Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: Richard Pinhas

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1520
20220204
1520
20220204

Då Richard Pinhas gav ut Iceland i 1979, var det hans tredje soloalbum, men det første etter at gruppa han var ein del av, Heldon (1974–1978), braut opp, eit band som med sin miks av elektronika og rock henta inspirasjon frå mellom andre Robert Fripp, og då ikkje minst frå denne gitaristens samarbeid med Brian Eno.

Ekko frå den konstellasjonen er det heller ikkje vanskeleg å høyre i det Pinhas har laga åleine, musikk der feedback på gitaren, bruk av effektboksar av ulike slag og loops er grep som går att. 

Når Iceland no kjem ut på nytt, på selskapet Bureau B, er det også ei påminning om Pinhas’ hang til det konseptuelle, for det passande titulerte albumet kjennest på mange måtar som ein meditasjon over isolasjon og einsemd. Dette kontemplative preget overraskar då heller ikkje, for Pinhas har alltid vore orientert mot filosofiske spørsmål i arbeidet sitt, noko som ikkje minst er reflektert i at han fullførte ei doktoravhandling i filosofi ved Sorbonne-universitetet i 1974 og var ein kjenning av folk som Gilles Deleuze (1925–1995) og Jean-Francois Lyotard (1924–1998). Eit avtrykk frå førstnemnde er vel ikkje minst tydeleg på plata han kom med for fire år sidan, også på Bureau B: Rhizosphere

Når Iceland no ligg føre i ny utgåve nokre og førti år seinare, er det ikkje minst ei påminning om at Pinhas var tidleg ute med ei rekkje musikalske grep og tropar som har blitt ståande i den elektroniske musikken i nyare tid. Ta ein lytt, om du ikkje har gjort det før.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Då Richard Pinhas gav ut Iceland i 1979, var det hans tredje soloalbum, men det første etter at gruppa han var ein del av, Heldon (1974–1978), braut opp, eit band som med sin miks av elektronika og rock henta inspirasjon frå mellom andre Robert Fripp, og då ikkje minst frå denne gitaristens samarbeid med Brian Eno.

Ekko frå den konstellasjonen er det heller ikkje vanskeleg å høyre i det Pinhas har laga åleine, musikk der feedback på gitaren, bruk av effektboksar av ulike slag og loops er grep som går att. 

Når Iceland no kjem ut på nytt, på selskapet Bureau B, er det også ei påminning om Pinhas’ hang til det konseptuelle, for det passande titulerte albumet kjennest på mange måtar som ein meditasjon over isolasjon og einsemd. Dette kontemplative preget overraskar då heller ikkje, for Pinhas har alltid vore orientert mot filosofiske spørsmål i arbeidet sitt, noko som ikkje minst er reflektert i at han fullførte ei doktoravhandling i filosofi ved Sorbonne-universitetet i 1974 og var ein kjenning av folk som Gilles Deleuze (1925–1995) og Jean-Francois Lyotard (1924–1998). Eit avtrykk frå førstnemnde er vel ikkje minst tydeleg på plata han kom med for fire år sidan, også på Bureau B: Rhizosphere

Når Iceland no ligg føre i ny utgåve nokre og førti år seinare, er det ikkje minst ei påminning om at Pinhas var tidleg ute med ei rekkje musikalske grep og tropar som har blitt ståande i den elektroniske musikken i nyare tid. Ta ein lytt, om du ikkje har gjort det før.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Magnus Carlsen og Jan Nepomnjasjtsjij i finalen i lynsjakk i New York nyttårsaftan.

Magnus Carlsen og Jan Nepomnjasjtsjij i finalen i lynsjakk i New York nyttårsaftan.

Foto: Michal Walusza / Fide

KommentarSamfunn

Ingen vaksne heime

Magnus Carlsen styrer sjakkverda som han vil – på gode og dårlege dagar. Ein time inn i det nye året gav han seg sjølv eit nytt gull i VM i lynsjakk.

Atle Grønn
Magnus Carlsen og Jan Nepomnjasjtsjij i finalen i lynsjakk i New York nyttårsaftan.

Magnus Carlsen og Jan Nepomnjasjtsjij i finalen i lynsjakk i New York nyttårsaftan.

Foto: Michal Walusza / Fide

KommentarSamfunn

Ingen vaksne heime

Magnus Carlsen styrer sjakkverda som han vil – på gode og dårlege dagar. Ein time inn i det nye året gav han seg sjølv eit nytt gull i VM i lynsjakk.

Atle Grønn
Eit militærkøyretøy passerer Pokvrosk- skiltet under eit russisk åtak på byen, nær frontlina i Donetsk 19. desember 2024.

Eit militærkøyretøy passerer Pokvrosk- skiltet under eit russisk åtak på byen, nær frontlina i Donetsk 19. desember 2024.

Foto: Alina Smutko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Himmel på jord

Også ukrainarane har feira jul og nyttår, med songar, pynt og god mat. Men det nye året byr på nye vanskar.

Andrej Kurkov
Eit militærkøyretøy passerer Pokvrosk- skiltet under eit russisk åtak på byen, nær frontlina i Donetsk 19. desember 2024.

Eit militærkøyretøy passerer Pokvrosk- skiltet under eit russisk åtak på byen, nær frontlina i Donetsk 19. desember 2024.

Foto: Alina Smutko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Himmel på jord

Også ukrainarane har feira jul og nyttår, med songar, pynt og god mat. Men det nye året byr på nye vanskar.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis