JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Ta på deg spanderbuksene!

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Du har plass til fleire kunstverk enn du trur. Fotokunst av Brynhild Bye-Tiller vert hengd opp.

Du har plass til fleire kunstverk enn du trur. Fotokunst av Brynhild Bye-Tiller vert hengd opp.

Foto: Eva Furseth

Du har plass til fleire kunstverk enn du trur. Fotokunst av Brynhild Bye-Tiller vert hengd opp.

Du har plass til fleire kunstverk enn du trur. Fotokunst av Brynhild Bye-Tiller vert hengd opp.

Foto: Eva Furseth

2212
20200403
2212
20200403

Det er i tider som denne vi treng kunsten som mest. Og no er visningsstadene stengde. Kunsten kan gje kvile. Den franske målaren Matisse vert gjerne sitert med at kunsten skal vere som ein behageleg lenestol der ein kan kvile etter ein krevjande dag. Det er noko i dette, for ei lita stund kan du gløyme deg sjølv i fargar og former, studere ein uventa komposisjon, grunde over korleis i all verda det skal tolkast.

Kunsten kan også hjelpe oss å løfte blikket. I ein periode med forvirring og skremsler minner kulturen om fundamentet vi byggjer på, han får oss til å sjå forbi krisa og førebu vegen vidare.

Rett nok lèt ikkje kunsten seg stoppe av stengde dører, nett no er den digitale kunsten i rivande utvikling. Det vert strøymt som aldri før, og nettutstillingane vert stadig meir avansert og gir sterke opplevingar. Eg forsyner meg grådig av alt dette. Men likevel. Suget etter genuine verk i tre dimensjonar aukar for kvar dag. Eg lengtar etter å kjenne terpentinlukta frå oljemåleri, den sure elektriske angen frå robotinstallasjonar, leggje meg i svære saccosekker og sjå på kunstfilmar. Og ikkje minst saknar eg å oppleve verka saman med andre, ta ein kaffi mellom to galleribesøk og diskutere.

Korleis vil det stå til med kunstscena når alt dette er over? Kva av galleria og musea vil framleis ha økonomi til å atter opne dørene for oss? Og kor mange kunstnarar kjem til å orke å halde fram etter ein mager periode utan tilleggsjobbane sine, utan forventa utstillingshonorar og sal? Kunstnarar opererer innan ørsmå marginar, mange lever frå utstilling til utstilling. Samstundes som uvissa rår, må alt av faste utlegg dekkjast.

Vi skal med rette vere djupt bekymra for framtida til det fine, dynamiske kunstlivet vårt. Så no hastar det at alle saman opnar lommeboka. Dersom du ser på kunst som vert vist digitalt – betal for opplevinga! Og ikkje minst, leit fram nettgalleria og nettsidene til kunstnarar, og kjøp kunst! Du har plass til meir enn du trur. Så får du også noko å glede deg over i desse grå dagane.

Berre eitt siste tips: Ikkje kjøp det verket du straks likar – ta eitt som du stussar over, som irriterer deg litt. Du vil takke meg for det seinare.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det er i tider som denne vi treng kunsten som mest. Og no er visningsstadene stengde. Kunsten kan gje kvile. Den franske målaren Matisse vert gjerne sitert med at kunsten skal vere som ein behageleg lenestol der ein kan kvile etter ein krevjande dag. Det er noko i dette, for ei lita stund kan du gløyme deg sjølv i fargar og former, studere ein uventa komposisjon, grunde over korleis i all verda det skal tolkast.

Kunsten kan også hjelpe oss å løfte blikket. I ein periode med forvirring og skremsler minner kulturen om fundamentet vi byggjer på, han får oss til å sjå forbi krisa og førebu vegen vidare.

Rett nok lèt ikkje kunsten seg stoppe av stengde dører, nett no er den digitale kunsten i rivande utvikling. Det vert strøymt som aldri før, og nettutstillingane vert stadig meir avansert og gir sterke opplevingar. Eg forsyner meg grådig av alt dette. Men likevel. Suget etter genuine verk i tre dimensjonar aukar for kvar dag. Eg lengtar etter å kjenne terpentinlukta frå oljemåleri, den sure elektriske angen frå robotinstallasjonar, leggje meg i svære saccosekker og sjå på kunstfilmar. Og ikkje minst saknar eg å oppleve verka saman med andre, ta ein kaffi mellom to galleribesøk og diskutere.

Korleis vil det stå til med kunstscena når alt dette er over? Kva av galleria og musea vil framleis ha økonomi til å atter opne dørene for oss? Og kor mange kunstnarar kjem til å orke å halde fram etter ein mager periode utan tilleggsjobbane sine, utan forventa utstillingshonorar og sal? Kunstnarar opererer innan ørsmå marginar, mange lever frå utstilling til utstilling. Samstundes som uvissa rår, må alt av faste utlegg dekkjast.

Vi skal med rette vere djupt bekymra for framtida til det fine, dynamiske kunstlivet vårt. Så no hastar det at alle saman opnar lommeboka. Dersom du ser på kunst som vert vist digitalt – betal for opplevinga! Og ikkje minst, leit fram nettgalleria og nettsidene til kunstnarar, og kjøp kunst! Du har plass til meir enn du trur. Så får du også noko å glede deg over i desse grå dagane.

Berre eitt siste tips: Ikkje kjøp det verket du straks likar – ta eitt som du stussar over, som irriterer deg litt. Du vil takke meg for det seinare.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis