JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Sympatisk forfattarportrett

Mannen vi møter, er vennleg, sjarmerande og bestemt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tomas Espedal går til fjells med dress for ikkje å bli teken for å vere idrettsmann.

Tomas Espedal går til fjells med dress for ikkje å bli teken for å vere idrettsmann.

Foto frå filmen

Tomas Espedal går til fjells med dress for ikkje å bli teken for å vere idrettsmann.

Tomas Espedal går til fjells med dress for ikkje å bli teken for å vere idrettsmann.

Foto frå filmen

1562
20181005
1562
20181005

Dokumentar

Regi: Lars Erlend
Tubaas Øymo

Jeg vil bo i mitt navn

Med: Tomas Espedal

Dokumentaren er ikkje ei filmatisering av boka Tomas Espedal gav ut i 1990, men eit portrett av ein forfattar som lever eit litt anna liv enn dei fleste av oss, men ikkje meir forskjellig enn at det går an å kjenne seg att i mykje av det.

Fem år

Regissøren har fått følgje Espedal gjennom fem år, og resultatet er blitt interessant og sjåverdig. Men kor mykje får ein vist på 40 minutt? Ikkje nok til at ein kjem nemnande djupt inn i materien. Derfor blir det noko overflatisk over heile prosjektet.

Det vi får sjå, er i all hovudsak slikt som vi har kunna lese oss til i Espedals bøker – vandringane, forholdet til faren, drikkinga, kjærleiken og kjærleikstapet, kvifor han går i dress på dei lange og mange vandringane sine (for at ikkje nokon skal tru at han er idrettsmann), skrivinga (på ein gammal skrivemaskin) og så bortetter.

Mannen vi møter, er vennleg, sjarmerande og bestemt. Vi får ei kjensle av å komme tett innpå han, men han verken utleverer seg eller blir utlevert.

Språket

I glimt fortel han om forholdet til språket, kvifor han skriv om det vakre og verdfulle («jeg er god til å se det vakre»), at han drøymer om å bli ein annan, at han er full av kjærleik til livet, om trongen til å avvike frå den borgarlege konformiteten m.m. Men berre i glimt og utan å gå i djupna. Derfor er ikkje dette ein film som set særleg spor etter seg. Og slik vil vel Espedal ha det.

Jan H. Landro

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Dokumentar

Regi: Lars Erlend
Tubaas Øymo

Jeg vil bo i mitt navn

Med: Tomas Espedal

Dokumentaren er ikkje ei filmatisering av boka Tomas Espedal gav ut i 1990, men eit portrett av ein forfattar som lever eit litt anna liv enn dei fleste av oss, men ikkje meir forskjellig enn at det går an å kjenne seg att i mykje av det.

Fem år

Regissøren har fått følgje Espedal gjennom fem år, og resultatet er blitt interessant og sjåverdig. Men kor mykje får ein vist på 40 minutt? Ikkje nok til at ein kjem nemnande djupt inn i materien. Derfor blir det noko overflatisk over heile prosjektet.

Det vi får sjå, er i all hovudsak slikt som vi har kunna lese oss til i Espedals bøker – vandringane, forholdet til faren, drikkinga, kjærleiken og kjærleikstapet, kvifor han går i dress på dei lange og mange vandringane sine (for at ikkje nokon skal tru at han er idrettsmann), skrivinga (på ein gammal skrivemaskin) og så bortetter.

Mannen vi møter, er vennleg, sjarmerande og bestemt. Vi får ei kjensle av å komme tett innpå han, men han verken utleverer seg eller blir utlevert.

Språket

I glimt fortel han om forholdet til språket, kvifor han skriv om det vakre og verdfulle («jeg er god til å se det vakre»), at han drøymer om å bli ein annan, at han er full av kjærleik til livet, om trongen til å avvike frå den borgarlege konformiteten m.m. Men berre i glimt og utan å gå i djupna. Derfor er ikkje dette ein film som set særleg spor etter seg. Og slik vil vel Espedal ha det.

Jan H. Landro

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis