JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Glimt inn i ei altfor fjern verd

BERGEN: Utan å anstrenge seg for mykje kunne ein på tre dagar på Cine Latino få sett fleire latinamerikanske filmar enn norske kinoar syner på ti år.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Magdalena leitar etter sonen, som ho ikkje har fått livsteikn frå etter at han drog frå Mexico mot USA for to månader sidan.

Magdalena leitar etter sonen, som ho ikkje har fått livsteikn frå etter at han drog frå Mexico mot USA for to månader sidan.

Foto frå filmen Identifying Features

Magdalena leitar etter sonen, som ho ikkje har fått livsteikn frå etter at han drog frå Mexico mot USA for to månader sidan.

Magdalena leitar etter sonen, som ho ikkje har fått livsteikn frå etter at han drog frå Mexico mot USA for to månader sidan.

Foto frå filmen Identifying Features

3668
20210326
3668
20210326

Cine Latino

Bergen 18.–23. mars 2021

Sist helg gjekk minifestivalen Cine Latino av stabelen i Bergen for tredje året på rad. På programmet hadde avleggjaren av Bergen internasjonale filmfestival (BIFF) 13 filmar frå elleve ulike land i Sør-Amerika. Igjen får vi prov på kvaliteten i den latinamerikanske filmskapinga, som årleg resulterer i over 700 filmar.

Her i landet er det Hollywood som rår. Sidan heller ikkje EUs støtteordningar er til hjelp for dei som vil sjå latinamerikansk film, er det ikkje særleg håp om å få festivalfilmane på ordinære kinoframsyningar. Men ut mars månad er alle filmane tilgjengelege på https://se.biff.no.

Vanskeleg historie

Det søramerikanske kontinentet har ei fargerik og vanskeleg historie og ei problematisk samtid å hente stoff frå, og det blei godt spegla i festivalprogrammet, der hovudtyngda var fiksjonsfilm. Med omsyn til sjanger, tematikk, geografi og stil synte utvalet den store breidda i latinamerikansk film. Her er stilsikker komedie frå overklassen i Peru (Best of Families, regi: Javier Fuentes-León), ei underfundig og smått absurd historie i svartkvitt frå daglegliv i Argentina (The Dog Who Wouldn’t Be Quiet, regi: Ana Katz), ein komisk skrekkfilm frå Uruguay (Red Screening, regi: Maximiliano Contenti) og ein fin film om unge jenter i skatemiljø som veit å hevde seg når ein gut går for langt (My Name Is Baghdad, regi: Caru Alves de Souza).

Rasisme er ikkje noko ein primært assosierer med Sør-Amerika. Men problemet finst, og det er heller ikkje lite. I Jair Bolsonaros Brasil møter den store folkesetnaden med afrikansk opphav stadig sterkare krav om å «dra tilbake dit dei kom frå». Den dystopiske thrilleren Executive Order (regi: Lazaro Ramo) har adresse til den høgrevridde presidenten, men også universell relevans.

Rase og kjønnsidentitet er sentralt i kubanske Fernando Pérez’ vakre og uhyggelege historiske drama Defiant Souls, der handlinga utspeler seg på Cuba for over to hundre år sidan. Ein sveitsisk lege kjem for å leite etter son sin, har suksess som medisinar, men opponerer mot slavehandelen og blir utsett for ei skandaløs rettsforfølging.

Urovekkjande

Hyperaktuell er den meksikanske Identifying Features (regi: Fernanda Valadez), som tek oss direkte inn i det som skjer på grensa mellom Mexico og USA, men også syner fram kva mange unge flyktar frå i det valdsherja Mexico. Historia er fortald gjennom ei mor på leiting etter son sin, og uvissa, uroa, ventinga gir filmen ein ekstra dimensjon.

Spesiell er Théo Courts White On White, ein kunstfilm frå det forfrosne Eldlandet sør i Chile på slutten av 1800-talet. Ein fotograf skal ta bilete av ei barnebrud, men går for langt, og må «sone» ved å forevige barbariske overgrep og regulær utrydding av urfolk. Ein film like urovekkjande og uhyggeleg som han er estetisk gjennomført og visuelt slåande i sin forsiktige, men gjennomtenkte bruk av verkemiddel.

Nothing But The Sun frå Paraguay (regi: Arami Ullón) er ein fin dokumentar om ein mann frå ayoreofolket, som i tiår har samla forteljingar og songar om korleis folket hans har blitt tvangskristna, fordrivne og undertrykte. Ikkje heilt ulikt det norske samar har vore utsette for. Frå Maduros rike skildrar Once Upon A Time In Venezuela (regi: Anabel Rodríguez Rios) korleis ein landsby blir råka av oljeutvinning og må fråflyttast fordi styresmaktene ikkje vil hjelpe. Filmen kunne vore ei helsing til Equinor.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast skribent i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Cine Latino

Bergen 18.–23. mars 2021

Sist helg gjekk minifestivalen Cine Latino av stabelen i Bergen for tredje året på rad. På programmet hadde avleggjaren av Bergen internasjonale filmfestival (BIFF) 13 filmar frå elleve ulike land i Sør-Amerika. Igjen får vi prov på kvaliteten i den latinamerikanske filmskapinga, som årleg resulterer i over 700 filmar.

Her i landet er det Hollywood som rår. Sidan heller ikkje EUs støtteordningar er til hjelp for dei som vil sjå latinamerikansk film, er det ikkje særleg håp om å få festivalfilmane på ordinære kinoframsyningar. Men ut mars månad er alle filmane tilgjengelege på https://se.biff.no.

Vanskeleg historie

Det søramerikanske kontinentet har ei fargerik og vanskeleg historie og ei problematisk samtid å hente stoff frå, og det blei godt spegla i festivalprogrammet, der hovudtyngda var fiksjonsfilm. Med omsyn til sjanger, tematikk, geografi og stil synte utvalet den store breidda i latinamerikansk film. Her er stilsikker komedie frå overklassen i Peru (Best of Families, regi: Javier Fuentes-León), ei underfundig og smått absurd historie i svartkvitt frå daglegliv i Argentina (The Dog Who Wouldn’t Be Quiet, regi: Ana Katz), ein komisk skrekkfilm frå Uruguay (Red Screening, regi: Maximiliano Contenti) og ein fin film om unge jenter i skatemiljø som veit å hevde seg når ein gut går for langt (My Name Is Baghdad, regi: Caru Alves de Souza).

Rasisme er ikkje noko ein primært assosierer med Sør-Amerika. Men problemet finst, og det er heller ikkje lite. I Jair Bolsonaros Brasil møter den store folkesetnaden med afrikansk opphav stadig sterkare krav om å «dra tilbake dit dei kom frå». Den dystopiske thrilleren Executive Order (regi: Lazaro Ramo) har adresse til den høgrevridde presidenten, men også universell relevans.

Rase og kjønnsidentitet er sentralt i kubanske Fernando Pérez’ vakre og uhyggelege historiske drama Defiant Souls, der handlinga utspeler seg på Cuba for over to hundre år sidan. Ein sveitsisk lege kjem for å leite etter son sin, har suksess som medisinar, men opponerer mot slavehandelen og blir utsett for ei skandaløs rettsforfølging.

Urovekkjande

Hyperaktuell er den meksikanske Identifying Features (regi: Fernanda Valadez), som tek oss direkte inn i det som skjer på grensa mellom Mexico og USA, men også syner fram kva mange unge flyktar frå i det valdsherja Mexico. Historia er fortald gjennom ei mor på leiting etter son sin, og uvissa, uroa, ventinga gir filmen ein ekstra dimensjon.

Spesiell er Théo Courts White On White, ein kunstfilm frå det forfrosne Eldlandet sør i Chile på slutten av 1800-talet. Ein fotograf skal ta bilete av ei barnebrud, men går for langt, og må «sone» ved å forevige barbariske overgrep og regulær utrydding av urfolk. Ein film like urovekkjande og uhyggeleg som han er estetisk gjennomført og visuelt slåande i sin forsiktige, men gjennomtenkte bruk av verkemiddel.

Nothing But The Sun frå Paraguay (regi: Arami Ullón) er ein fin dokumentar om ein mann frå ayoreofolket, som i tiår har samla forteljingar og songar om korleis folket hans har blitt tvangskristna, fordrivne og undertrykte. Ikkje heilt ulikt det norske samar har vore utsette for. Frå Maduros rike skildrar Once Upon A Time In Venezuela (regi: Anabel Rodríguez Rios) korleis ein landsby blir råka av oljeutvinning og må fråflyttast fordi styresmaktene ikkje vil hjelpe. Filmen kunne vore ei helsing til Equinor.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast skribent i
Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis