Når gruppepresset blir for stort
DNA er ein velspelt tragisk komedie om eit dystert tema.
Ungdomsteateret spelar ein tragisk komedie der gruppepress, sosiale nettverk og haldningar som ungdommane har, vert strekte.
Foto: Stig Håvard Dirdal
Rogaland Teater
Dennis Kelly:
DNA
Omsett av Kristin Auestad Danielsen
Musikk: Bendik Hovik
Kjeldsberg og Nils Martin Larsen
Regi: Terje Strømdahl
Scenografi og kostyme: Kari Gravklev
Rogaland Teater har i mange år drive aktiv teaterarbeid for og med born og unge, og det gir gode resultat. Det dei elleve ungdommane på 14 år og der omkring får ut av dette ganske krevjande stykket, er imponerande.
Adam (Nikolai Hult) blir mobba av ei gruppe medelevar til det tilsynelatande endar med døden. Den intelligente, men totalt uempatiske Henrik (Håvard Sømme) klekkjer ut ein plan som skal kaste skulda for det som i røynda kan sjå ut som eit drap, over på andre.
Men historia har ikkje berre éin, men fleire vriar, for det viser seg snart at ungdommane har gjort jobben for godt. Kva då? Så endrar også sjølve brotsverket karakter mot slutten, noko som stiller ungdommane overfor eit nytt dilemma.
Det kan nok innvendast at ikkje alt i intrigen er like truverdig, men Kelly nyttar han til å stille sentrale spørsmål og vise kor langt menneske – ikkje berre unge – kan gå når gruppepresset og den kollektive dynamikken tek over. Også når nokon ser framtida si truga av konsekvensane av eigne handlingar, og kor øydeleggjande det kan vere.
Terje Strømdahl har laga ei framifrå framsyning med kjappe sceneskift og godt driv. Ensemblespelet fungerer godt, og fleire medverkande handterer lange replikkar og dialogar godt. Især utmerker Feline Fredrikke Poulsson seg som den småfilosofiske og pratsame Lea.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rogaland Teater
Dennis Kelly:
DNA
Omsett av Kristin Auestad Danielsen
Musikk: Bendik Hovik
Kjeldsberg og Nils Martin Larsen
Regi: Terje Strømdahl
Scenografi og kostyme: Kari Gravklev
Rogaland Teater har i mange år drive aktiv teaterarbeid for og med born og unge, og det gir gode resultat. Det dei elleve ungdommane på 14 år og der omkring får ut av dette ganske krevjande stykket, er imponerande.
Adam (Nikolai Hult) blir mobba av ei gruppe medelevar til det tilsynelatande endar med døden. Den intelligente, men totalt uempatiske Henrik (Håvard Sømme) klekkjer ut ein plan som skal kaste skulda for det som i røynda kan sjå ut som eit drap, over på andre.
Men historia har ikkje berre éin, men fleire vriar, for det viser seg snart at ungdommane har gjort jobben for godt. Kva då? Så endrar også sjølve brotsverket karakter mot slutten, noko som stiller ungdommane overfor eit nytt dilemma.
Det kan nok innvendast at ikkje alt i intrigen er like truverdig, men Kelly nyttar han til å stille sentrale spørsmål og vise kor langt menneske – ikkje berre unge – kan gå når gruppepresset og den kollektive dynamikken tek over. Også når nokon ser framtida si truga av konsekvensane av eigne handlingar, og kor øydeleggjande det kan vere.
Terje Strømdahl har laga ei framifrå framsyning med kjappe sceneskift og godt driv. Ensemblespelet fungerer godt, og fleire medverkande handterer lange replikkar og dialogar godt. Især utmerker Feline Fredrikke Poulsson seg som den småfilosofiske og pratsame Lea.
Jan H. Landro
Terje Strømdahl har laga ei framifrå framsyning med kjappe sceneskift og godt driv.
Jan H. Landro om DNA
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.