JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

Loden kunst

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1529
20190201
1529
20190201

Det rasar ein debatt om kvinnehår for tida. Ein kan sjølvsagt diskutere om saka får meir merksemd enn godt er, men slik det er for dei fleste problemstillingar, kan ein også her gå til kunsten for inspirasjon.

I eldre tid er det tynt med kroppshår, med nokre unnatak. Den tyske renessansekunstnaren Albrecht Dürer (1471–1528) studerte anatomi gjennom heile livet. I trykket «Adam og Eva» frå 1504 kan ein skimte nokre krøllete hår over fikenblada. Interessant nok er dei ikkje å sjå i ei seinare utgåve, som vart utgjeven like etter at kunstnaren døydde.

Den franske målaren Henri Matisse (1869–1954) måla gjerne kroppshår på modellane sine. Dei smeltar inn i motiva som dekorative element.

Meksikanske Frida Kahlo (1907–54) er særleg kjend for sjølvportretta sine. Ho var rekna som særs fager. I måleria understrekar ho samanvaksne augebryn og dunbarten. Dei var ein viktig del av identiteten hennar og var med på å gje henne særpreg.

Fleire kvinnelege kunstnarar har skildra dronninga av Saba, som nettopp var kjend for å ha hårete leggar. Brasilsk-engelske Ana Maria Pacheco (f. 1943) laga like godt ein heil grafisk serie om temaet, som slett ikkje er utan humor.

Med trykket «Hirsute» frå 2011 har irske Niamh McGuinne leika med eventyret om Raudhette. Under den tekkelege kjolen er ho like lodden som ulven. Opninga minner om ein vagina, og antydar at ho ikkje er eit offer, men ein villig partnar. Såleis utfordrar ho eit kjønnsrollemønster som framleis er meir sementert enn mange likar å innrømme.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det rasar ein debatt om kvinnehår for tida. Ein kan sjølvsagt diskutere om saka får meir merksemd enn godt er, men slik det er for dei fleste problemstillingar, kan ein også her gå til kunsten for inspirasjon.

I eldre tid er det tynt med kroppshår, med nokre unnatak. Den tyske renessansekunstnaren Albrecht Dürer (1471–1528) studerte anatomi gjennom heile livet. I trykket «Adam og Eva» frå 1504 kan ein skimte nokre krøllete hår over fikenblada. Interessant nok er dei ikkje å sjå i ei seinare utgåve, som vart utgjeven like etter at kunstnaren døydde.

Den franske målaren Henri Matisse (1869–1954) måla gjerne kroppshår på modellane sine. Dei smeltar inn i motiva som dekorative element.

Meksikanske Frida Kahlo (1907–54) er særleg kjend for sjølvportretta sine. Ho var rekna som særs fager. I måleria understrekar ho samanvaksne augebryn og dunbarten. Dei var ein viktig del av identiteten hennar og var med på å gje henne særpreg.

Fleire kvinnelege kunstnarar har skildra dronninga av Saba, som nettopp var kjend for å ha hårete leggar. Brasilsk-engelske Ana Maria Pacheco (f. 1943) laga like godt ein heil grafisk serie om temaet, som slett ikkje er utan humor.

Med trykket «Hirsute» frå 2011 har irske Niamh McGuinne leika med eventyret om Raudhette. Under den tekkelege kjolen er ho like lodden som ulven. Opninga minner om ein vagina, og antydar at ho ikkje er eit offer, men ein villig partnar. Såleis utfordrar ho eit kjønnsrollemønster som framleis er meir sementert enn mange likar å innrømme.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis