Eit skikkeleg havari
Den Nationale Scene har satsa stort på å dramatisere ei viktig lokalhistorisk hending, men det har blitt meir enn mistrøystig.
Forliste, tyske emigrantar opplevde svolt og fattigdom i Bergen.
Foto: Den Nationale Scene
Den Nationale Scene, Hovudscena
Stig Amdam:
Skipet de Zee Ploeg
Regi og kostyme: Hilda Hellwig
Scenografi: Jan Lundberg og Hedvig Ljungar
I 1817 gjekk eit skip med tyske emigrantar på veg til Pennsylvania på grunn ved Herdla, nord for Bergen. Om bord var 580 menneske, vaksne og born, som flykta frå fattigdom og religiøs forfølging. I Bergen rådde fattigdom, svolt og elende i store delar av befolkninga. Kva skulle dei då gjere med alle dei utsvelta havaristane?
Dette dilemmaet, saman med skildringar av livet om bord på havaristen, er det Stig Amdam tek opp i det nye stykket. Handlinga vekslar mellom eit avvisande borgarskap og dramatikken om bord i de Zee Ploeg. Dessverre har forfattaren smurt så kraftig på med melodrama og overtydeleggjering av parallellane til flyktningsituasjonen i vår tid, at framsyninga stundom kallar på den ufrivillige latteren.
I staden for å dempe noko av dette har regissør Hilda Hellwig snarare forsterka det. Då er det kanskje ikkje så rart at mange av skodespelarane følgjer opp med overspel og gauling og skriking, som om dei stod på ei utescene. Bjørn Willberg Andersen gjer den forfylla og autoritære kapteinen til ein rein karikatur, og til slutt får vi ei dødsscene (Katrine Dale) som ikkje kunne vore verre om det var griseslakting vi var vitne til. At alt dette har kunna passere på ei teaterscene som gjer krav på å vere nasjonal, er ikkje til å skjøne.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Den Nationale Scene, Hovudscena
Stig Amdam:
Skipet de Zee Ploeg
Regi og kostyme: Hilda Hellwig
Scenografi: Jan Lundberg og Hedvig Ljungar
I 1817 gjekk eit skip med tyske emigrantar på veg til Pennsylvania på grunn ved Herdla, nord for Bergen. Om bord var 580 menneske, vaksne og born, som flykta frå fattigdom og religiøs forfølging. I Bergen rådde fattigdom, svolt og elende i store delar av befolkninga. Kva skulle dei då gjere med alle dei utsvelta havaristane?
Dette dilemmaet, saman med skildringar av livet om bord på havaristen, er det Stig Amdam tek opp i det nye stykket. Handlinga vekslar mellom eit avvisande borgarskap og dramatikken om bord i de Zee Ploeg. Dessverre har forfattaren smurt så kraftig på med melodrama og overtydeleggjering av parallellane til flyktningsituasjonen i vår tid, at framsyninga stundom kallar på den ufrivillige latteren.
I staden for å dempe noko av dette har regissør Hilda Hellwig snarare forsterka det. Då er det kanskje ikkje så rart at mange av skodespelarane følgjer opp med overspel og gauling og skriking, som om dei stod på ei utescene. Bjørn Willberg Andersen gjer den forfylla og autoritære kapteinen til ein rein karikatur, og til slutt får vi ei dødsscene (Katrine Dale) som ikkje kunne vore verre om det var griseslakting vi var vitne til. At alt dette har kunna passere på ei teaterscene som gjer krav på å vere nasjonal, er ikkje til å skjøne.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.
Foto: Christiane Jordheim Larsen
Alle auge på Grønland
NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk.
Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.
Foto frå filmen
Filmglede
Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.