Sympatisk forfattarportrett
Mannen vi møter, er vennleg, sjarmerande og bestemt.
Tomas Espedal går til fjells med dress for ikkje å bli teken for å vere idrettsmann.
Foto frå filmen
Dokumentar
Regi: Lars Erlend
Tubaas Øymo
Jeg vil bo i mitt navn
Med: Tomas Espedal
Dokumentaren er ikkje ei filmatisering av boka Tomas Espedal gav ut i 1990, men eit portrett av ein forfattar som lever eit litt anna liv enn dei fleste av oss, men ikkje meir forskjellig enn at det går an å kjenne seg att i mykje av det.
Fem år
Regissøren har fått følgje Espedal gjennom fem år, og resultatet er blitt interessant og sjåverdig. Men kor mykje får ein vist på 40 minutt? Ikkje nok til at ein kjem nemnande djupt inn i materien. Derfor blir det noko overflatisk over heile prosjektet.
Det vi får sjå, er i all hovudsak slikt som vi har kunna lese oss til i Espedals bøker – vandringane, forholdet til faren, drikkinga, kjærleiken og kjærleikstapet, kvifor han går i dress på dei lange og mange vandringane sine (for at ikkje nokon skal tru at han er idrettsmann), skrivinga (på ein gammal skrivemaskin) og så bortetter.
Mannen vi møter, er vennleg, sjarmerande og bestemt. Vi får ei kjensle av å komme tett innpå han, men han verken utleverer seg eller blir utlevert.
Språket
I glimt fortel han om forholdet til språket, kvifor han skriv om det vakre og verdfulle («jeg er god til å se det vakre»), at han drøymer om å bli ein annan, at han er full av kjærleik til livet, om trongen til å avvike frå den borgarlege konformiteten m.m. Men berre i glimt og utan å gå i djupna. Derfor er ikkje dette ein film som set særleg spor etter seg. Og slik vil vel Espedal ha det.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dokumentar
Regi: Lars Erlend
Tubaas Øymo
Jeg vil bo i mitt navn
Med: Tomas Espedal
Dokumentaren er ikkje ei filmatisering av boka Tomas Espedal gav ut i 1990, men eit portrett av ein forfattar som lever eit litt anna liv enn dei fleste av oss, men ikkje meir forskjellig enn at det går an å kjenne seg att i mykje av det.
Fem år
Regissøren har fått følgje Espedal gjennom fem år, og resultatet er blitt interessant og sjåverdig. Men kor mykje får ein vist på 40 minutt? Ikkje nok til at ein kjem nemnande djupt inn i materien. Derfor blir det noko overflatisk over heile prosjektet.
Det vi får sjå, er i all hovudsak slikt som vi har kunna lese oss til i Espedals bøker – vandringane, forholdet til faren, drikkinga, kjærleiken og kjærleikstapet, kvifor han går i dress på dei lange og mange vandringane sine (for at ikkje nokon skal tru at han er idrettsmann), skrivinga (på ein gammal skrivemaskin) og så bortetter.
Mannen vi møter, er vennleg, sjarmerande og bestemt. Vi får ei kjensle av å komme tett innpå han, men han verken utleverer seg eller blir utlevert.
Språket
I glimt fortel han om forholdet til språket, kvifor han skriv om det vakre og verdfulle («jeg er god til å se det vakre»), at han drøymer om å bli ein annan, at han er full av kjærleik til livet, om trongen til å avvike frå den borgarlege konformiteten m.m. Men berre i glimt og utan å gå i djupna. Derfor er ikkje dette ein film som set særleg spor etter seg. Og slik vil vel Espedal ha det.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.