Redningsvestar i København
Ai Weiwei: «Soleil Levant», 2017. Kunsthal Charlottenborg.
Foto: David Stjernholm
I ei årrekke har den kinesiske kunstnaren Ai Weiwei laga djupt samfunnskritiske verk om katastrofen i Middelhavet. Eitt av verka vart laga spesielt for Kunsthal Charlottenborg i København. I 2017 barrikaderte han alle vindauga i fasaden til kunsthallen med 3500 redningsvestar. Vestane var samla frå menneske som kom i land på den greske øya Lesbos. Dette stod i kraftig kontrast til det fornemme, polerte miljøet på Nyhavn.
Det symboltunge kunstverket fekk enorm merksemd og eit uventa etterspel. I desse dagar er den travle kunstnaren attende i Danmark. Weiwei har gått til sak mot den danske importøren av Volkswagen. Dei har brukt kunstinstallasjonen som bakgrunn i ein stor kampanje for den nye bilen sin, ein Golf like oransje som vestane frå Middelhavet.
Dette er truleg gjort i tankeløyse. Men samanstillinga er så usmakeleg som ho kan bli.
Ein skulle tru kampanjen var ein happening av Weiwei, iscenesett for å syne kor lite vi bryr oss om lidingane til dei som er på feil side av gjerdet. Men slik er det ikkje. Attpåtil har selskapet stilt seg heilt avvisande til krava frå kunstnaren.
Så no vert det rettssak. Det er ikkje mange kunstnarar som har ressursar til å fremje ei slik sak. Derfor er det viktig at Ai Weiwei tek også denne kampen.
Eva Furseth
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
I ei årrekke har den kinesiske kunstnaren Ai Weiwei laga djupt samfunnskritiske verk om katastrofen i Middelhavet. Eitt av verka vart laga spesielt for Kunsthal Charlottenborg i København. I 2017 barrikaderte han alle vindauga i fasaden til kunsthallen med 3500 redningsvestar. Vestane var samla frå menneske som kom i land på den greske øya Lesbos. Dette stod i kraftig kontrast til det fornemme, polerte miljøet på Nyhavn.
Det symboltunge kunstverket fekk enorm merksemd og eit uventa etterspel. I desse dagar er den travle kunstnaren attende i Danmark. Weiwei har gått til sak mot den danske importøren av Volkswagen. Dei har brukt kunstinstallasjonen som bakgrunn i ein stor kampanje for den nye bilen sin, ein Golf like oransje som vestane frå Middelhavet.
Dette er truleg gjort i tankeløyse. Men samanstillinga er så usmakeleg som ho kan bli.
Ein skulle tru kampanjen var ein happening av Weiwei, iscenesett for å syne kor lite vi bryr oss om lidingane til dei som er på feil side av gjerdet. Men slik er det ikkje. Attpåtil har selskapet stilt seg heilt avvisande til krava frå kunstnaren.
Så no vert det rettssak. Det er ikkje mange kunstnarar som har ressursar til å fremje ei slik sak. Derfor er det viktig at Ai Weiwei tek også denne kampen.
Eva Furseth
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.