JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

Kritikk i krise

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Honoré Daumier, «Kunstkritikarar på Salongen i Paris», litografi.

Honoré Daumier, «Kunstkritikarar på Salongen i Paris», litografi.

Honoré Daumier, «Kunstkritikarar på Salongen i Paris», litografi.

Honoré Daumier, «Kunstkritikarar på Salongen i Paris», litografi.

1602
20171215
1602
20171215

Då eg skreiv bok om sunnmørsmålaren Kåre Haram (1911–92), var dei mange meldingane i sunnmørsavisene frå åra 1940–70 ei uvurderleg kjelde til korleis utviklinga mot abstrakt kunst vart motteken i regionen. No har det ikkje vore meldingar i Sunnmørsposten på fleire år, trass i at kunstinteressa er stor og utstillingane gode.

Klassekampen skreiv nyleg at meldingane på kulturfeltet er halvert i dei større avisene dei siste ti åra. Avisene tek ikkje mandatet som kulturberarar på alvor.

Kunst er heilt avhengig av kommunikasjon for å fungere. Den kjende russisk-amerikanske målaren Mark Rothko har sagt at «Eit bilete treng selskap. Det veks og vert levande i auga til ein årvaken sjåar. Og døyr av same årsak.» Meldingar tilbyr måtar som kunstverka kan forståast på, og er såleis med på å setje i gang samtalen mellom kunsten og publikum.

Og kunst er viktig, kan hende viktigare enn nokon gong. Møtet med verka kan gje oss nye og uventa perspektiv på verda. Kunst vekker interesse, fremjar nyfikne og hjelper oss til å utvikle eigne meiningar, endåtil nå fram til djupare erkjenningar.

I dag ser det ut til at den breie offentlege samtalen om kunst og kultur sjuknar vekk. Det er generelt stor mangel på kunstmeldingar i avisene, særleg om det som skjer utanfor hovudstaden. For det er ikkje nødvendigvis slik at all god kunst etter kvart hamnar i Oslo, slik mange hevdar.

Kan hende er avisene for opptekne av å telje lesarar ut frå klikk på nettsidene, noko som truleg gir misvisande tal for populariteten til kulturstoff. Så pass deg for kva du klikkar på i nettavisene!

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Då eg skreiv bok om sunnmørsmålaren Kåre Haram (1911–92), var dei mange meldingane i sunnmørsavisene frå åra 1940–70 ei uvurderleg kjelde til korleis utviklinga mot abstrakt kunst vart motteken i regionen. No har det ikkje vore meldingar i Sunnmørsposten på fleire år, trass i at kunstinteressa er stor og utstillingane gode.

Klassekampen skreiv nyleg at meldingane på kulturfeltet er halvert i dei større avisene dei siste ti åra. Avisene tek ikkje mandatet som kulturberarar på alvor.

Kunst er heilt avhengig av kommunikasjon for å fungere. Den kjende russisk-amerikanske målaren Mark Rothko har sagt at «Eit bilete treng selskap. Det veks og vert levande i auga til ein årvaken sjåar. Og døyr av same årsak.» Meldingar tilbyr måtar som kunstverka kan forståast på, og er såleis med på å setje i gang samtalen mellom kunsten og publikum.

Og kunst er viktig, kan hende viktigare enn nokon gong. Møtet med verka kan gje oss nye og uventa perspektiv på verda. Kunst vekker interesse, fremjar nyfikne og hjelper oss til å utvikle eigne meiningar, endåtil nå fram til djupare erkjenningar.

I dag ser det ut til at den breie offentlege samtalen om kunst og kultur sjuknar vekk. Det er generelt stor mangel på kunstmeldingar i avisene, særleg om det som skjer utanfor hovudstaden. For det er ikkje nødvendigvis slik at all god kunst etter kvart hamnar i Oslo, slik mange hevdar.

Kan hende er avisene for opptekne av å telje lesarar ut frå klikk på nettsidene, noko som truleg gir misvisande tal for populariteten til kulturstoff. Så pass deg for kva du klikkar på i nettavisene!

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Olav Thon (1923–2024).

Olav Thon (1923–2024).

Foto: Heiko Junge / NTB

KommentarSamfunn

Stadutviklaren Olav Thon

Olav Thon skapte den moderne norske bygdebyen – med større bilbruk og fleire kjøpesenter.

Ronny Spaans
Olav Thon (1923–2024).

Olav Thon (1923–2024).

Foto: Heiko Junge / NTB

KommentarSamfunn

Stadutviklaren Olav Thon

Olav Thon skapte den moderne norske bygdebyen – med større bilbruk og fleire kjøpesenter.

Ronny Spaans

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis