Arkivet: Jon Hassell
Jon Hassel på scena under Stockholm JazzFest i 2009.
Foto: Henryk Kotowski / Wikipedia
Kanskje er tida kommen for å skaffe seg The Living City, eit opptak gjort med Jon Hassell Group i New York frå september 1989, der Brian Eno miksa bandet live? Det har vore å få tak i før, men utgåva selskapet Ndeya har kome ut med i vinter, er for første gong ei påkosta vinylutgåve, som av mange grunnar – lyden, innpakkinga, materialet som følgjer med – kjem til å verte den definitive.
Gløden etter å «nyinnpakke» gamle innspelingar kan ofte late til å botne i kommersielle og nostalgiske omsyn, men rett som det er, kan det også gi meining å grave fram eitt og anna fordi det fortener ny merksemd. Eit element av bevaring er det også i dette, fordi det å gjere noko tilgjengeleg går inn i kampen mot forvitring og gløymsle.
Det som vil slå den som orienterer seg mot produksjonen til Hassell (f. 1937 i Memphis), som gjekk bort sommaren 2021, er kor fascinerande framtidsretta han er. The Living City framkallar ikkje så mykje nostalgi, som ei kjensle av at det ein høyrer peikar framover, også mot tider som skal følgje vår eiga. Å seie at ein musikar er føre si tid, er ein klisjé, men i tilfellet Jon Hassell er det faktisk sant.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Kanskje er tida kommen for å skaffe seg The Living City, eit opptak gjort med Jon Hassell Group i New York frå september 1989, der Brian Eno miksa bandet live? Det har vore å få tak i før, men utgåva selskapet Ndeya har kome ut med i vinter, er for første gong ei påkosta vinylutgåve, som av mange grunnar – lyden, innpakkinga, materialet som følgjer med – kjem til å verte den definitive.
Gløden etter å «nyinnpakke» gamle innspelingar kan ofte late til å botne i kommersielle og nostalgiske omsyn, men rett som det er, kan det også gi meining å grave fram eitt og anna fordi det fortener ny merksemd. Eit element av bevaring er det også i dette, fordi det å gjere noko tilgjengeleg går inn i kampen mot forvitring og gløymsle.
Det som vil slå den som orienterer seg mot produksjonen til Hassell (f. 1937 i Memphis), som gjekk bort sommaren 2021, er kor fascinerande framtidsretta han er. The Living City framkallar ikkje så mykje nostalgi, som ei kjensle av at det ein høyrer peikar framover, også mot tider som skal følgje vår eiga. Å seie at ein musikar er føre si tid, er ein klisjé, men i tilfellet Jon Hassell er det faktisk sant.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Morten Søberg er direktør for samfunnskontakt i SpareBank 1 og har skrive fleire essaysamlingar om økonomi, politikk og skriftkultur.
Foto: Spartacus
Fall og vekst i Sør-Atlanteren
Morten Søberg er best når han ser vidare enn pengestellet.
I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.
Foto: Per Anders Todal
Talknusaren og den store avsporinga
For Idar Mo i Sogndal er ikkje buss for tog noko å sukke over. Det er framtida.
Tanya Nedasjkivska i Butsja i Ukraina sørger over ektemannen, som var mellom dei mange myrda sivilistane som russiske invasjonsstyrkar på retrett lèt etter seg langs gatene i 2022.
Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB
«Utan den militære støtta ville Ukraina i dag vore okkupert av Russland.»
Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt
Arvingane til Amundsen
Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.
Hübner (t.v.) mot verdsmeister Karpov i 1979.
Foto: Rob Croes / Anefo
Doktor utan fjas
Den mest akademiske sjakkspelaren i historia døydde sundag 5. januar, 76 år gamal.