ABC for dårleg naboskap
Der går grensen! er ein frisk komedie med adresse til oss alle.
Naboane Håkon Moe og Ane Skumsvoll møter utfordringar.
Foto: DNS
Den Nationale
Scene, Lille Scene
Ane Skumsvoll:
Der går grensen!
Regi: Morten Joachim
Scenografi: Morten Joachim og Ane Skumsvoll
Komponist og musikalsk ansvarleg: Håkon Moe
Med utgangspunkt i eigne haldningar og slike ho har møtt hos andre, har skodespelar Ane Skumsvoll kokt i hop ein komedie om nabokrangel som har kvalitetar i seg til å bli ein klassikar. Ikkje berre tek ho oss gjennom katalogen av alt dette som kan irritere hos naboen, eller medreisande på buss og bane; ho leverer også strategiar for korleis ein skal møte det. Eller kanskje korleis ein ikkje skal møte det.
Teksten er ei salig blanding av element frå ei rad ulike sjangrar som i utgangspunktet ikkje skulle gå godt saman, men som i denne humørfylte, overskotsprega framsyninga går saman i ein spenstig einskap. Her er spranget frå ordinær komedie til dokumentar kort, og mellom dette ligg kanskje allsong eller andre former for interaktivitet, endåtil teaterdugnad.
Framsyninga tek oss i fleire retningar, og noko av det gode er at du aldri kan kjenne deg trygg på at du veit kor ferda går. I sentrum står ei meir enn velopplagt Ane Skumsvoll, som speler på alt ho har av komiske eigenskapar. Men det skal to til for å skape nabokrangel, og i sin musikalske skodespelarkollega Håkon Moe har ho den perfekte (og passe irriterande) motparten.
Der går grensen! har ein allmenn appell og er så god at både Riksteatret og andre scenar bør syte for at denne vesle perla når ut til alle hjørne av landet som visstnok har flest nabokranglar i heile verda.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Den Nationale
Scene, Lille Scene
Ane Skumsvoll:
Der går grensen!
Regi: Morten Joachim
Scenografi: Morten Joachim og Ane Skumsvoll
Komponist og musikalsk ansvarleg: Håkon Moe
Med utgangspunkt i eigne haldningar og slike ho har møtt hos andre, har skodespelar Ane Skumsvoll kokt i hop ein komedie om nabokrangel som har kvalitetar i seg til å bli ein klassikar. Ikkje berre tek ho oss gjennom katalogen av alt dette som kan irritere hos naboen, eller medreisande på buss og bane; ho leverer også strategiar for korleis ein skal møte det. Eller kanskje korleis ein ikkje skal møte det.
Teksten er ei salig blanding av element frå ei rad ulike sjangrar som i utgangspunktet ikkje skulle gå godt saman, men som i denne humørfylte, overskotsprega framsyninga går saman i ein spenstig einskap. Her er spranget frå ordinær komedie til dokumentar kort, og mellom dette ligg kanskje allsong eller andre former for interaktivitet, endåtil teaterdugnad.
Framsyninga tek oss i fleire retningar, og noko av det gode er at du aldri kan kjenne deg trygg på at du veit kor ferda går. I sentrum står ei meir enn velopplagt Ane Skumsvoll, som speler på alt ho har av komiske eigenskapar. Men det skal to til for å skape nabokrangel, og i sin musikalske skodespelarkollega Håkon Moe har ho den perfekte (og passe irriterande) motparten.
Der går grensen! har ein allmenn appell og er så god at både Riksteatret og andre scenar bør syte for at denne vesle perla når ut til alle hjørne av landet som visstnok har flest nabokranglar i heile verda.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.