JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

Ein skulptur vert til

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Utsnitt av skulpturen som Ola Stavseng lagar.

Utsnitt av skulpturen som Ola Stavseng lagar.

Foto: Frank Furseth

Utsnitt av skulpturen som Ola Stavseng lagar.

Utsnitt av skulpturen som Ola Stavseng lagar.

Foto: Frank Furseth

1773
20210312
1773
20210312

Ved fjorden i Geiranger skal det reisast ei skulpturgruppe over menneska som gjennom fleire hundre år vann levebrødet sitt ut av dei bratte fjellskrentane. Sterke, høgreiste skal dei stå i snø og is gjennom vinteren og omgjevne av turistar i dei hektiske, korte sommarmånadene.

Gruppa vert i desse dagar arbeidd fram i eit digert nedlagt fabrikklokale i Stordal på Sunnmøre. Kunstnaren er stordalingen Ola Stavseng. Det er mektig å få vere vitne til den lange og særs kompliserte prosessen fram til verket står klart i bronse. På veggane heng svære teikningar som viser korleis skulpturane er planlagde, teikna frå mange vinklar.

På borda, mellom meislar og spatlar ligg gipsfragment, ei kvinnehand, delar av eit barneansikt, skisser og fotografi. På eit podium står eit slankt reisverk i metall. Dei kraftige metallstengene er bøygde i form, snart skal dei dekkast med leire, formast til ein slåttekar med langorv, så høg at kunstnaren må stå på ein krakk for å kome til. Når leirfiguren er ferdig, må han haldast fuktig før han vert overført til gips. Dette er ein kompleks prosess der leirfiguren vert øydelagd og ein står att med ein original i gips.

Inne i atelieret i Stordal står også ei skulpturgruppe med kvinne og barn. Figurane er alt støypte i gips. Kunstnaren arbeider vidare i gipsen og klargjer arbeidet for ein ny transformasjon, til bronse. Støypeprosessane vert utførte på ein verkstad i Oslo, så figurane må pakkast godt for transport.

Her vert gipsfigurane skorne i delar og støypte kvar for seg gjennom ein kompleks prosess. Til slutt vert delane sveisa saman og overflata reinsa.

Endeleg står skulpturen føre oss i dette materialet som er hardført mot vêr og vind, og han står like vakkert gjennom fleire hundre år.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Ved fjorden i Geiranger skal det reisast ei skulpturgruppe over menneska som gjennom fleire hundre år vann levebrødet sitt ut av dei bratte fjellskrentane. Sterke, høgreiste skal dei stå i snø og is gjennom vinteren og omgjevne av turistar i dei hektiske, korte sommarmånadene.

Gruppa vert i desse dagar arbeidd fram i eit digert nedlagt fabrikklokale i Stordal på Sunnmøre. Kunstnaren er stordalingen Ola Stavseng. Det er mektig å få vere vitne til den lange og særs kompliserte prosessen fram til verket står klart i bronse. På veggane heng svære teikningar som viser korleis skulpturane er planlagde, teikna frå mange vinklar.

På borda, mellom meislar og spatlar ligg gipsfragment, ei kvinnehand, delar av eit barneansikt, skisser og fotografi. På eit podium står eit slankt reisverk i metall. Dei kraftige metallstengene er bøygde i form, snart skal dei dekkast med leire, formast til ein slåttekar med langorv, så høg at kunstnaren må stå på ein krakk for å kome til. Når leirfiguren er ferdig, må han haldast fuktig før han vert overført til gips. Dette er ein kompleks prosess der leirfiguren vert øydelagd og ein står att med ein original i gips.

Inne i atelieret i Stordal står også ei skulpturgruppe med kvinne og barn. Figurane er alt støypte i gips. Kunstnaren arbeider vidare i gipsen og klargjer arbeidet for ein ny transformasjon, til bronse. Støypeprosessane vert utførte på ein verkstad i Oslo, så figurane må pakkast godt for transport.

Her vert gipsfigurane skorne i delar og støypte kvar for seg gjennom ein kompleks prosess. Til slutt vert delane sveisa saman og overflata reinsa.

Endeleg står skulpturen føre oss i dette materialet som er hardført mot vêr og vind, og han står like vakkert gjennom fleire hundre år.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis