JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Novella, filmen – og musikken 

Eiko Ishibashis lydspor til Drive My Car står støtt på eigne bein.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Komponisten Eiko Ishibashi er produktiv og eventyrleg allsidig, meiner Øyvind Vågnes.

Komponisten Eiko Ishibashi er produktiv og eventyrleg allsidig, meiner Øyvind Vågnes.

Pressefoto

Komponisten Eiko Ishibashi er produktiv og eventyrleg allsidig, meiner Øyvind Vågnes.

Komponisten Eiko Ishibashi er produktiv og eventyrleg allsidig, meiner Øyvind Vågnes.

Pressefoto

2544
20220204
2544
20220204

Filmmusikk

Eiko
Ishibashi:

Drive My Car 

Newhere Music

Det gav meining då eg såg at den nye spelefilmen til den japanske regissøren Ryusuke Hamaguchi, Drive My Car, skulle vere inspirert av og byggje på ei novelle av landsmannen Haruki Murakami med same tittel frå 2014 (ei norsk omsetjing ved Yngve Johan Larsen finst i Menn uten kvinner frå 2016). Når det så gjekk opp for meg at lydsporet var ved komponisten og artisten Eiko Ishibashi, fall alle brikkene på plass. 

Skal nokon lage musikk til akkurat ein slik film, bygd på akkurat ei slik forteljing, må det nemleg vere Ishibashi. Kvifor? Det har med sensibilitet å gjere, linene som møtest i konfigurasjonen Murakami–Hamaguchi–Ishibashi, som er som skapt for å ta vare på det gåtefulle og det uføreseielege i teksten, med kraft, venleik og originalitet.

Skuffar ikkje

Ishibashi har eg skrive om på desse sidene fleire gonger før, ikkje minst om det framifrå konseptalbumet The Dream My Bones Dream (2018), der ho hadde med seg den mangeårige samarbeidspartnaren Jim O’Rourke. Auga opp for musikken hennar fekk eg først med Car and Freezer (2014), som baud på ein jazza popmusikk som ikkje heilt likna på noko eg hadde høyrt før.

I åra som har følgt, har eg stadig vendt tilbake til denne produktive og eventyrleg allsidige artisten, og konglomeratet av artistar som omgir henne i Tokyo, utan ein einaste gong å verte skuffa.

Heller ikkje med Drive My Car, som har fleire av særtrekka som kjenneteiknar Ishibashis musikk. Som så mange lydspor sirklar også dette inn nokre tema og melodiliner som det vert vendt tilbake til igjen og igjen, med ei utbrodering og utforsking av kva dei rommar. Eit musikalsk motiv som først kan verke ope og mildt, kan få noko urovekkjande over seg, ein tydeleg figur kan losne opp i konturane og skape ei kjensle av det uvisse og uavklarte.

Lydcollage

Multiinstrumentalisten Eiko Ishibashi spelar sjølv på piano, Rhodes, synthar, fløyter, ein Melodion og vibrafonar, og O’Rourke er nok ein gong viktig, på ymse gitarar, til liks med fleire andre Tokyo-baserte musikarar som også er med.

Lydar frå filmen tilfører atmosfære, og Ishibashi, som har arbeidd mykje med lydcollage før, balanserer bruken av slike stemningsskapande element kresent. Les novella, sjå filmen, lytt til lydsporet – det siste ikkje minst om du skal ut på biltur.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Filmen er meld av Brit Aksnes
på side 26–27.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Filmmusikk

Eiko
Ishibashi:

Drive My Car 

Newhere Music

Det gav meining då eg såg at den nye spelefilmen til den japanske regissøren Ryusuke Hamaguchi, Drive My Car, skulle vere inspirert av og byggje på ei novelle av landsmannen Haruki Murakami med same tittel frå 2014 (ei norsk omsetjing ved Yngve Johan Larsen finst i Menn uten kvinner frå 2016). Når det så gjekk opp for meg at lydsporet var ved komponisten og artisten Eiko Ishibashi, fall alle brikkene på plass. 

Skal nokon lage musikk til akkurat ein slik film, bygd på akkurat ei slik forteljing, må det nemleg vere Ishibashi. Kvifor? Det har med sensibilitet å gjere, linene som møtest i konfigurasjonen Murakami–Hamaguchi–Ishibashi, som er som skapt for å ta vare på det gåtefulle og det uføreseielege i teksten, med kraft, venleik og originalitet.

Skuffar ikkje

Ishibashi har eg skrive om på desse sidene fleire gonger før, ikkje minst om det framifrå konseptalbumet The Dream My Bones Dream (2018), der ho hadde med seg den mangeårige samarbeidspartnaren Jim O’Rourke. Auga opp for musikken hennar fekk eg først med Car and Freezer (2014), som baud på ein jazza popmusikk som ikkje heilt likna på noko eg hadde høyrt før.

I åra som har følgt, har eg stadig vendt tilbake til denne produktive og eventyrleg allsidige artisten, og konglomeratet av artistar som omgir henne i Tokyo, utan ein einaste gong å verte skuffa.

Heller ikkje med Drive My Car, som har fleire av særtrekka som kjenneteiknar Ishibashis musikk. Som så mange lydspor sirklar også dette inn nokre tema og melodiliner som det vert vendt tilbake til igjen og igjen, med ei utbrodering og utforsking av kva dei rommar. Eit musikalsk motiv som først kan verke ope og mildt, kan få noko urovekkjande over seg, ein tydeleg figur kan losne opp i konturane og skape ei kjensle av det uvisse og uavklarte.

Lydcollage

Multiinstrumentalisten Eiko Ishibashi spelar sjølv på piano, Rhodes, synthar, fløyter, ein Melodion og vibrafonar, og O’Rourke er nok ein gong viktig, på ymse gitarar, til liks med fleire andre Tokyo-baserte musikarar som også er med.

Lydar frå filmen tilfører atmosfære, og Ishibashi, som har arbeidd mykje med lydcollage før, balanserer bruken av slike stemningsskapande element kresent. Les novella, sjå filmen, lytt til lydsporet – det siste ikkje minst om du skal ut på biltur.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Filmen er meld av Brit Aksnes
på side 26–27.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I ei sterk scene skildrar Marc Brew korleis mor hans måtte dusje han etter ulykka, som om han var ein liten gut igjen.

I ei sterk scene skildrar Marc Brew korleis mor hans måtte dusje han etter ulykka, som om han var ein liten gut igjen.

Foto: Lars Opstad / CODA Oslo International Dance Festival

ReportasjeFeature

Du trur det ikkje når du ser han, at han reiser verda rundt med dansen sin. Marc Brew sit i rullestol.

Marita Liabø
I ei sterk scene skildrar Marc Brew korleis mor hans måtte dusje han etter ulykka, som om han var ein liten gut igjen.

I ei sterk scene skildrar Marc Brew korleis mor hans måtte dusje han etter ulykka, som om han var ein liten gut igjen.

Foto: Lars Opstad / CODA Oslo International Dance Festival

ReportasjeFeature

Du trur det ikkje når du ser han, at han reiser verda rundt med dansen sin. Marc Brew sit i rullestol.

Marita Liabø
Det var ein fiskar som oppdaga kvalflokken denne fredagsmorgonen, og så gjekk alarmen. Det blei bestemt at han skulle takast inn til Hvannasund. Der venta om lag hundre menneske som var varsla gjennom ei lukka gruppe på Facebook.

Det var ein fiskar som oppdaga kvalflokken denne fredagsmorgonen, og så gjekk alarmen. Det blei bestemt at han skulle takast inn til Hvannasund. Der venta om lag hundre menneske som var varsla gjennom ei lukka gruppe på Facebook.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Grinda kjem!

I dag har eg vore med på å drepe 220 grindkvalar. Ja, mogleg det var 230, eg mista teljinga.

Hallgeir Opedal
Det var ein fiskar som oppdaga kvalflokken denne fredagsmorgonen, og så gjekk alarmen. Det blei bestemt at han skulle takast inn til Hvannasund. Der venta om lag hundre menneske som var varsla gjennom ei lukka gruppe på Facebook.

Det var ein fiskar som oppdaga kvalflokken denne fredagsmorgonen, og så gjekk alarmen. Det blei bestemt at han skulle takast inn til Hvannasund. Der venta om lag hundre menneske som var varsla gjennom ei lukka gruppe på Facebook.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Grinda kjem!

I dag har eg vore med på å drepe 220 grindkvalar. Ja, mogleg det var 230, eg mista teljinga.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis