JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

Det ekle i det lekre

Fotokunstnaren Torbjørn Rødland har budd i Los Angeles sidan 2010 og er ein ettertrakta utstillar. Back in Touch er den første separatutstillinga i Tyskland og vert vist i det prestisjetunge galleriet C/O Berlin.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
«Cinnamon Roll», 2015.

«Cinnamon Roll», 2015.

Foto: Galerie Eva Presenhuber, Zurich

«Cinnamon Roll», 2015.

«Cinnamon Roll», 2015.

Foto: Galerie Eva Presenhuber, Zurich

4364
20171215
4364
20171215

Kunst

Torbjørn Rødland:

Back in Touch

C/O Berlin
9. desember 2017–11. mars 2018

Pressevisningar i Berlin er ikkje heilt det same som pressevisningar i Noreg. Her er interessa for kunstutstillingar massiv. Torbjørn Rødland (f. 1979 i Stavanger) og kuratoren Ann-Christin Bertrand vart raskt omringa av ein flokk på nærare femti journalistar og pressefotografar. Det er ikkje utan grunn at Berlin vert rekna som kunstens Mekka. Byen har eit årleg kulturbudsjett på ein milliard. Til ei kvar tid er meir enn 1500 utstillingar opne. Dei spenner frå tradisjonelle måleri i tunge gullrammer til eksperimentell kunst og sprelske happeningar. Det er lett å ramle inn i kunstdiskusjonar på kafeane, og aviser og tidsskrift tek grådig for seg av alt som skjer på kunstscena.

Fotokunstnaren

Rødland vart kjend i Noreg på 1990-talet – for foto av framandgjorde menneske i naturen – som ein som vidareførte og kommenterte tradisjonen landskapsmåleri. Etter tusenårsskiftet vender han seg vekk frå naturen, og går tett inn på menneske og det menneskeskapte. Han har opparbeidd seg høg handverkskvalitet med ei treffsikker behandling av lys, skarpleik og komposisjon.

Back in Touch viser et tverrsnitt av produksjonen sidan Rødland flytte til Los Angeles i 2010. Motiva spriker i mange retningar og kunne hatt godt av ein sterkare tematisk overbygning. Samstundes utgjer utstillinga på eitt vis ein heilskap gjennom måten Rødland vektlegg skildringa av stofflege kvalitetar på i arbeida.

«Cinnamon Roll»

Eit eksempel er den sundrivne kanelbollen i «Cinnamon Roll». Strukturane i den luftige skorpa avteiknar seg i gylne nyansar i vakker kontrast til dei runde frøa som ligg strøydd utover. Rødland manipulerer ikkje bileta digitalt. Han er oppteken av å få fram kva motivet kan gje gjennom den fotografiske prosessen. Han bruker framleis analogt fotoutstyr. Såleis vert det som skjer på mørkerommet, måten han styrer framkallingsprosessen på, ein viktig del av kunstuttrykket. «Cinnamon Roll» er så lekkert utført at det kunne vore vist i ein matblogg eller ein reklame – om det ikkje hadde vore for tennene som er trykt ned i bakverket. Biletet er til å verte uvel av, og slett ikkje noko ein gløymer med det første.

Rødland klarer gong på gong å skape fysiske kjensler hos publikum. Også verket «Trichotillomania» har mat som tema. Her kan vi glede oss over samspelet mellom den ruglete, glatte yta til appelsinane, det saftig fruktkjøtet og dei bølgande, tynne hårstråa. Samstundes har samanstillinga av dei to elementa noko ved seg som ein intuitivt vegrar seg mot. Dersom ein kjenner til det medisinske omgrepet som tittelen viser til, ein uimotståeleg trong til å nappe ut hår på kroppen, vekker den heilt glatte frukta endå meir ubehag.

«Stockings, Jeans and Carpeted Stairs»

I «Stockings, Jeans and Carpeted Stairs» legg ei veltrena hand seg om unge bein i lyse nettingstrømper. Den solbrune, grove handa står i kontrast til den matte, kremfarga strømpa og den lyse, glatte huda ein skimtar under. Biletet har store estetiske kvalitetar. Dei ulike materiala er detaljert skildra og gir verka ei heilt eiga stemning. Det er nesten så ein føler i fingertuppane dei stofflege kvalitetane som Rødland har eit uvanleg stort talent for å få fram. Dette kjem ikkje så godt fram i avbildingar, så dette er verk ein må oppsøke for at dei skal kome til sin rett.

I venleiken er det samstundes noko som skurrar. Ein vert særleg på vakt når ein ser intime samspel mellom menn og barn. Men kva er det vi eigentleg ser? Fotokunsten til Rødland speler i stort monn på det rikhaldige formspråket som vi møter dagleg i media. Vi har vant oss til å dekode slike eintydige bilete på ein augneblink. Men bileta til Rødland får oss til å stoppe opp. Dei verkar kjende, men så er dei det ikkje likevel. Det er kanskje derfor vi ikkje berre opplever bileta gjennom syn og tanke, men også gjennom ein meir kroppsleg respons.

«Filth honeymoon»

Utstillinga Back in Touch bygger opp store forventingar til mai neste år. Då er Rødland festspelutstillar i Bergen med «Fifth Honeymoon», med heilt nye arbeid som er laga spesielt for Kunsthallen i Bergen.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Kunst

Torbjørn Rødland:

Back in Touch

C/O Berlin
9. desember 2017–11. mars 2018

Pressevisningar i Berlin er ikkje heilt det same som pressevisningar i Noreg. Her er interessa for kunstutstillingar massiv. Torbjørn Rødland (f. 1979 i Stavanger) og kuratoren Ann-Christin Bertrand vart raskt omringa av ein flokk på nærare femti journalistar og pressefotografar. Det er ikkje utan grunn at Berlin vert rekna som kunstens Mekka. Byen har eit årleg kulturbudsjett på ein milliard. Til ei kvar tid er meir enn 1500 utstillingar opne. Dei spenner frå tradisjonelle måleri i tunge gullrammer til eksperimentell kunst og sprelske happeningar. Det er lett å ramle inn i kunstdiskusjonar på kafeane, og aviser og tidsskrift tek grådig for seg av alt som skjer på kunstscena.

Fotokunstnaren

Rødland vart kjend i Noreg på 1990-talet – for foto av framandgjorde menneske i naturen – som ein som vidareførte og kommenterte tradisjonen landskapsmåleri. Etter tusenårsskiftet vender han seg vekk frå naturen, og går tett inn på menneske og det menneskeskapte. Han har opparbeidd seg høg handverkskvalitet med ei treffsikker behandling av lys, skarpleik og komposisjon.

Back in Touch viser et tverrsnitt av produksjonen sidan Rødland flytte til Los Angeles i 2010. Motiva spriker i mange retningar og kunne hatt godt av ein sterkare tematisk overbygning. Samstundes utgjer utstillinga på eitt vis ein heilskap gjennom måten Rødland vektlegg skildringa av stofflege kvalitetar på i arbeida.

«Cinnamon Roll»

Eit eksempel er den sundrivne kanelbollen i «Cinnamon Roll». Strukturane i den luftige skorpa avteiknar seg i gylne nyansar i vakker kontrast til dei runde frøa som ligg strøydd utover. Rødland manipulerer ikkje bileta digitalt. Han er oppteken av å få fram kva motivet kan gje gjennom den fotografiske prosessen. Han bruker framleis analogt fotoutstyr. Såleis vert det som skjer på mørkerommet, måten han styrer framkallingsprosessen på, ein viktig del av kunstuttrykket. «Cinnamon Roll» er så lekkert utført at det kunne vore vist i ein matblogg eller ein reklame – om det ikkje hadde vore for tennene som er trykt ned i bakverket. Biletet er til å verte uvel av, og slett ikkje noko ein gløymer med det første.

Rødland klarer gong på gong å skape fysiske kjensler hos publikum. Også verket «Trichotillomania» har mat som tema. Her kan vi glede oss over samspelet mellom den ruglete, glatte yta til appelsinane, det saftig fruktkjøtet og dei bølgande, tynne hårstråa. Samstundes har samanstillinga av dei to elementa noko ved seg som ein intuitivt vegrar seg mot. Dersom ein kjenner til det medisinske omgrepet som tittelen viser til, ein uimotståeleg trong til å nappe ut hår på kroppen, vekker den heilt glatte frukta endå meir ubehag.

«Stockings, Jeans and Carpeted Stairs»

I «Stockings, Jeans and Carpeted Stairs» legg ei veltrena hand seg om unge bein i lyse nettingstrømper. Den solbrune, grove handa står i kontrast til den matte, kremfarga strømpa og den lyse, glatte huda ein skimtar under. Biletet har store estetiske kvalitetar. Dei ulike materiala er detaljert skildra og gir verka ei heilt eiga stemning. Det er nesten så ein føler i fingertuppane dei stofflege kvalitetane som Rødland har eit uvanleg stort talent for å få fram. Dette kjem ikkje så godt fram i avbildingar, så dette er verk ein må oppsøke for at dei skal kome til sin rett.

I venleiken er det samstundes noko som skurrar. Ein vert særleg på vakt når ein ser intime samspel mellom menn og barn. Men kva er det vi eigentleg ser? Fotokunsten til Rødland speler i stort monn på det rikhaldige formspråket som vi møter dagleg i media. Vi har vant oss til å dekode slike eintydige bilete på ein augneblink. Men bileta til Rødland får oss til å stoppe opp. Dei verkar kjende, men så er dei det ikkje likevel. Det er kanskje derfor vi ikkje berre opplever bileta gjennom syn og tanke, men også gjennom ein meir kroppsleg respons.

«Filth honeymoon»

Utstillinga Back in Touch bygger opp store forventingar til mai neste år. Då er Rødland festspelutstillar i Bergen med «Fifth Honeymoon», med heilt nye arbeid som er laga spesielt for Kunsthallen i Bergen.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Olav Thon (1923–2024).

Olav Thon (1923–2024).

Foto: Heiko Junge / NTB

KommentarSamfunn

Stadutviklaren Olav Thon

Olav Thon skapte den moderne norske bygdebyen – med større bilbruk og fleire kjøpesenter.

Ronny Spaans
Olav Thon (1923–2024).

Olav Thon (1923–2024).

Foto: Heiko Junge / NTB

KommentarSamfunn

Stadutviklaren Olav Thon

Olav Thon skapte den moderne norske bygdebyen – med større bilbruk og fleire kjøpesenter.

Ronny Spaans
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis