JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ei litt bleik Hedda-framsyning

Sofia Jupithers Hedda Gabler er ei fin, konvensjonell framsyning.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kjersti Botn Sandal spelar Hedda på Torshovteatret.

Kjersti Botn Sandal spelar Hedda på Torshovteatret.

Foto: Erika Hebbert

Kjersti Botn Sandal spelar Hedda på Torshovteatret.

Kjersti Botn Sandal spelar Hedda på Torshovteatret.

Foto: Erika Hebbert

2131
20180921
2131
20180921

Torshovteatret

Henrik Ibsen:

Hedda Gabler

Konsept og regi: Sofia Jupither
Scenografi og kostyme:
Simona Bieksaité

Kompromisslause Hedda Gabler avskyr det likegyldige, det halve, men ser seg tvinga til å leve eit småborgarleg liv med ein mann ho foraktar (Jørgen Sabado), i ein heim ho ikkje kan kjenne seg heime i. Når regissøren ikkje har gjort dei store sprella, men i det aller meste held seg til Ibsens tekst, er det dei små detaljane vi må feste blikket på. Men det vi òg ser, er at Ibsen framleis lèt seg spele på klassisk vis med godt resultat.

Kjersti Botn Sandal er den førebels siste i rekkja av norske Hedda-ar. Ho meistrar rolla godt, men manglar utstråling, verkar litt bleik og er ikkje så farleg som denne nådelause kvinna skal vere. Men ho kombinerer det sårbare med det utspekulerte og manipulerande, og spelet hennar får fatale konsekvensar. Likevel står spørsmålet att, som det oftast gjer når den gåtefulle generaldottera blir framstilt på scenen: Kva er drivkrafta bak det ho gjer?

Opplever ho tilværet som meiningslaust og framtida som utan håp? Er det eksistensiell misnøye som rir henne? Ordet «kjærleik» vil ho ikkje ta i sin munn. Ser ho sine personlege ambisjonar, kva dei no måtte vere, gå i knas? Mot slutten, når alt går imot henne og ho kjenner seg heilt sett til sides og dessutan truga av makta «familievennen» assessor Brack (Trond Espen Seim) har fått over henne, er det lett å skjøne at ho tek fram pistolen. Men her gjer regissøren eit interessant grep ved at ho lèt Hedda, nesten overtydeleg, vise dei andre i rommet kva ho aktar å gjere. Som om ho ber dei hindre henne, eit rop om hjelp, men dei er for opptekne med sitt.

Og når Hedda så skyt seg, skjer det ikkje i naborommet, men for open scene. Ikkje skyt ho seg i tinningen, heller, som ville gitt det ho kalla «en død i skjønnhet», men i magen. Slik drep ho også barnet ho ber.

At vi så får sjå blodet renne ut av munnen hennar, er ei form for hyperrealisme vi kunne vore forutan, og som bryt med stilen elles i framsyninga.

Jan H. Landro

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Torshovteatret

Henrik Ibsen:

Hedda Gabler

Konsept og regi: Sofia Jupither
Scenografi og kostyme:
Simona Bieksaité

Kompromisslause Hedda Gabler avskyr det likegyldige, det halve, men ser seg tvinga til å leve eit småborgarleg liv med ein mann ho foraktar (Jørgen Sabado), i ein heim ho ikkje kan kjenne seg heime i. Når regissøren ikkje har gjort dei store sprella, men i det aller meste held seg til Ibsens tekst, er det dei små detaljane vi må feste blikket på. Men det vi òg ser, er at Ibsen framleis lèt seg spele på klassisk vis med godt resultat.

Kjersti Botn Sandal er den førebels siste i rekkja av norske Hedda-ar. Ho meistrar rolla godt, men manglar utstråling, verkar litt bleik og er ikkje så farleg som denne nådelause kvinna skal vere. Men ho kombinerer det sårbare med det utspekulerte og manipulerande, og spelet hennar får fatale konsekvensar. Likevel står spørsmålet att, som det oftast gjer når den gåtefulle generaldottera blir framstilt på scenen: Kva er drivkrafta bak det ho gjer?

Opplever ho tilværet som meiningslaust og framtida som utan håp? Er det eksistensiell misnøye som rir henne? Ordet «kjærleik» vil ho ikkje ta i sin munn. Ser ho sine personlege ambisjonar, kva dei no måtte vere, gå i knas? Mot slutten, når alt går imot henne og ho kjenner seg heilt sett til sides og dessutan truga av makta «familievennen» assessor Brack (Trond Espen Seim) har fått over henne, er det lett å skjøne at ho tek fram pistolen. Men her gjer regissøren eit interessant grep ved at ho lèt Hedda, nesten overtydeleg, vise dei andre i rommet kva ho aktar å gjere. Som om ho ber dei hindre henne, eit rop om hjelp, men dei er for opptekne med sitt.

Og når Hedda så skyt seg, skjer det ikkje i naborommet, men for open scene. Ikkje skyt ho seg i tinningen, heller, som ville gitt det ho kalla «en død i skjønnhet», men i magen. Slik drep ho også barnet ho ber.

At vi så får sjå blodet renne ut av munnen hennar, er ei form for hyperrealisme vi kunne vore forutan, og som bryt med stilen elles i framsyninga.

Jan H. Landro

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis