distribusjon
For ein katastrofe!
Les også
Benoit Bringer har regissert dokumentarfilmen frå Aserbajdsjan.
Foto frå fllmen
Kaviardiplomati
Les også
Australske Jennifer Peedom tek for seg samanhengen mellom elvar og siviliasjon.
Foto frå filmen
Sjå kva vi mistar
Les også
John Andreas Andersen har regissert katastrofefilmen frå Nordsjøen.
Foto: Nordisk Film Distribusjon
For ein katastrofe!
Les også
Benoit Bringer har regissert dokumentarfilmen frå Aserbajdsjan.
Foto frå fllmen
Kaviardiplomati
Drama
Regi: Julia Ducournau
Titane
Med: Agathe Rousselle, Vincent Lindon, Garance Marillier
Denne filmen har skapt heftig debatt sidan han vann Gullpalmen i Cannes i år, og ein og annan norsk kinosjef er usikker på om filmen bør setjast opp. Historia om Alexia inneheld ingrediensar som sex med ein bil, grov kroppslemlesting (sjølvpåført), ein stygg freistnad på å framkalle spontanabort, ekstrem vald og bisarre scener som ikkje alltid gir nokon klar samanheng.
Men filmen er så godt laga, så full av energi og rørsle og så overtydande spelt av debutanten Agathe Rousselle at det er uråd å avvise han. I tillegg til alt anna er dette også ei historie om kjærleik og sakn, emosjonar som rett nok kan gi seg overraskande utslag.
Drap
Etter at Alexia har delteke i eit bilshow, freistar ein kar å valdta henne. I staden drep ho han med ei hårnål. Sidan drep ho endå nokre fleire, før ho flyktar og prøver å endre identitet – og kjønn – ved å klippe håret, skamfere ansiktet og surre brystet så tett at ho kan gå for å vere ung mann.
Ho ser ein plakat som etterlyser ein gut som har vore sakna i ti år, går til politiet og gir seg ut for å vere den sakna og blir henta av gutens far (Vincent Lindon), som tilsynelatande utan spørsmål godtek henne som son sin.
Fascinerande
Magen veks, og oljeliknande væske flyt ut frå brysta og vaginaen på henne. Samstundes ser det ut som kroppen hennar går i oppløysing.
Galskap? Ja visst, men gjort på ein slik måte og med slik kontroll over verkemidla at det fascinerer.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Julia Ducournau
Titane
Med: Agathe Rousselle, Vincent Lindon, Garance Marillier
Denne filmen har skapt heftig debatt sidan han vann Gullpalmen i Cannes i år, og ein og annan norsk kinosjef er usikker på om filmen bør setjast opp. Historia om Alexia inneheld ingrediensar som sex med ein bil, grov kroppslemlesting (sjølvpåført), ein stygg freistnad på å framkalle spontanabort, ekstrem vald og bisarre scener som ikkje alltid gir nokon klar samanheng.
Men filmen er så godt laga, så full av energi og rørsle og så overtydande spelt av debutanten Agathe Rousselle at det er uråd å avvise han. I tillegg til alt anna er dette også ei historie om kjærleik og sakn, emosjonar som rett nok kan gi seg overraskande utslag.
Drap
Etter at Alexia har delteke i eit bilshow, freistar ein kar å valdta henne. I staden drep ho han med ei hårnål. Sidan drep ho endå nokre fleire, før ho flyktar og prøver å endre identitet – og kjønn – ved å klippe håret, skamfere ansiktet og surre brystet så tett at ho kan gå for å vere ung mann.
Ho ser ein plakat som etterlyser ein gut som har vore sakna i ti år, går til politiet og gir seg ut for å vere den sakna og blir henta av gutens far (Vincent Lindon), som tilsynelatande utan spørsmål godtek henne som son sin.
Fascinerande
Magen veks, og oljeliknande væske flyt ut frå brysta og vaginaen på henne. Samstundes ser det ut som kroppen hennar går i oppløysing.
Galskap? Ja visst, men gjort på ein slik måte og med slik kontroll over verkemidla at det fascinerer.
Jan H. Landro
Les også
Australske Jennifer Peedom tek for seg samanhengen mellom elvar og siviliasjon.
Foto frå filmen
Sjå kva vi mistar
Les også
John Andreas Andersen har regissert katastrofefilmen frå Nordsjøen.
Foto: Nordisk Film Distribusjon
For ein katastrofe!
Les også
Benoit Bringer har regissert dokumentarfilmen frå Aserbajdsjan.
Foto frå fllmen
Kaviardiplomati
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.