Rått og godt
Gullpalmevinnande kroppshorror som riv i kropp og sjel.
Denne filmen vann Gullpalmen på filmfestivalen i Cannes i år.
Foto frå filmen
Les også
Australske Jennifer Peedom tek for seg samanhengen mellom elvar og siviliasjon.
Foto frå filmen
Sjå kva vi mistar
Les også
John Andreas Andersen har regissert katastrofefilmen frå Nordsjøen.
Foto: Nordisk Film Distribusjon
For ein katastrofe!
Les også
Benoit Bringer har regissert dokumentarfilmen frå Aserbajdsjan.
Foto frå fllmen
Kaviardiplomati
Les også
Australske Jennifer Peedom tek for seg samanhengen mellom elvar og siviliasjon.
Foto frå filmen
Sjå kva vi mistar
Les også
John Andreas Andersen har regissert katastrofefilmen frå Nordsjøen.
Foto: Nordisk Film Distribusjon
For ein katastrofe!
Les også
Benoit Bringer har regissert dokumentarfilmen frå Aserbajdsjan.
Foto frå fllmen
Kaviardiplomati
Drama
Regi: Julia Ducournau
Titane
Med: Agathe Rousselle, Vincent Lindon, Garance Marillier
Denne filmen har skapt heftig debatt sidan han vann Gullpalmen i Cannes i år, og ein og annan norsk kinosjef er usikker på om filmen bør setjast opp. Historia om Alexia inneheld ingrediensar som sex med ein bil, grov kroppslemlesting (sjølvpåført), ein stygg freistnad på å framkalle spontanabort, ekstrem vald og bisarre scener som ikkje alltid gir nokon klar samanheng.
Men filmen er så godt laga, så full av energi og rørsle og så overtydande spelt av debutanten Agathe Rousselle at det er uråd å avvise han. I tillegg til alt anna er dette også ei historie om kjærleik og sakn, emosjonar som rett nok kan gi seg overraskande utslag.
Drap
Etter at Alexia har delteke i eit bilshow, freistar ein kar å valdta henne. I staden drep ho han med ei hårnål. Sidan drep ho endå nokre fleire, før ho flyktar og prøver å endre identitet – og kjønn – ved å klippe håret, skamfere ansiktet og surre brystet så tett at ho kan gå for å vere ung mann.
Ho ser ein plakat som etterlyser ein gut som har vore sakna i ti år, går til politiet og gir seg ut for å vere den sakna og blir henta av gutens far (Vincent Lindon), som tilsynelatande utan spørsmål godtek henne som son sin.
Fascinerande
Magen veks, og oljeliknande væske flyt ut frå brysta og vaginaen på henne. Samstundes ser det ut som kroppen hennar går i oppløysing.
Galskap? Ja visst, men gjort på ein slik måte og med slik kontroll over verkemidla at det fascinerer.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Julia Ducournau
Titane
Med: Agathe Rousselle, Vincent Lindon, Garance Marillier
Denne filmen har skapt heftig debatt sidan han vann Gullpalmen i Cannes i år, og ein og annan norsk kinosjef er usikker på om filmen bør setjast opp. Historia om Alexia inneheld ingrediensar som sex med ein bil, grov kroppslemlesting (sjølvpåført), ein stygg freistnad på å framkalle spontanabort, ekstrem vald og bisarre scener som ikkje alltid gir nokon klar samanheng.
Men filmen er så godt laga, så full av energi og rørsle og så overtydande spelt av debutanten Agathe Rousselle at det er uråd å avvise han. I tillegg til alt anna er dette også ei historie om kjærleik og sakn, emosjonar som rett nok kan gi seg overraskande utslag.
Drap
Etter at Alexia har delteke i eit bilshow, freistar ein kar å valdta henne. I staden drep ho han med ei hårnål. Sidan drep ho endå nokre fleire, før ho flyktar og prøver å endre identitet – og kjønn – ved å klippe håret, skamfere ansiktet og surre brystet så tett at ho kan gå for å vere ung mann.
Ho ser ein plakat som etterlyser ein gut som har vore sakna i ti år, går til politiet og gir seg ut for å vere den sakna og blir henta av gutens far (Vincent Lindon), som tilsynelatande utan spørsmål godtek henne som son sin.
Fascinerande
Magen veks, og oljeliknande væske flyt ut frå brysta og vaginaen på henne. Samstundes ser det ut som kroppen hennar går i oppløysing.
Galskap? Ja visst, men gjort på ein slik måte og med slik kontroll over verkemidla at det fascinerer.
Jan H. Landro
Les også
Australske Jennifer Peedom tek for seg samanhengen mellom elvar og siviliasjon.
Foto frå filmen
Sjå kva vi mistar
Les også
John Andreas Andersen har regissert katastrofefilmen frå Nordsjøen.
Foto: Nordisk Film Distribusjon
For ein katastrofe!
Les også
Benoit Bringer har regissert dokumentarfilmen frå Aserbajdsjan.
Foto frå fllmen
Kaviardiplomati
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen
Mircea Cărtărescu kastar eit fortrolla lys over barndommen i Melankolien
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?