JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

Van Gogh har ein dårleg dag

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
«Solnedgang ved Montmajour», 1888, privat eige.

«Solnedgang ved Montmajour», 1888, privat eige.

«Solnedgang ved Montmajour», 1888, privat eige.

«Solnedgang ved Montmajour», 1888, privat eige.

1569
20210514
1569
20210514

I 1908 kjøpte ein norsk forretningsmann og kunstsamlar måleriet «Solnedgang ved Montmajour» av van Gogh (1853–1890). Tidleg vart det sådd tvil om bildet var ekte. Typisk for bilde ein fryktar er falske, vart det liggande på eit loft. Mange tiår seinare vart det funne att og sendt til Van Gogh-museet for autentifisering. Rett nok hadde van Gogh budd og arbeidd i Arles 1888–1889. Motivet var også eit karakteristisk landskapsmåleri med attkjennelege trekk frå staden, med ein kornåker og klosterruinar i horisonten. Måleriet vart likevel vurdert som falskt.

Først i 2013 vart det heilomvending. Etter to års undersøkingar slo Van Gogh-museet fast at dette var heil ved. Denne gongen hadde spesialistane teke i bruk nye og avanserte teknikkar for å granske måling og lerret, i tillegg vart det funne eit brev der kunstnaren skildra nettopp dette motivet. Det er særs sjeldan verk av kjende kunstnarar vert funne att. «Solnedgang ved Montmajour» er det første gjenoppdaga måleriet i full storleik av van Goghs verk sidan 1928.

Kvifor vart dette måleriet vurdert som falskt? Kan hende fordi det – til van Gogh å vere – er ganske slapt. I denne perioden skapte han nokre av dei beste verka sine, medan det er noko utolmodig, nærast slurvete over det skildra landskapet. Komposisjonen er tam, penselstrøka har ikkje den same intensiteten som vi ser i til dømes «Arles med irisar», som er måla same året.

Men for kjende kunstnarar vert også måleri frå dårlege dagar høgt verdsette, og bildet har alt vore stilt ut og omtala verda over.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

I 1908 kjøpte ein norsk forretningsmann og kunstsamlar måleriet «Solnedgang ved Montmajour» av van Gogh (1853–1890). Tidleg vart det sådd tvil om bildet var ekte. Typisk for bilde ein fryktar er falske, vart det liggande på eit loft. Mange tiår seinare vart det funne att og sendt til Van Gogh-museet for autentifisering. Rett nok hadde van Gogh budd og arbeidd i Arles 1888–1889. Motivet var også eit karakteristisk landskapsmåleri med attkjennelege trekk frå staden, med ein kornåker og klosterruinar i horisonten. Måleriet vart likevel vurdert som falskt.

Først i 2013 vart det heilomvending. Etter to års undersøkingar slo Van Gogh-museet fast at dette var heil ved. Denne gongen hadde spesialistane teke i bruk nye og avanserte teknikkar for å granske måling og lerret, i tillegg vart det funne eit brev der kunstnaren skildra nettopp dette motivet. Det er særs sjeldan verk av kjende kunstnarar vert funne att. «Solnedgang ved Montmajour» er det første gjenoppdaga måleriet i full storleik av van Goghs verk sidan 1928.

Kvifor vart dette måleriet vurdert som falskt? Kan hende fordi det – til van Gogh å vere – er ganske slapt. I denne perioden skapte han nokre av dei beste verka sine, medan det er noko utolmodig, nærast slurvete over det skildra landskapet. Komposisjonen er tam, penselstrøka har ikkje den same intensiteten som vi ser i til dømes «Arles med irisar», som er måla same året.

Men for kjende kunstnarar vert også måleri frå dårlege dagar høgt verdsette, og bildet har alt vore stilt ut og omtala verda over.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis