Kunst til folket!
Eit tjuetal måleri frå renessansen og barokken er strøydde utover Madrids gater av Prado, det spanske nasjonalmuseet i Madrid.
«Keisar Karl V etter slaget ved Mühlberg», 1548, Tizian.
Foto: Museo Nacional del Prado
Kva ville du sagt om du snubla over eit digert måleri frå renessansen ved trafikklyset i ei travel handlegate? Ryttarportrettet av Karl V heidrar sigeren over dei protestantiske fyrstane i slaget ved Mühlberg i 1547. Verket er signert den italienske kunstnaren Tizian, ei praktfull skildring av menneske og hest, med klare referansar til bronseskulpturen av den romerske keisar Marcus Aurelius frå år 176.
Eit tjuetal måleri frå renessansen og barokken er strøydde utover Madrids gater av Prado, det spanske nasjonalmuseet i Madrid. Utstillinga A la vuelta de la esquina (Rett rundt hjørnet) er forsynt med eit bykart, så ein kan leite opp bilda av kunstnarar som Goya, Rafael, Rembrandt, Velázquez og Leonardo da Vinci.
Fallgruvene er mange, det er slett ikkje enkelt å få eit slikt stunt til å fungere så godt som dette. Prado har samstundes god øving i denne uvanlege utstillingsforma. På 1930-talet spreidde museet måla kopiar av hovudverka sine til heile 170 bygder kring i landet, såleis at folk der òg skulle få glede av verka. Og i åra 2015–2019 har realistiske kopiar av måleri vore viste i fleire byar i Mellom-Amerika, på dei karibiske øyene, i Manila, delar av USA og Spania.
Etter meir enn eit år med strenge koronatiltak har museet hengt opp digitale trykk av meisterverka sine der folk er, på fasadar, gjerde og dører over heile byen. Perioden mars–juni 2020 var første gong museet stengde sidan det vart bomba under den spanske borgarkrigen. Sidan har besøkstalet gått kraftig ned.
Trykt i høg oppløysing, i full storleik og med staselege gullrammer gir måleria publikum ein realistisk smakebit for å lokke dei attende til musea.
Eva Furseth
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Kva ville du sagt om du snubla over eit digert måleri frå renessansen ved trafikklyset i ei travel handlegate? Ryttarportrettet av Karl V heidrar sigeren over dei protestantiske fyrstane i slaget ved Mühlberg i 1547. Verket er signert den italienske kunstnaren Tizian, ei praktfull skildring av menneske og hest, med klare referansar til bronseskulpturen av den romerske keisar Marcus Aurelius frå år 176.
Eit tjuetal måleri frå renessansen og barokken er strøydde utover Madrids gater av Prado, det spanske nasjonalmuseet i Madrid. Utstillinga A la vuelta de la esquina (Rett rundt hjørnet) er forsynt med eit bykart, så ein kan leite opp bilda av kunstnarar som Goya, Rafael, Rembrandt, Velázquez og Leonardo da Vinci.
Fallgruvene er mange, det er slett ikkje enkelt å få eit slikt stunt til å fungere så godt som dette. Prado har samstundes god øving i denne uvanlege utstillingsforma. På 1930-talet spreidde museet måla kopiar av hovudverka sine til heile 170 bygder kring i landet, såleis at folk der òg skulle få glede av verka. Og i åra 2015–2019 har realistiske kopiar av måleri vore viste i fleire byar i Mellom-Amerika, på dei karibiske øyene, i Manila, delar av USA og Spania.
Etter meir enn eit år med strenge koronatiltak har museet hengt opp digitale trykk av meisterverka sine der folk er, på fasadar, gjerde og dører over heile byen. Perioden mars–juni 2020 var første gong museet stengde sidan det vart bomba under den spanske borgarkrigen. Sidan har besøkstalet gått kraftig ned.
Trykt i høg oppløysing, i full storleik og med staselege gullrammer gir måleria publikum ein realistisk smakebit for å lokke dei attende til musea.
Eva Furseth
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.