JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Gøy på landet med Agnes og Einar

Verda er ein skandale er blitt ei herleg blanding av spøk og alvor i ei spenstig og fantasifull oppsetjing.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Dei tre skodespelarane Siren Jørgensen, Ane Skumsvoll og Sandra Kolstad deler på å spele Agnes Ravatn.

Dei tre skodespelarane Siren Jørgensen, Ane Skumsvoll og Sandra Kolstad deler på å spele Agnes Ravatn.

Foto: Haugesund Teater

Dei tre skodespelarane Siren Jørgensen, Ane Skumsvoll og Sandra Kolstad deler på å spele Agnes Ravatn.

Dei tre skodespelarane Siren Jørgensen, Ane Skumsvoll og Sandra Kolstad deler på å spele Agnes Ravatn.

Foto: Haugesund Teater

3515
20190208
3515
20190208

Haugesund Teater

Agnes Ravatn:

Verda er ein skandale

Dramatisering og regi:
Toril Solvang
Scenografi og kostyme:
Marcus Olson
Komponist og musikar:
Sandra Kolstad

Vi er blitt vane med at romanar blir teater, meir og mindre vellykka, men å sjå ei essaysamling bli godt teater, er noko nytt. Toril Solvang, som har stått for både dramatisering og regi, viste seinast med dramatiseringa av Olaug Nilssens Tung tids tale at ho kan fri seg frå det litterære førelegget. Med Ravatns tekst tar ho endå eit steg mot å skape eit sjølvstendig kunstverk av ei interessant bok. Mange norske «dramatisørar» og regissørar har noko å lære av henne.

Essaysamlinga som utgjer Verda er ein skandale, stod fyrst på trykk i Dag og Tid. Boka som kom ut i 2017, skildrar på humoristisk og tankevekkjande vis korleis Ravatn opplevde å flytte med mann og baby frå kultureliten på Frogner til ein nedlagd gard i Valevåg. Utan internett, med elendig mobildekning, men med ein interessant nabo: diktaren, samlaren og så vidare Einar Økland.

Sjølvstendig kunstverk

Sjølv om Toril Solvang har gjort framsyninga til eit sjølvstendig kunstverk gjennom dramatisering og regi, har ho vore tru mot opphavet. Heile tida merkar vi røysta til Agnes Ravatn, ofte kjenner vi att dialogar og replikkvekslingar mellom Agnes og Einar, slik vi hugsar dei frå boka. Ikkje minst er den kjende ironien og sjølvironien intakt. Her og der har Solvang rett nok dikta til ting, men i Ravatns «ånd». Berre når dei tre på scenen stiller seg opp framfor ein mikrofon og i korte monologar kommenterer dagsaktuell politikk, bryt det med denne «ånda» og med den lausslopne og burleske spelestilen.

Den viktigaste «frigjeringa» ligg likevel i det teatrale formspråket. Tre kvinner i uvanleg fargerike «bunader» og med overdådig blomstrande hovudplagg skal minne oss på identitet og opphav. Berre éi av dei, Siren Jørgensen, er vestlending og spelar på nynorsk, medan austlendingane Ane Skumsvoll og Sandra Kolstad nyttar sine heimlege dialektar. Sistnemnde står også for musikken, elektropop med engelsk tekst, som meir eller mindre direkte kommenterer «handlinga», som primært er av det verbale slaget.

Speleglede

Sjølv om det er mykje rørsle og ein del fysisk teater, der dei tre fyk ikring på scenen – ein vegg med ei blomstereng og ein skrånande bakke – er det likevel på det verbale planet framsyninga utfaldar seg. Dei tre deler på rolla som Agnes, medan Skumsvoll i all hovudsak speler Einar. Sjølv om Agnes også er ein karakter i kraft av seg sjølv, er ho primært den kunnskapssøkjande som sit ved mentorens føter og tek til seg sentensane og visdommen som heile tida renn frå den kontrære grannen.

Det kan handle om eksistensielle spørsmål, men òg om banalitetar. Og Økland har som regel svar, men slett ikkje alltid dei svara ein kunne vente. Han er oppteken av det gode livet, som er det enkle livet. Men kva er no det i kvardagen?

Dei tre på scenen står godt til kvarandre, kvar for seg viser dei sceniske kvalitetar, og heile framsyninga er prega av overskot og speleglede. Sandra Kolstad får også dokumentert at ho kan meir enn å skrive og framføre musikk. Men høgdepunktet står ei ekstra velopplagt Ane Skumsvoll for. Rapnummeret hennar er av det slaget vi sjeldan ser på ein scene.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Haugesund Teater

Agnes Ravatn:

Verda er ein skandale

Dramatisering og regi:
Toril Solvang
Scenografi og kostyme:
Marcus Olson
Komponist og musikar:
Sandra Kolstad

Vi er blitt vane med at romanar blir teater, meir og mindre vellykka, men å sjå ei essaysamling bli godt teater, er noko nytt. Toril Solvang, som har stått for både dramatisering og regi, viste seinast med dramatiseringa av Olaug Nilssens Tung tids tale at ho kan fri seg frå det litterære førelegget. Med Ravatns tekst tar ho endå eit steg mot å skape eit sjølvstendig kunstverk av ei interessant bok. Mange norske «dramatisørar» og regissørar har noko å lære av henne.

Essaysamlinga som utgjer Verda er ein skandale, stod fyrst på trykk i Dag og Tid. Boka som kom ut i 2017, skildrar på humoristisk og tankevekkjande vis korleis Ravatn opplevde å flytte med mann og baby frå kultureliten på Frogner til ein nedlagd gard i Valevåg. Utan internett, med elendig mobildekning, men med ein interessant nabo: diktaren, samlaren og så vidare Einar Økland.

Sjølvstendig kunstverk

Sjølv om Toril Solvang har gjort framsyninga til eit sjølvstendig kunstverk gjennom dramatisering og regi, har ho vore tru mot opphavet. Heile tida merkar vi røysta til Agnes Ravatn, ofte kjenner vi att dialogar og replikkvekslingar mellom Agnes og Einar, slik vi hugsar dei frå boka. Ikkje minst er den kjende ironien og sjølvironien intakt. Her og der har Solvang rett nok dikta til ting, men i Ravatns «ånd». Berre når dei tre på scenen stiller seg opp framfor ein mikrofon og i korte monologar kommenterer dagsaktuell politikk, bryt det med denne «ånda» og med den lausslopne og burleske spelestilen.

Den viktigaste «frigjeringa» ligg likevel i det teatrale formspråket. Tre kvinner i uvanleg fargerike «bunader» og med overdådig blomstrande hovudplagg skal minne oss på identitet og opphav. Berre éi av dei, Siren Jørgensen, er vestlending og spelar på nynorsk, medan austlendingane Ane Skumsvoll og Sandra Kolstad nyttar sine heimlege dialektar. Sistnemnde står også for musikken, elektropop med engelsk tekst, som meir eller mindre direkte kommenterer «handlinga», som primært er av det verbale slaget.

Speleglede

Sjølv om det er mykje rørsle og ein del fysisk teater, der dei tre fyk ikring på scenen – ein vegg med ei blomstereng og ein skrånande bakke – er det likevel på det verbale planet framsyninga utfaldar seg. Dei tre deler på rolla som Agnes, medan Skumsvoll i all hovudsak speler Einar. Sjølv om Agnes også er ein karakter i kraft av seg sjølv, er ho primært den kunnskapssøkjande som sit ved mentorens føter og tek til seg sentensane og visdommen som heile tida renn frå den kontrære grannen.

Det kan handle om eksistensielle spørsmål, men òg om banalitetar. Og Økland har som regel svar, men slett ikkje alltid dei svara ein kunne vente. Han er oppteken av det gode livet, som er det enkle livet. Men kva er no det i kvardagen?

Dei tre på scenen står godt til kvarandre, kvar for seg viser dei sceniske kvalitetar, og heile framsyninga er prega av overskot og speleglede. Sandra Kolstad får også dokumentert at ho kan meir enn å skrive og framføre musikk. Men høgdepunktet står ei ekstra velopplagt Ane Skumsvoll for. Rapnummeret hennar er av det slaget vi sjeldan ser på ein scene.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Heile framsyninga er prega av overskot og speleglede.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis