JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

Kunst som overleving

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
«The Fountain of Exhaustion» består av mange trakter som er monterte i ein ståande trekant.

«The Fountain of Exhaustion» består av mange trakter som er monterte i ein ståande trekant.

Foto: Ukrainian Pavilion in Venice

«The Fountain of Exhaustion» består av mange trakter som er monterte i ein ståande trekant.

«The Fountain of Exhaustion» består av mange trakter som er monterte i ein ståande trekant.

Foto: Ukrainian Pavilion in Venice

1675
20220325
1675
20220325

Veneziabiennalen, ei av dei viktigaste mønstringane av samtidskunst, opnar 23. april. Eit særtrekk ved utstillinga er dei faste nasjonale paviljongane som er bygde spesielt for biennalen. Nasjonalismen som vert vist med denne utstillingsforma, har fått ein del kritikk.

Men i år ser ein at særleg to av paviljongane vert særleg symboltunge. Dørene ved den russiske vert ikkje opna. Dei ansvarlege for biennalen vil ikkje ha dei her i år, dessutan har både kunstnarar og kuratorar for lengst trekt seg i protest mot krigen.

I dei første hektiske vekene av invasjonen var det usikkert om den ukrainske paviljongen kom til å opne. Den ukrainske hovudutstillaren er Pavlo Makov, som skal vise installasjonen «The Fountain of Exhaustion. Acqua Alta (1995–2022)». Krigen spreidde kunstnarane og kuratorane utover Ukraina, kommunikasjonen vart vanskeleg. Dei hadde nok med å overleve, søke tilflukt for seg og familien. Det verka overveldande å skulle gjere ferdig ei utstilling oppi alt dette. Berre det å få dei fysiske gjenstandane frakta ut av landet, verka uoverkommeleg.

I ein krig som dette ser ein kor viktig kunsten er, korleis identiteten vår er knytt til kulturen. Og det vart så mykje viktigare å få vist fram dette Putin forsøker å knuse og utradere.

Trass i at reiser i Ukraina var svært farleg, risikerte kuratoren Maria Lanko livet for å frakte hovudverket ut av landet. Etter sju dramatiske dagar køyrde ho trygt over grensa til Romania. Verket har fått ein del skade på turen og må restaurerast, og resten av utstillinga skal byggast opp i Venezia. Framleis veit ingen om alle kunstnarane og kuratorane får til å kome til opninga.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Veneziabiennalen, ei av dei viktigaste mønstringane av samtidskunst, opnar 23. april. Eit særtrekk ved utstillinga er dei faste nasjonale paviljongane som er bygde spesielt for biennalen. Nasjonalismen som vert vist med denne utstillingsforma, har fått ein del kritikk.

Men i år ser ein at særleg to av paviljongane vert særleg symboltunge. Dørene ved den russiske vert ikkje opna. Dei ansvarlege for biennalen vil ikkje ha dei her i år, dessutan har både kunstnarar og kuratorar for lengst trekt seg i protest mot krigen.

I dei første hektiske vekene av invasjonen var det usikkert om den ukrainske paviljongen kom til å opne. Den ukrainske hovudutstillaren er Pavlo Makov, som skal vise installasjonen «The Fountain of Exhaustion. Acqua Alta (1995–2022)». Krigen spreidde kunstnarane og kuratorane utover Ukraina, kommunikasjonen vart vanskeleg. Dei hadde nok med å overleve, søke tilflukt for seg og familien. Det verka overveldande å skulle gjere ferdig ei utstilling oppi alt dette. Berre det å få dei fysiske gjenstandane frakta ut av landet, verka uoverkommeleg.

I ein krig som dette ser ein kor viktig kunsten er, korleis identiteten vår er knytt til kulturen. Og det vart så mykje viktigare å få vist fram dette Putin forsøker å knuse og utradere.

Trass i at reiser i Ukraina var svært farleg, risikerte kuratoren Maria Lanko livet for å frakte hovudverket ut av landet. Etter sju dramatiske dagar køyrde ho trygt over grensa til Romania. Verket har fått ein del skade på turen og må restaurerast, og resten av utstillinga skal byggast opp i Venezia. Framleis veit ingen om alle kunstnarane og kuratorane får til å kome til opninga.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis