JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

Vågå­­sommaren 1894

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Johanna Bugge, «Fra hagen, Storvik», 1894, privat eige.

Johanna Bugge, «Fra hagen, Storvik», 1894, privat eige.

Johanna Bugge, «Fra hagen, Storvik», 1894, privat eige.

Johanna Bugge, «Fra hagen, Storvik», 1894, privat eige.

1904
20210709
1904
20210709

Sidan J.C. Dahls tid hadde kunstnarane brukt å reise frå byane når sommaren kom, for å utforske landet. Sommaren 1894 la heile ti kunstnarar i veg mot Vågå, fire kvinner og seks menn i alderen 17–30 år. Dei budde i Kristiania, og reisa tok fire dagar med tog til Eidsvoll, dampbåt til Lillehammer og resten til fots.

Det heile tok til med at vågåguten og kunstnaren Kristen Holbø inviterte med seg kunstnarvenen Halfdan Egedius til heimgarden. Holbø var odelsgut i Vågå, men hadde valt måleriet framfor gardsdrifta. Sjølv om ingenting var avtalt, dukka også åtte andre kunstnarvener opp og fann losji i Vågå: Thorvald Erichsen, Lars Jorde, Oluf Wold-Torne, Alfred Hauge, Ragnhild Hvalstad, Kristine Laache, Johanna Bugge og Alice Pihl.

Månadane saman vart nytta til arbeid og kunstfaglege samtalar, og til dans og festlege lag saman med ungdommar i bygda. Det regna mykje denne sommaren, noko som skapte store problem, då dei la stor vekt på friluftsmåleriet. Bildet skulle målast ute i det fri, medan ein var omkransa av motivet. Likevel var produksjonen stor. Dei tok gjerne utgangspunkt i den lokale naturen, nattlege stemningar og mystiske landskap i mørke fargetonar. Fleire arbeid er symboltunge, der naturobservasjonane løyser seg opp i draumebilde.

I midten av september kulminerte opphaldet i ei stor fellesutstilling i eit skulebygg i Vågå. Trass i at denne vågåsommaren vart skriven inn i kunsthistoria som sentral for utviklinga av ein ny generasjon målarar, vart få av arbeida innkjøpte av museum. Dei vart spreidde utover landet i privat eige.

Berre éin gong har verka blitt samla. Dette var i 1994, til ei hundreårsmarkering. Då viste Lillehammer Kunstmuseum utstillinga Vågå-sommeren 1894. Gjennom eit omfattande detektivarbeid var det leita fram heile 60 teikningar og måleri som dei ti kunstnarane hadde laga denne sommaren. Den skulle eg gjerne ha sett.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Sidan J.C. Dahls tid hadde kunstnarane brukt å reise frå byane når sommaren kom, for å utforske landet. Sommaren 1894 la heile ti kunstnarar i veg mot Vågå, fire kvinner og seks menn i alderen 17–30 år. Dei budde i Kristiania, og reisa tok fire dagar med tog til Eidsvoll, dampbåt til Lillehammer og resten til fots.

Det heile tok til med at vågåguten og kunstnaren Kristen Holbø inviterte med seg kunstnarvenen Halfdan Egedius til heimgarden. Holbø var odelsgut i Vågå, men hadde valt måleriet framfor gardsdrifta. Sjølv om ingenting var avtalt, dukka også åtte andre kunstnarvener opp og fann losji i Vågå: Thorvald Erichsen, Lars Jorde, Oluf Wold-Torne, Alfred Hauge, Ragnhild Hvalstad, Kristine Laache, Johanna Bugge og Alice Pihl.

Månadane saman vart nytta til arbeid og kunstfaglege samtalar, og til dans og festlege lag saman med ungdommar i bygda. Det regna mykje denne sommaren, noko som skapte store problem, då dei la stor vekt på friluftsmåleriet. Bildet skulle målast ute i det fri, medan ein var omkransa av motivet. Likevel var produksjonen stor. Dei tok gjerne utgangspunkt i den lokale naturen, nattlege stemningar og mystiske landskap i mørke fargetonar. Fleire arbeid er symboltunge, der naturobservasjonane løyser seg opp i draumebilde.

I midten av september kulminerte opphaldet i ei stor fellesutstilling i eit skulebygg i Vågå. Trass i at denne vågåsommaren vart skriven inn i kunsthistoria som sentral for utviklinga av ein ny generasjon målarar, vart få av arbeida innkjøpte av museum. Dei vart spreidde utover landet i privat eige.

Berre éin gong har verka blitt samla. Dette var i 1994, til ei hundreårsmarkering. Då viste Lillehammer Kunstmuseum utstillinga Vågå-sommeren 1894. Gjennom eit omfattande detektivarbeid var det leita fram heile 60 teikningar og måleri som dei ti kunstnarane hadde laga denne sommaren. Den skulle eg gjerne ha sett.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis