Arkivet: Lyden av eit bilete
Laurie Anderson viser fram boka til Brian Eno, Simon McBurney og Nitin Sawhnhey.
Skjermdump
«Eg opplevde det som om eg lytta til eit fotografi», sa Laurie Anderson nyleg i ein nettsamtale i serien Ways of Listening med Brian Eno, Simon McBurney og Nitin Sawhnhey, idet ho løfta opp og viste fram I listen to the wind that obliterates my traces: Music in vernacular photographs 1880–1955, boka kunstaren og samlaren Steve Roden gav ut i 2011 på plateselskapet/ forlaget Dust to Digital.
Bileta som fascinerte Anderson slik, var av menneske som lytta til musikk, men prosjektet spenner breiare enn som så, med ei ganske eklektisk samling fotografi der musikken i menneskelivet er fellesnemnar. I listen to the wind that obliterates my traces inneheld ei bok på 184 sider, med 150 fotografi, tekst og essayistikk av Roden og utdrag frå ei rekkje litterære tekstar. Med følgjer også to CD-plater med opptak laga i perioden 1925–1955.
Boka er eit kjært innslag i mi eiga hylle, så eg stemmer i med Anderson og tilrår henne, som er noko av eit funn for dei som har interesse både for fotografiet og for musikken.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
«Eg opplevde det som om eg lytta til eit fotografi», sa Laurie Anderson nyleg i ein nettsamtale i serien Ways of Listening med Brian Eno, Simon McBurney og Nitin Sawhnhey, idet ho løfta opp og viste fram I listen to the wind that obliterates my traces: Music in vernacular photographs 1880–1955, boka kunstaren og samlaren Steve Roden gav ut i 2011 på plateselskapet/ forlaget Dust to Digital.
Bileta som fascinerte Anderson slik, var av menneske som lytta til musikk, men prosjektet spenner breiare enn som så, med ei ganske eklektisk samling fotografi der musikken i menneskelivet er fellesnemnar. I listen to the wind that obliterates my traces inneheld ei bok på 184 sider, med 150 fotografi, tekst og essayistikk av Roden og utdrag frå ei rekkje litterære tekstar. Med følgjer også to CD-plater med opptak laga i perioden 1925–1955.
Boka er eit kjært innslag i mi eiga hylle, så eg stemmer i med Anderson og tilrår henne, som er noko av eit funn for dei som har interesse både for fotografiet og for musikken.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Bleik om sausenebba
Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!
Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.
Foto: Ida Gøytil
Idealitet og realitet
Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.
Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.
Foto: Eivind Senneset
Dei førehandsdømde og samfunnet
Eivind Riise Hauge skriv med forstand om brotsmenn, rettsvesen, liv og lære.
Ein tilhengjar støttar det saudiarabiske fotballaget.
Foto: Mohamed Abd El Ghany / Reuters / NTB
Fotball og laksediplomati
Fortener Saudi-Arabia meir merksemd fordi dei skal arrangera endå eit nytt idrettsarrangement? Absolutt. Klarer NFF å endra norsk utanrikspolitikk og handels- og reisemønster med kritikken sin? Truleg ikkje.
Magnus Carlsen og Jan Nepomnjasjtsjij i finalen i lynsjakk i New York nyttårsaftan.
Foto: Michal Walusza / Fide
Ingen vaksne heime
Magnus Carlsen styrer sjakkverda som han vil – på gode og dårlege dagar. Ein time inn i det nye året gav han seg sjølv eit nytt gull i VM i lynsjakk.