Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Draumen om det gode livet

Velspelt og vellukka dramatisering av ein moderne klassikar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Samspelet mellom Idun Losnegård og Kyrre Eikås Ottersen er særs godt, meiner Jan H. Landro.

Samspelet mellom Idun Losnegård og Kyrre Eikås Ottersen er særs godt, meiner Jan H. Landro.

Foto: Espen Nyttingnes

Samspelet mellom Idun Losnegård og Kyrre Eikås Ottersen er særs godt, meiner Jan H. Landro.

Samspelet mellom Idun Losnegård og Kyrre Eikås Ottersen er særs godt, meiner Jan H. Landro.

Foto: Espen Nyttingnes

2745
20220211
2745
20220211

Teater Vestland i Åsane kulturhus

Marit Eikemo:

Gratis og uforpliktande verdivurdering

Dramatisert av Mari Hesjedal
Regi: Linn Meyer Kongshavn og Cecilie Grydeland Lundsholt
Scenografi og kostyme: Mari Lotherington
Komponist: Marianne Stranger

Marit Eikemos roman Gratis og uforpliktande verdivurdering, med diskré vink til Ibsens Et dukkehjem, burde bli obligatorisk lesestoff for huskjøparar, husseljarar, eigedomsmeklarar og kunderådgjevarar i bankane.

For dei lite leselystne kan denne oppsetjinga vere ei god erstatning, sjølv om ei slik dramatisering aldri kan yte boka full rettferd.

Romanen er ikkje lett å dramatisere, men Mari Hesjedals versjon syner respekt for opphavet og har fått med seg det vesentlege. Humoren er heldigvis også teken vare på.

Det Eikemo presist set fingeren på, er kor stort gapet mellom draum og røyndom kan vere, samstundes som ho talande får fram kor viktig fasaden er for sjølvbiletet til mange av oss (truleg dei fleste). Og trua på at ytre endring kan gjere noko med sjølve tilværet vårt.

I Mari Lotheringtons enkle, men effektive scenografi med flyttbare element, er Hanne (Idun Losnegård) viss på at dersom familien på fire berre finn draumehuset, vil livet endre seg til det perfekte både for henne, mannen (Kyrre Eikås Ottersen) og dei to ungane (Carina Furseth og Peder Lauvås, som båe også går inn i fleire småroller).

Då den rette einebustaden – med hage! –  dukkar opp, byrjar jakta og kaoset. Før dei kan leggje inn bod, må dei få heva lånetaksten på husværet dei har budd i dei siste ti åra (og som middelklasseparet, når det avgjerande valet nærmar seg, må vedgå at dei er glade i og eigentleg alltid har trivest i).

To meklarar syner kor ulikt slike kan tenkje, samstundes får dei høve til å demonstrere litt av den særeigne meklarsjargongen. Kunderådgjevaren frå banken verkar derimot som ei litt tam utgåve av rådgjevaren i romanen.

Då husalvoret nærmar seg og nervøsiteten stig, blir også tonen mellom dei to ektefellane skarpare. Agg som tidlegare kanskje ikkje har vore sett ord på, kjem no til overflata og røper eit svik med store konsekvensar. Så livsavgjerande er det, at sjølv draumehuset blir mindre viktig. Denne uventa vendinga kunne vore betre førebudd i sceneversjonen, især fordi dette får etter måten større plass her enn i romanen.

Framsyninga er velspelt, med eit særs godt samspel mellom Losnegård og Ottersen. Losnegård, som også har ei forteljarrolle, kan eg ikkje hugse å ha sett betre. Også Furseth og Lauvås gjer ein god innsats, der dei stadig vekslar mellom ulike roller, som born og vaksne.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Teater Vestland i Åsane kulturhus

Marit Eikemo:

Gratis og uforpliktande verdivurdering

Dramatisert av Mari Hesjedal
Regi: Linn Meyer Kongshavn og Cecilie Grydeland Lundsholt
Scenografi og kostyme: Mari Lotherington
Komponist: Marianne Stranger

Marit Eikemos roman Gratis og uforpliktande verdivurdering, med diskré vink til Ibsens Et dukkehjem, burde bli obligatorisk lesestoff for huskjøparar, husseljarar, eigedomsmeklarar og kunderådgjevarar i bankane.

For dei lite leselystne kan denne oppsetjinga vere ei god erstatning, sjølv om ei slik dramatisering aldri kan yte boka full rettferd.

Romanen er ikkje lett å dramatisere, men Mari Hesjedals versjon syner respekt for opphavet og har fått med seg det vesentlege. Humoren er heldigvis også teken vare på.

Det Eikemo presist set fingeren på, er kor stort gapet mellom draum og røyndom kan vere, samstundes som ho talande får fram kor viktig fasaden er for sjølvbiletet til mange av oss (truleg dei fleste). Og trua på at ytre endring kan gjere noko med sjølve tilværet vårt.

I Mari Lotheringtons enkle, men effektive scenografi med flyttbare element, er Hanne (Idun Losnegård) viss på at dersom familien på fire berre finn draumehuset, vil livet endre seg til det perfekte både for henne, mannen (Kyrre Eikås Ottersen) og dei to ungane (Carina Furseth og Peder Lauvås, som båe også går inn i fleire småroller).

Då den rette einebustaden – med hage! –  dukkar opp, byrjar jakta og kaoset. Før dei kan leggje inn bod, må dei få heva lånetaksten på husværet dei har budd i dei siste ti åra (og som middelklasseparet, når det avgjerande valet nærmar seg, må vedgå at dei er glade i og eigentleg alltid har trivest i).

To meklarar syner kor ulikt slike kan tenkje, samstundes får dei høve til å demonstrere litt av den særeigne meklarsjargongen. Kunderådgjevaren frå banken verkar derimot som ei litt tam utgåve av rådgjevaren i romanen.

Då husalvoret nærmar seg og nervøsiteten stig, blir også tonen mellom dei to ektefellane skarpare. Agg som tidlegare kanskje ikkje har vore sett ord på, kjem no til overflata og røper eit svik med store konsekvensar. Så livsavgjerande er det, at sjølv draumehuset blir mindre viktig. Denne uventa vendinga kunne vore betre førebudd i sceneversjonen, især fordi dette får etter måten større plass her enn i romanen.

Framsyninga er velspelt, med eit særs godt samspel mellom Losnegård og Ottersen. Losnegård, som også har ei forteljarrolle, kan eg ikkje hugse å ha sett betre. Også Furseth og Lauvås gjer ein god innsats, der dei stadig vekslar mellom ulike roller, som born og vaksne.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis