Berre ein trompet
Jim O’Rourke.
Foto: Grethe Nygaard
Les også
Vil du vera med, så heng på
Les også
Frontfigur Stian Carstensen spelar på sekkepipe.
Foto: Tommy Neverdal
Musikkterapi frå Eidsvoll
Les også
Mariam Wallentin stod på scena saman med Vestnorsk Jazzensemble.
Foto: Svein Erik Fylkesnes
Fyrtårnet
Les også
Bobo Stenson Trio spela i bystyresalen.
Foto: Tommy Neverdal
Når alt stemmer
Les også
Utekonsert med Odd Nordstoga torsdag 12. august.
Foto: Grethe Nygaard
Festivalrevolusjonen
Les også
Electric Eye tek imot applaus etter konserten.
Foto: Svein Erik Fylkesnes
Gjennomarbeidd
Les også
Vil du vera med, så heng på
Les også
Frontfigur Stian Carstensen spelar på sekkepipe.
Foto: Tommy Neverdal
Musikkterapi frå Eidsvoll
Les også
Mariam Wallentin stod på scena saman med Vestnorsk Jazzensemble.
Foto: Svein Erik Fylkesnes
Fyrtårnet
Les også
Bobo Stenson Trio spela i bystyresalen.
Foto: Tommy Neverdal
Når alt stemmer
Les også
Utekonsert med Odd Nordstoga torsdag 12. august.
Foto: Grethe Nygaard
Festivalrevolusjonen
Les også
Electric Eye tek imot applaus etter konserten.
Foto: Svein Erik Fylkesnes
Gjennomarbeidd
Tingingsverk
Eivind Lønning og Jim O’Rourke:
Most, Potentially All
billedgalleriet, torsdag
På fremste benk i Haugesund billedgalleri med dei store tresnitta av Ragna Misvær Grønstad som «bakteppe» opplever eg tingingsverket Most, Potentially All, samtalen Eivind Lønning har med eit lydspor komponert av Jim O’Rourke. Lydsporet er i stor grad sett saman av opptak med Lønning som O’Rourke har hatt liggjande. Desse to har utvikla eit nært samarbeid dei seinare åra, og no gjev O’Rourke venen sin utfordringa å samtala med seg sjølv.
Leik i studio
Før urframføringa tek til, har festivalleiar Andreas Risanger Meland og Lønning ein samtale om samarbeidet mellom sistnemnde og O’Rourke. Å leika seg i studio er eit uttrykk Lønning nyttar fleire gonger. Elles innleidde Meland med å røpa noko vesentleg om programprofilen til Sildajazz – alle skulle finna sine musikalske utfordingar i programmet, og tingingsverket til Lønning og O’Rourke var eit programinnslag der han måtte vedgå at han hadde tenkt mest på seg sjølv.
Me skal vera glade for at Meland ikkje gløymer å tenkja på seg sjølv. Most, Potentially All er i eit klang- og støyrike som i stor grad ber bumerket til trompeten. Spørsmålet som naudsynleg melder seg, er: Finst det grenser for kva Lønning kan få ut av ein trompet? Det gjer det sikkert, men etter kvart som verket utviklar seg, er det arsenalet av klangar, teknikkar og uttrykk som bergtek. Fridomen til å gjera kva ein vil med instrumentet vert kombinert med kjenslevar lytting. Innsatsane er noggrant avstemte.
Pulserande
Første del av verket vert avslutta med ein pulserande sekvens i bassregisteret, så tonar det heile ut, og ein får ein augneblinks pause, før andre del vert innleidd med lyden frå vassdropar eller glas som singlar på eit mørkt teppe av støy. Her syner Lønning igjen særs effektfull bruk av Harmon-muten, og i sekvensen etter tek han i bruk pikkolotrompeten. I denne delen gjorde lydmann Christian Obermayer ein framifrå jobb.
Etter gode 40 minuttar har Lønning lagt «farkosten» trygt til kai, og han kan ta imot begeistra applaus frå eit ikkje altfor talrikt publikum, men oppmodinga vår til Andreas Risanger Meland er likevel: Ikkje slutt med å tenkja på deg sjølv, i alle fall ikkje så lenge du er festivalsjef for Sildajazz.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Tingingsverk
Eivind Lønning og Jim O’Rourke:
Most, Potentially All
billedgalleriet, torsdag
På fremste benk i Haugesund billedgalleri med dei store tresnitta av Ragna Misvær Grønstad som «bakteppe» opplever eg tingingsverket Most, Potentially All, samtalen Eivind Lønning har med eit lydspor komponert av Jim O’Rourke. Lydsporet er i stor grad sett saman av opptak med Lønning som O’Rourke har hatt liggjande. Desse to har utvikla eit nært samarbeid dei seinare åra, og no gjev O’Rourke venen sin utfordringa å samtala med seg sjølv.
Leik i studio
Før urframføringa tek til, har festivalleiar Andreas Risanger Meland og Lønning ein samtale om samarbeidet mellom sistnemnde og O’Rourke. Å leika seg i studio er eit uttrykk Lønning nyttar fleire gonger. Elles innleidde Meland med å røpa noko vesentleg om programprofilen til Sildajazz – alle skulle finna sine musikalske utfordingar i programmet, og tingingsverket til Lønning og O’Rourke var eit programinnslag der han måtte vedgå at han hadde tenkt mest på seg sjølv.
Me skal vera glade for at Meland ikkje gløymer å tenkja på seg sjølv. Most, Potentially All er i eit klang- og støyrike som i stor grad ber bumerket til trompeten. Spørsmålet som naudsynleg melder seg, er: Finst det grenser for kva Lønning kan få ut av ein trompet? Det gjer det sikkert, men etter kvart som verket utviklar seg, er det arsenalet av klangar, teknikkar og uttrykk som bergtek. Fridomen til å gjera kva ein vil med instrumentet vert kombinert med kjenslevar lytting. Innsatsane er noggrant avstemte.
Pulserande
Første del av verket vert avslutta med ein pulserande sekvens i bassregisteret, så tonar det heile ut, og ein får ein augneblinks pause, før andre del vert innleidd med lyden frå vassdropar eller glas som singlar på eit mørkt teppe av støy. Her syner Lønning igjen særs effektfull bruk av Harmon-muten, og i sekvensen etter tek han i bruk pikkolotrompeten. I denne delen gjorde lydmann Christian Obermayer ein framifrå jobb.
Etter gode 40 minuttar har Lønning lagt «farkosten» trygt til kai, og han kan ta imot begeistra applaus frå eit ikkje altfor talrikt publikum, men oppmodinga vår til Andreas Risanger Meland er likevel: Ikkje slutt med å tenkja på deg sjølv, i alle fall ikkje så lenge du er festivalsjef for Sildajazz.
Les også
Vil du vera med, så heng på
Les også
Frontfigur Stian Carstensen spelar på sekkepipe.
Foto: Tommy Neverdal
Musikkterapi frå Eidsvoll
Les også
Mariam Wallentin stod på scena saman med Vestnorsk Jazzensemble.
Foto: Svein Erik Fylkesnes
Fyrtårnet
Les også
Bobo Stenson Trio spela i bystyresalen.
Foto: Tommy Neverdal
Når alt stemmer
Les også
Utekonsert med Odd Nordstoga torsdag 12. august.
Foto: Grethe Nygaard
Festivalrevolusjonen
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen