JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

Skulptur på bærtur?

Når ein tenker etter, så florerar det av kunst i offentlege rom. Nokre er til å kvile auga på, andre utfordrar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Borge Berg: «Sorte mann», 1987.

Borge Berg: «Sorte mann», 1987.

Foto: Bjørn Hessen

Borge Berg: «Sorte mann», 1987.

Borge Berg: «Sorte mann», 1987.

Foto: Bjørn Hessen

2129
20171117
2129
20171117

I Kvam i Gudbrandsdalen har eit offentleg verk sett sinna i kok. Verket det er snakk om, er sett saman av mellom anna ein gamal møkkaspreiar. Etter kva eg kan vurdere av bilete av installasjonen med den pretensiøse tittelen European Exchange, er det vanskeleg å finne kunstnarlege kvalitetar å snakke om. Ein slank, tilhogd trestokk kan føre tanken mot stamnen på ein vikingbåt, men eg finn ingen interessante koplingar mot resten av elementa. Det verkar som om kunstnarane har avslutta arbeidet altfor tidleg. Verket treng i tillegg betrakteleg meir solide løyningar skal det tole ver og vind over lengre tid. Sjølve objektet er med andre ord mislukka som installasjon. Verket fungerer betrakteleg betre som kunsthappening, for det er så visst ein kunst å klare å provosere i dag. Kunstnarane, arkitektgruppa Fellesskapsprosjektet å Fortette Byen (FFB), fekk meir merksemd i media enn dei aller fleste. No er installasjonen demontert, mellom anna fordi han var usikra. Men fleire kvambuarar arbeider for å få opp att verket. Siste ord i saka er slett ikkje sagt.

Eg må innrømme at eg finn tamme verk langt meir provoserande enn slike som European Exchange. På den nyopna lufthamna i Bergen er eit ferskt eksempel. Her vart skulpturen av motstandsmannen Per Hysing-Dahl av Vidar Bratlund Mæland nyleg avduka. Til liks med mange av dei nyare figurative skulpturane er han heilt livlaus, og seier lite om korleis personen var, kva som løynde seg attanfor hud og hår. Vi nikkar gjenkjennande mot skapnaden på sokkelen, før vi hastar vidare. Neste gong enser vi han ikkje. Snart er heile skulpturen usynleg for oss.

Då var det annleis med Sorte mann av Borge Berg. Han var dårleg likt heilt frå han dukka opp på Rådhusplassen i Ålesund i 1987. Med åra har folk fått auga opp for den særprega skulpturen, som er så stor og som ikkje liknar noko anna. Mykje kunst krev tid; han treng å modne i auga våre. Eg tvilar likevel på at tida vil hjelpe ei offentleg utsmykking som European Exchange.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

I Kvam i Gudbrandsdalen har eit offentleg verk sett sinna i kok. Verket det er snakk om, er sett saman av mellom anna ein gamal møkkaspreiar. Etter kva eg kan vurdere av bilete av installasjonen med den pretensiøse tittelen European Exchange, er det vanskeleg å finne kunstnarlege kvalitetar å snakke om. Ein slank, tilhogd trestokk kan føre tanken mot stamnen på ein vikingbåt, men eg finn ingen interessante koplingar mot resten av elementa. Det verkar som om kunstnarane har avslutta arbeidet altfor tidleg. Verket treng i tillegg betrakteleg meir solide løyningar skal det tole ver og vind over lengre tid. Sjølve objektet er med andre ord mislukka som installasjon. Verket fungerer betrakteleg betre som kunsthappening, for det er så visst ein kunst å klare å provosere i dag. Kunstnarane, arkitektgruppa Fellesskapsprosjektet å Fortette Byen (FFB), fekk meir merksemd i media enn dei aller fleste. No er installasjonen demontert, mellom anna fordi han var usikra. Men fleire kvambuarar arbeider for å få opp att verket. Siste ord i saka er slett ikkje sagt.

Eg må innrømme at eg finn tamme verk langt meir provoserande enn slike som European Exchange. På den nyopna lufthamna i Bergen er eit ferskt eksempel. Her vart skulpturen av motstandsmannen Per Hysing-Dahl av Vidar Bratlund Mæland nyleg avduka. Til liks med mange av dei nyare figurative skulpturane er han heilt livlaus, og seier lite om korleis personen var, kva som løynde seg attanfor hud og hår. Vi nikkar gjenkjennande mot skapnaden på sokkelen, før vi hastar vidare. Neste gong enser vi han ikkje. Snart er heile skulpturen usynleg for oss.

Då var det annleis med Sorte mann av Borge Berg. Han var dårleg likt heilt frå han dukka opp på Rådhusplassen i Ålesund i 1987. Med åra har folk fått auga opp for den særprega skulpturen, som er så stor og som ikkje liknar noko anna. Mykje kunst krev tid; han treng å modne i auga våre. Eg tvilar likevel på at tida vil hjelpe ei offentleg utsmykking som European Exchange.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis