Kunst som overleving
«The Fountain of Exhaustion» består av mange trakter som er monterte i ein ståande trekant.
Foto: Ukrainian Pavilion in Venice
Veneziabiennalen, ei av dei viktigaste mønstringane av samtidskunst, opnar 23. april. Eit særtrekk ved utstillinga er dei faste nasjonale paviljongane som er bygde spesielt for biennalen. Nasjonalismen som vert vist med denne utstillingsforma, har fått ein del kritikk.
Men i år ser ein at særleg to av paviljongane vert særleg symboltunge. Dørene ved den russiske vert ikkje opna. Dei ansvarlege for biennalen vil ikkje ha dei her i år, dessutan har både kunstnarar og kuratorar for lengst trekt seg i protest mot krigen.
I dei første hektiske vekene av invasjonen var det usikkert om den ukrainske paviljongen kom til å opne. Den ukrainske hovudutstillaren er Pavlo Makov, som skal vise installasjonen «The Fountain of Exhaustion. Acqua Alta (1995–2022)». Krigen spreidde kunstnarane og kuratorane utover Ukraina, kommunikasjonen vart vanskeleg. Dei hadde nok med å overleve, søke tilflukt for seg og familien. Det verka overveldande å skulle gjere ferdig ei utstilling oppi alt dette. Berre det å få dei fysiske gjenstandane frakta ut av landet, verka uoverkommeleg.
I ein krig som dette ser ein kor viktig kunsten er, korleis identiteten vår er knytt til kulturen. Og det vart så mykje viktigare å få vist fram dette Putin forsøker å knuse og utradere.
Trass i at reiser i Ukraina var svært farleg, risikerte kuratoren Maria Lanko livet for å frakte hovudverket ut av landet. Etter sju dramatiske dagar køyrde ho trygt over grensa til Romania. Verket har fått ein del skade på turen og må restaurerast, og resten av utstillinga skal byggast opp i Venezia. Framleis veit ingen om alle kunstnarane og kuratorane får til å kome til opninga.
Eva Furseth
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Veneziabiennalen, ei av dei viktigaste mønstringane av samtidskunst, opnar 23. april. Eit særtrekk ved utstillinga er dei faste nasjonale paviljongane som er bygde spesielt for biennalen. Nasjonalismen som vert vist med denne utstillingsforma, har fått ein del kritikk.
Men i år ser ein at særleg to av paviljongane vert særleg symboltunge. Dørene ved den russiske vert ikkje opna. Dei ansvarlege for biennalen vil ikkje ha dei her i år, dessutan har både kunstnarar og kuratorar for lengst trekt seg i protest mot krigen.
I dei første hektiske vekene av invasjonen var det usikkert om den ukrainske paviljongen kom til å opne. Den ukrainske hovudutstillaren er Pavlo Makov, som skal vise installasjonen «The Fountain of Exhaustion. Acqua Alta (1995–2022)». Krigen spreidde kunstnarane og kuratorane utover Ukraina, kommunikasjonen vart vanskeleg. Dei hadde nok med å overleve, søke tilflukt for seg og familien. Det verka overveldande å skulle gjere ferdig ei utstilling oppi alt dette. Berre det å få dei fysiske gjenstandane frakta ut av landet, verka uoverkommeleg.
I ein krig som dette ser ein kor viktig kunsten er, korleis identiteten vår er knytt til kulturen. Og det vart så mykje viktigare å få vist fram dette Putin forsøker å knuse og utradere.
Trass i at reiser i Ukraina var svært farleg, risikerte kuratoren Maria Lanko livet for å frakte hovudverket ut av landet. Etter sju dramatiske dagar køyrde ho trygt over grensa til Romania. Verket har fått ein del skade på turen og må restaurerast, og resten av utstillinga skal byggast opp i Venezia. Framleis veit ingen om alle kunstnarane og kuratorane får til å kome til opninga.
Eva Furseth
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.