«I avtegnet stand»
Vestlandsutstillinga, den eldste landsdelsutstillinga med fri innsending, hadde sidan 1922 vore ei av storhendingane på kunstscena. Dei som falda ut eit eksemplar av Bergens Tidende 23. januar 1932, fekk ikkje berre lese omtale av den årlege mønstringa; i tillegg hadde den anonyme artikkelforfattaren teikna av måleria han skreiv om. Komposisjonane er rissa sirleg opp med mjuk blyant. Biletet øvst til høgre er av Bernt Tunold, som er nemnd i sidespalta. For oss kan det verke pussig at avisa ikkje spanderte foto av noko så visuelt som måleri. Men lesarane heva nok ikkje augebrynet over av kunstverka var trykte i «avtegnet stand». På denne tida var dette gjerne måten ein gjorde det på, endåtil i enkelte kunstkritikkar.
Tidlegare var ikkje kunstinteresserte skjemde vekk med foto av kunst. Mange gjekk med blyant og blokk i jakkelomma, og rissa opp bilete dei var særleg interesserte i, for såleis å gøyme dei til seinare.
Når ein med eigne strekar skal fange essensen i biletet, må ein bruke fleire delar av seg sjølv. Ein må bruke mykje meir tid på å studere det. Kjensla av at det kanskje er einaste gongen ein får sjå biletet, gjer det til noko særskilt. Såleis vil ein tru at opplevinga vert meir intens.
Denne prosessen gjer også at ein ser måleriet betre, bruker meir tid på det og såleis vert godt kjent med det. Slik kan vi i alle fall fabulere. Men stemmer det med realiteten? I omtalen vert nemleg biletet av Åge Storstein, som er rissa opp rett under Tunold, skildra slik: «Kubisten Storstein vakte ikke så liten opsikt med sine uforståelige billeder, men så er det riktig nok lenge siden vi har hatt nogen føling med denne kunstretning».
Kan hende forfattaren burde ha granska biletet meir inngåande, ikkje streke den nye kunstretninga inn i dei same linjene som den eldre kunsten. Teikninga han laga, skil seg iallfall ikkje oppsiktsvekkande ut.
Eva Furseth
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Vestlandsutstillinga, den eldste landsdelsutstillinga med fri innsending, hadde sidan 1922 vore ei av storhendingane på kunstscena. Dei som falda ut eit eksemplar av Bergens Tidende 23. januar 1932, fekk ikkje berre lese omtale av den årlege mønstringa; i tillegg hadde den anonyme artikkelforfattaren teikna av måleria han skreiv om. Komposisjonane er rissa sirleg opp med mjuk blyant. Biletet øvst til høgre er av Bernt Tunold, som er nemnd i sidespalta. For oss kan det verke pussig at avisa ikkje spanderte foto av noko så visuelt som måleri. Men lesarane heva nok ikkje augebrynet over av kunstverka var trykte i «avtegnet stand». På denne tida var dette gjerne måten ein gjorde det på, endåtil i enkelte kunstkritikkar.
Tidlegare var ikkje kunstinteresserte skjemde vekk med foto av kunst. Mange gjekk med blyant og blokk i jakkelomma, og rissa opp bilete dei var særleg interesserte i, for såleis å gøyme dei til seinare.
Når ein med eigne strekar skal fange essensen i biletet, må ein bruke fleire delar av seg sjølv. Ein må bruke mykje meir tid på å studere det. Kjensla av at det kanskje er einaste gongen ein får sjå biletet, gjer det til noko særskilt. Såleis vil ein tru at opplevinga vert meir intens.
Denne prosessen gjer også at ein ser måleriet betre, bruker meir tid på det og såleis vert godt kjent med det. Slik kan vi i alle fall fabulere. Men stemmer det med realiteten? I omtalen vert nemleg biletet av Åge Storstein, som er rissa opp rett under Tunold, skildra slik: «Kubisten Storstein vakte ikke så liten opsikt med sine uforståelige billeder, men så er det riktig nok lenge siden vi har hatt nogen føling med denne kunstretning».
Kan hende forfattaren burde ha granska biletet meir inngåande, ikkje streke den nye kunstretninga inn i dei same linjene som den eldre kunsten. Teikninga han laga, skil seg iallfall ikkje oppsiktsvekkande ut.
Eva Furseth
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen
Mircea Cărtărescu kastar eit fortrolla lys over barndommen i Melankolien
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?