Ein festival for folk flest
Vinterlysfestivalen er ikkje berre eit lyspunkt for nordlendingar, men eit kulturtilbod som mange fleire kunne hatt glede av.
Festivalsjef Birgitte Strid inviterer dagleg til samtalar i sofaen.
Foto: Bjørn Leirvik
Kommentar
I Mo i Rana lokkar arrangørane med «7 magiske dager». Magien får vi i dei ulike teatersalane og spelestadene, der 150 framsyningar blir presenterte i løpet av veka. Dette er ein festival for den breie teaterinteressa og for det sosiale samværet. Og kvaliteten er gjennomgåande god.
Kvar kveld lyser eit stort, raudt hjarte på austveggen til Nordland Teater. Det skal symbolisere at Vinterlys er hjartet i Mo, men også i Teater-Noreg, forklarar festivalgeneral Wenche Bakken.
At Vinterlys er viktig for fleire enn berre ranværingane, går fram både av at artistar og ensemble frå heile landet står på deltakarlista, og at produsentar og marknadsfolk frå heile Teater-Noreg legg fagmøte her.
Inne i hjartet finst ikkje berre to teatersalar, som stadig er sprengfulle, men også det sosiale hjartet i heile festivalen – Teaterkafeen. Denne halvmørke møtestaden er open frå morgon til midnatt. Her får du tørt og vått, her er det dagleg teaterlunsj og sofasamtale mellom teatersjef Birgitte Strid og ein eller fleire gjestar. Lise Fjeldstad og Kirsti Sparboe var mellom dei som sessa seg i den gammelrosa sofaen.
Mykje av det som skjer i Teaterkafeen, er gratis. Dette er møtestad for lokale og tilreisande og venterom for dei som skal inn til ei framsyning. Eit hjarte som slår for alle.
Årets Vinterlys er den 18. i rekkja. Initiativet kom frå dåverande teatersjef Thor-Inge Gullvåg. Han knytte til seg Wenche Bakken, som i alle desse åra har vore festivalgeneral og programmerar, og som elles er inspisient og produsent ved Nordland Teater.
Første året viste Vinterlys to framsyningar for 800 menneske. Sidan har festivalen vakse steg for steg, til han dei siste fem åra har vara ei heil veke. Og tala fortel alt som skal seiast: 900 artistar og produksjonar frå inn- og utland har vitja Vinterlys, 100.000 publikummarar har teke del i det mangfaldige kulturtilbodet. No ligg det årlege besøket på 12.500, i ein by med 18.500 innbyggjarar.
I dag er kapasitet det største problemet for arrangørane. Festivalen utnyttar alt som finst av spelestader, og alle er ikkje like eigna. No ser festivalgeneralen fram til at det skal bli noko av kulturhusplanane i kommunen. Dessutan er det vedteke å byggje ein storflyplass i nærleiken av byen, noko Wenche Bakken meiner vil spare festivalen for 150.000 kroner årleg i reisekostnader, ein betydeleg sum når totalbudsjettet ligg på kring tre millionar.
Sjølv såg eg 15 framsyningar – og har skrive om seks av dei.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast skribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Kommentar
I Mo i Rana lokkar arrangørane med «7 magiske dager». Magien får vi i dei ulike teatersalane og spelestadene, der 150 framsyningar blir presenterte i løpet av veka. Dette er ein festival for den breie teaterinteressa og for det sosiale samværet. Og kvaliteten er gjennomgåande god.
Kvar kveld lyser eit stort, raudt hjarte på austveggen til Nordland Teater. Det skal symbolisere at Vinterlys er hjartet i Mo, men også i Teater-Noreg, forklarar festivalgeneral Wenche Bakken.
At Vinterlys er viktig for fleire enn berre ranværingane, går fram både av at artistar og ensemble frå heile landet står på deltakarlista, og at produsentar og marknadsfolk frå heile Teater-Noreg legg fagmøte her.
Inne i hjartet finst ikkje berre to teatersalar, som stadig er sprengfulle, men også det sosiale hjartet i heile festivalen – Teaterkafeen. Denne halvmørke møtestaden er open frå morgon til midnatt. Her får du tørt og vått, her er det dagleg teaterlunsj og sofasamtale mellom teatersjef Birgitte Strid og ein eller fleire gjestar. Lise Fjeldstad og Kirsti Sparboe var mellom dei som sessa seg i den gammelrosa sofaen.
Mykje av det som skjer i Teaterkafeen, er gratis. Dette er møtestad for lokale og tilreisande og venterom for dei som skal inn til ei framsyning. Eit hjarte som slår for alle.
Årets Vinterlys er den 18. i rekkja. Initiativet kom frå dåverande teatersjef Thor-Inge Gullvåg. Han knytte til seg Wenche Bakken, som i alle desse åra har vore festivalgeneral og programmerar, og som elles er inspisient og produsent ved Nordland Teater.
Første året viste Vinterlys to framsyningar for 800 menneske. Sidan har festivalen vakse steg for steg, til han dei siste fem åra har vara ei heil veke. Og tala fortel alt som skal seiast: 900 artistar og produksjonar frå inn- og utland har vitja Vinterlys, 100.000 publikummarar har teke del i det mangfaldige kulturtilbodet. No ligg det årlege besøket på 12.500, i ein by med 18.500 innbyggjarar.
I dag er kapasitet det største problemet for arrangørane. Festivalen utnyttar alt som finst av spelestader, og alle er ikkje like eigna. No ser festivalgeneralen fram til at det skal bli noko av kulturhusplanane i kommunen. Dessutan er det vedteke å byggje ein storflyplass i nærleiken av byen, noko Wenche Bakken meiner vil spare festivalen for 150.000 kroner årleg i reisekostnader, ein betydeleg sum når totalbudsjettet ligg på kring tre millionar.
Sjølv såg eg 15 framsyningar – og har skrive om seks av dei.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast skribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.