JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Fyrtårnet

Mariam Walletin er ein scenepersonleg­dom av det sjeldne slaget.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Mariam Wallentin stod på scena saman med Vestnorsk Jazzensemble.

Mariam Wallentin stod på scena saman med Vestnorsk Jazzensemble.

Foto: Svein Erik Fylkesnes

Mariam Wallentin stod på scena saman med Vestnorsk Jazzensemble.

Mariam Wallentin stod på scena saman med Vestnorsk Jazzensemble.

Foto: Svein Erik Fylkesnes

2349
20220819
2349
20220819

Konsert

Mariam Wallentin og Vestnorsk Jazzensemble

Høvleriet, fredag

Eg må tilstå at Mariam Wallentin hadde eg berre høyrt på konsert med Wildbirds & Peacedrums. Det ho har gjort med Fire! Orchestra og under kunstnarnamnet Mariam The Beliver kjenner eg berre frå ulike strøymekjelder. Då eg benka meg ved scenen i det rustikke og gode konsertlokale Høvleriet kort tid før konserten skulle byrja, kjende eg meg ubudd. Det er kjekt å gå på konsert med ei slik kjensle.

Wallentin hadde kome med ei programerklæring i programmet: «Jeg ville få til noe klart, tørt og ærlig. Men mest av alt ønsker jeg å finne en setting som kjennes dynamisk og spennende, som kan stige høyt opp mot en glohet himmel for senere å dykke dypt ned i underjordisk mørke.»

I samarbeid med Vestnorsk Jazzensemble som er sett saman av Kjetil Møster (saksofonar og klarinett), Hildegunn Øiseth (trompet), Gro Austgulen (fiolin), Carmen Boveda (cello), Julie Rokseth (harpe), Anders Hana (gitar), Arne Toivo (bass), Børge Fjordheim og Terje Isungset (perkusjon) innfridde Wallentin programerklæringa.

Dei ti komposisjonane hennar var arrangerte av Josefin Runsteen, og ho skal ha stor takk for at komposisjonane til Wallentin blei denne reisa frå det mørke og melankolske til det oppstemte og ekstatiske. Berre på eit par låtar tykte eg at rytmikken blei for enkel og bastant, men stort sett skapte arrangementa eit stadig skifte av musikalsk bakteppe for røysta til Wallentin.

Ho er ikkje berre ein fantastisk vokalist med enorm dynamisk kontroll og rytmisk spenst i fraseringane, men også ein scenepersonlegdom av det sjeldne slaget. Ho syg til seg merksemd og formidlar tekstane med ein klarleik som mange kunne læra av. Likevel hadde det vore ynskjeleg å ha programmet og tekstane i hende.

At bodskapen kom så fint fram, skal lydteknikar Tom Svendsgård har stor ære for. Gitar, trommer, bass og perkusjon er ikkje lett å balansera saman med fiolin, cello og harpe i ein lydmiks som ikkje får mykje hjelp av det livlege konsertlokalet. I nokre av dei sterkaste partia på tampen av konserten var det vanskeleg å skilja ut dei meir lydsvake instrumenta, men dette er eit mindre vesentleg ankepunkt.

Så kryssar eg fingrar og vonar at Vestnorsk jazzsenter greier å finansiera ein turné med dette programmet.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Konsert

Mariam Wallentin og Vestnorsk Jazzensemble

Høvleriet, fredag

Eg må tilstå at Mariam Wallentin hadde eg berre høyrt på konsert med Wildbirds & Peacedrums. Det ho har gjort med Fire! Orchestra og under kunstnarnamnet Mariam The Beliver kjenner eg berre frå ulike strøymekjelder. Då eg benka meg ved scenen i det rustikke og gode konsertlokale Høvleriet kort tid før konserten skulle byrja, kjende eg meg ubudd. Det er kjekt å gå på konsert med ei slik kjensle.

Wallentin hadde kome med ei programerklæring i programmet: «Jeg ville få til noe klart, tørt og ærlig. Men mest av alt ønsker jeg å finne en setting som kjennes dynamisk og spennende, som kan stige høyt opp mot en glohet himmel for senere å dykke dypt ned i underjordisk mørke.»

I samarbeid med Vestnorsk Jazzensemble som er sett saman av Kjetil Møster (saksofonar og klarinett), Hildegunn Øiseth (trompet), Gro Austgulen (fiolin), Carmen Boveda (cello), Julie Rokseth (harpe), Anders Hana (gitar), Arne Toivo (bass), Børge Fjordheim og Terje Isungset (perkusjon) innfridde Wallentin programerklæringa.

Dei ti komposisjonane hennar var arrangerte av Josefin Runsteen, og ho skal ha stor takk for at komposisjonane til Wallentin blei denne reisa frå det mørke og melankolske til det oppstemte og ekstatiske. Berre på eit par låtar tykte eg at rytmikken blei for enkel og bastant, men stort sett skapte arrangementa eit stadig skifte av musikalsk bakteppe for røysta til Wallentin.

Ho er ikkje berre ein fantastisk vokalist med enorm dynamisk kontroll og rytmisk spenst i fraseringane, men også ein scenepersonlegdom av det sjeldne slaget. Ho syg til seg merksemd og formidlar tekstane med ein klarleik som mange kunne læra av. Likevel hadde det vore ynskjeleg å ha programmet og tekstane i hende.

At bodskapen kom så fint fram, skal lydteknikar Tom Svendsgård har stor ære for. Gitar, trommer, bass og perkusjon er ikkje lett å balansera saman med fiolin, cello og harpe i ein lydmiks som ikkje får mykje hjelp av det livlege konsertlokalet. I nokre av dei sterkaste partia på tampen av konserten var det vanskeleg å skilja ut dei meir lydsvake instrumenta, men dette er eit mindre vesentleg ankepunkt.

Så kryssar eg fingrar og vonar at Vestnorsk jazzsenter greier å finansiera ein turné med dette programmet.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis