Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: Jon Hassell

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Jon Hassel på scena under Stockholm JazzFest i 2009.

Jon Hassel på scena under Stockholm JazzFest i 2009.

Foto: Henryk Kotowski / Wikipedia

Jon Hassel på scena under Stockholm JazzFest i 2009.

Jon Hassel på scena under Stockholm JazzFest i 2009.

Foto: Henryk Kotowski / Wikipedia

1173
20230303
1173
20230303

Kanskje er tida kommen for å skaffe seg The Living City, eit opptak gjort med Jon Hassell Group i New York frå september 1989, der Brian Eno miksa bandet live? Det har vore å få tak i før, men utgåva selskapet Ndeya har kome ut med i vinter, er for første gong ei påkosta vinylutgåve, som av mange grunnar – lyden, innpakkinga, materialet som følgjer med – kjem til å verte den definitive.

Gløden etter å «nyinnpakke» gamle innspelingar kan ofte late til å botne i kommersielle og nostalgiske omsyn, men rett som det er, kan det også gi meining å grave fram eitt og anna fordi det fortener ny merksemd. Eit element av bevaring er det også i dette, fordi det å gjere noko tilgjengeleg går inn i kampen mot forvitring og gløymsle.

Det som vil slå den som orienterer seg mot produksjonen til Hassell (f. 1937 i Memphis), som gjekk bort sommaren 2021, er kor fascinerande framtidsretta han er. The Living City framkallar ikkje så mykje nostalgi, som ei kjensle av at det ein høyrer peikar framover, også mot tider som skal følgje vår eiga. Å seie at ein musikar er føre si tid, er ein klisjé, men i tilfellet Jon Hassell er det faktisk sant.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Kanskje er tida kommen for å skaffe seg The Living City, eit opptak gjort med Jon Hassell Group i New York frå september 1989, der Brian Eno miksa bandet live? Det har vore å få tak i før, men utgåva selskapet Ndeya har kome ut med i vinter, er for første gong ei påkosta vinylutgåve, som av mange grunnar – lyden, innpakkinga, materialet som følgjer med – kjem til å verte den definitive.

Gløden etter å «nyinnpakke» gamle innspelingar kan ofte late til å botne i kommersielle og nostalgiske omsyn, men rett som det er, kan det også gi meining å grave fram eitt og anna fordi det fortener ny merksemd. Eit element av bevaring er det også i dette, fordi det å gjere noko tilgjengeleg går inn i kampen mot forvitring og gløymsle.

Det som vil slå den som orienterer seg mot produksjonen til Hassell (f. 1937 i Memphis), som gjekk bort sommaren 2021, er kor fascinerande framtidsretta han er. The Living City framkallar ikkje så mykje nostalgi, som ei kjensle av at det ein høyrer peikar framover, også mot tider som skal følgje vår eiga. Å seie at ein musikar er føre si tid, er ein klisjé, men i tilfellet Jon Hassell er det faktisk sant.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Foto: Vidar Ruud / NTB

KommentarSamfunn

Forfatterforbundet på ranstokt

Kanskje skulle Forfatterforbundet ha noko å vise til før dei speler ut grådigskapen sin. Som ei byrjing kunne dei offentleggjere medlemslista.

Jan H. Landro
Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Foto: Vidar Ruud / NTB

KommentarSamfunn

Forfatterforbundet på ranstokt

Kanskje skulle Forfatterforbundet ha noko å vise til før dei speler ut grådigskapen sin. Som ei byrjing kunne dei offentleggjere medlemslista.

Jan H. Landro
Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Foto: Frida Gregersen

LitteraturKultur

I fri dressur

Når vi endeleg får lese kontroversielle Bjørn Rasmussen på norsk, handlar det om ei hestejente. Men skinnet bedrar.

Marita Liabø
Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Foto: Frida Gregersen

LitteraturKultur

I fri dressur

Når vi endeleg får lese kontroversielle Bjørn Rasmussen på norsk, handlar det om ei hestejente. Men skinnet bedrar.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis