JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

Kunst å klatre i

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Hrafnhildur Arnardottir: «Nervescape IV», 2015,  på Momentum 8 i Moss.

Hrafnhildur Arnardottir: «Nervescape IV», 2015, på Momentum 8 i Moss.

Hrafnhildur Arnardottir: «Nervescape IV», 2015,  på Momentum 8 i Moss.

Hrafnhildur Arnardottir: «Nervescape IV», 2015, på Momentum 8 i Moss.

2313
20210903
2313
20210903

Den islandske tekstilkunstnaren Hrafnhildur Arnardottir har stilt ut verda over med skulpturar av syntetiske hår i kraftige fargar. Mellom anna gjesta ho Momentum 8 i Moss med «Nervescape IV». Dette var i 2015, og ein av dei beste versjonane av Momentum som har vore. Då utforma ho eit mektig og mjukt landskap av lange, glatte hårstrå som ein kunne klatre i. Her er er det fritt fram å dykke ned i mylderet av rapunselhår, eit verk milevis unna tradisjonelle verk, som ikkje skal rørast. Eit meir sanseleg verk skal ein leite lenge etter.

For tida er ho aktuell ved Nordatlantens Brygge i København med ein hårinstallasjon som står heilt til 2. januar 2022.

Arnardottir reknar seg som ein landskapsmålar som utfaldar seg i tre dimensjonar. Ho er fascinert over korleis lange trådar faktisk veks ut av kroppen vår, lange og sterke fibrar. Verka er refleksjonar over kor sterkt mange er knytte til håret sitt, ein så viktig identitetsmarkør at det finst ein stor global marknad for kunstig hår i eit vell av fargar. Verka hennar er eit møte mellom populærkulturen og folkekunsten, masseproduksjonen og kunsthandverket.

Om ein saknar opplevinga av installasjonane hennar, kan ein sjå mot Reykjavik. Her arbeider kunstnaren med å skape sitt eige kunstsenter. Etter omfattande kronerulling ser det ut til at Höfudstödin opnar i oktober dette året. Her skal installasjonen «Chromo Sapiens», eit enormt verk som gjorde suksess i den islandske paviljongen på Veneziabiennalen 2019, settast opp.

Installasjonen er ein labyrint gjennom tre grotter overgrodde av hår, ei syntetisk tolking av den islandske naturen. Du stig inn i eit mørkt, vulkanliknande rom med tittelen «Primal Opus», går vidare til «Astral Gloria», ein katedral med stalaktittar som heng ned frå ein katedralliknande kvelving dekt av kaskadar av sterke og kontrasterande hårmankar. Den siste delen er «Opium Natura», som er dekt av hår i kvitt og pastell og godt opplyst. Håret er supplert med lyseffektar for å forsterke fargeverknaden. Kvart rom er forsynt med lydspor av det islandske metallbandet «Ham», med basstonar som pulserer gjennom kroppen.

Denne sanseeksplosjonen skal gjere oss om til Chromo Sapiens-ar, noko som kan vere ei god motstandskraft i møte med gråtonane som ser ut til å ta over i nybygg landet over.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Den islandske tekstilkunstnaren Hrafnhildur Arnardottir har stilt ut verda over med skulpturar av syntetiske hår i kraftige fargar. Mellom anna gjesta ho Momentum 8 i Moss med «Nervescape IV». Dette var i 2015, og ein av dei beste versjonane av Momentum som har vore. Då utforma ho eit mektig og mjukt landskap av lange, glatte hårstrå som ein kunne klatre i. Her er er det fritt fram å dykke ned i mylderet av rapunselhår, eit verk milevis unna tradisjonelle verk, som ikkje skal rørast. Eit meir sanseleg verk skal ein leite lenge etter.

For tida er ho aktuell ved Nordatlantens Brygge i København med ein hårinstallasjon som står heilt til 2. januar 2022.

Arnardottir reknar seg som ein landskapsmålar som utfaldar seg i tre dimensjonar. Ho er fascinert over korleis lange trådar faktisk veks ut av kroppen vår, lange og sterke fibrar. Verka er refleksjonar over kor sterkt mange er knytte til håret sitt, ein så viktig identitetsmarkør at det finst ein stor global marknad for kunstig hår i eit vell av fargar. Verka hennar er eit møte mellom populærkulturen og folkekunsten, masseproduksjonen og kunsthandverket.

Om ein saknar opplevinga av installasjonane hennar, kan ein sjå mot Reykjavik. Her arbeider kunstnaren med å skape sitt eige kunstsenter. Etter omfattande kronerulling ser det ut til at Höfudstödin opnar i oktober dette året. Her skal installasjonen «Chromo Sapiens», eit enormt verk som gjorde suksess i den islandske paviljongen på Veneziabiennalen 2019, settast opp.

Installasjonen er ein labyrint gjennom tre grotter overgrodde av hår, ei syntetisk tolking av den islandske naturen. Du stig inn i eit mørkt, vulkanliknande rom med tittelen «Primal Opus», går vidare til «Astral Gloria», ein katedral med stalaktittar som heng ned frå ein katedralliknande kvelving dekt av kaskadar av sterke og kontrasterande hårmankar. Den siste delen er «Opium Natura», som er dekt av hår i kvitt og pastell og godt opplyst. Håret er supplert med lyseffektar for å forsterke fargeverknaden. Kvart rom er forsynt med lydspor av det islandske metallbandet «Ham», med basstonar som pulserer gjennom kroppen.

Denne sanseeksplosjonen skal gjere oss om til Chromo Sapiens-ar, noko som kan vere ei god motstandskraft i møte med gråtonane som ser ut til å ta over i nybygg landet over.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis