Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: På sporet av Gilberto

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
João Gilberto Prado Pereira de Oliveira (1931–2019) var ein brasiliansk sangar og gitarist som ofte blir kalla bossanovaens far.

João Gilberto Prado Pereira de Oliveira (1931–2019) var ein brasiliansk sangar og gitarist som ofte blir kalla bossanovaens far.

Foto: Wikipedia

João Gilberto Prado Pereira de Oliveira (1931–2019) var ein brasiliansk sangar og gitarist som ofte blir kalla bossanovaens far.

João Gilberto Prado Pereira de Oliveira (1931–2019) var ein brasiliansk sangar og gitarist som ofte blir kalla bossanovaens far.

Foto: Wikipedia

1435
20220812
1435
20220812

Filmtenesta Mubi har ein fin musikk-på-film-serie gåande – mellom titlane er Songs for Drella (1990), med Lou Reed og John Cale, omtalt på desse sidene før sommaren, den strålande ferske Nick Cave-filmen This Much I Know To Be True, Todd Haynes’ Dylan-film I’m Not There (2007), med ein gnistrande Cate Blanchett, og Stephen Kijaks film om Scott Walker, Scott Walker: 30 Century Man (2006).

Mellom dei (i skrivande stund) 16 filmane er også Wo bist du, João Gilberto? (2018), der dokumentarfilmskaparen Georges Cachot vasar rundt i Rio de Janeiro for å finne den legendariske brasilianske artisten, med inspirasjon frå ei bok av forfattaren Marc Fischer. (Boka kom ut kort tid etter at forfattaren tok livet av seg i 2011.) Gilberto var ein av desse kunstnarane som gjorde det eksepsjonelt vanskeleg for folk å få kontakt med han, noko som gjorde han myteomspunnen, ikkje minst i ei samtid prega av omfattande ekshibisjonisme.

Ei detektivhistorie, med andre ord, og eg skal ikkje avsløre utfallet av Cachots kvilelause jakt, men understreke at filmen har mangt anna å by på, ikkje minst nydeleg filmfotografi ved Stéphane Kuthy. Wo bist du, João Gilberto? handlar etter kvart mykje om ein by og ein kultur.

Cachots forteljing er både ein refleksjon over kjendiseri, tilbaketrekking og mytomani – og du får sjå det vesle badet der Gilberto visstnok spelte inn nokre av sine ikoniske songar.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Filmtenesta Mubi har ein fin musikk-på-film-serie gåande – mellom titlane er Songs for Drella (1990), med Lou Reed og John Cale, omtalt på desse sidene før sommaren, den strålande ferske Nick Cave-filmen This Much I Know To Be True, Todd Haynes’ Dylan-film I’m Not There (2007), med ein gnistrande Cate Blanchett, og Stephen Kijaks film om Scott Walker, Scott Walker: 30 Century Man (2006).

Mellom dei (i skrivande stund) 16 filmane er også Wo bist du, João Gilberto? (2018), der dokumentarfilmskaparen Georges Cachot vasar rundt i Rio de Janeiro for å finne den legendariske brasilianske artisten, med inspirasjon frå ei bok av forfattaren Marc Fischer. (Boka kom ut kort tid etter at forfattaren tok livet av seg i 2011.) Gilberto var ein av desse kunstnarane som gjorde det eksepsjonelt vanskeleg for folk å få kontakt med han, noko som gjorde han myteomspunnen, ikkje minst i ei samtid prega av omfattande ekshibisjonisme.

Ei detektivhistorie, med andre ord, og eg skal ikkje avsløre utfallet av Cachots kvilelause jakt, men understreke at filmen har mangt anna å by på, ikkje minst nydeleg filmfotografi ved Stéphane Kuthy. Wo bist du, João Gilberto? handlar etter kvart mykje om ein by og ein kultur.

Cachots forteljing er både ein refleksjon over kjendiseri, tilbaketrekking og mytomani – og du får sjå det vesle badet der Gilberto visstnok spelte inn nokre av sine ikoniske songar.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Foto: Vidar Ruud / NTB

KommentarSamfunn

Forfatterforbundet på ranstokt

Kanskje skulle Forfatterforbundet ha noko å vise til før dei speler ut grådigskapen sin. Som ei byrjing kunne dei offentleggjere medlemslista.

Jan H. Landro
Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Foto: Vidar Ruud / NTB

KommentarSamfunn

Forfatterforbundet på ranstokt

Kanskje skulle Forfatterforbundet ha noko å vise til før dei speler ut grådigskapen sin. Som ei byrjing kunne dei offentleggjere medlemslista.

Jan H. Landro
Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Foto: Frida Gregersen

LitteraturKultur

I fri dressur

Når vi endeleg får lese kontroversielle Bjørn Rasmussen på norsk, handlar det om ei hestejente. Men skinnet bedrar.

Marita Liabø
Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Foto: Frida Gregersen

LitteraturKultur

I fri dressur

Når vi endeleg får lese kontroversielle Bjørn Rasmussen på norsk, handlar det om ei hestejente. Men skinnet bedrar.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis