Eit skikkeleg havari
Den Nationale Scene har satsa stort på å dramatisere ei viktig lokalhistorisk hending, men det har blitt meir enn mistrøystig.
Forliste, tyske emigrantar opplevde svolt og fattigdom i Bergen.
Foto: Den Nationale Scene
Den Nationale Scene, Hovudscena
Stig Amdam:
Skipet de Zee Ploeg
Regi og kostyme: Hilda Hellwig
Scenografi: Jan Lundberg og Hedvig Ljungar
I 1817 gjekk eit skip med tyske emigrantar på veg til Pennsylvania på grunn ved Herdla, nord for Bergen. Om bord var 580 menneske, vaksne og born, som flykta frå fattigdom og religiøs forfølging. I Bergen rådde fattigdom, svolt og elende i store delar av befolkninga. Kva skulle dei då gjere med alle dei utsvelta havaristane?
Dette dilemmaet, saman med skildringar av livet om bord på havaristen, er det Stig Amdam tek opp i det nye stykket. Handlinga vekslar mellom eit avvisande borgarskap og dramatikken om bord i de Zee Ploeg. Dessverre har forfattaren smurt så kraftig på med melodrama og overtydeleggjering av parallellane til flyktningsituasjonen i vår tid, at framsyninga stundom kallar på den ufrivillige latteren.
I staden for å dempe noko av dette har regissør Hilda Hellwig snarare forsterka det. Då er det kanskje ikkje så rart at mange av skodespelarane følgjer opp med overspel og gauling og skriking, som om dei stod på ei utescene. Bjørn Willberg Andersen gjer den forfylla og autoritære kapteinen til ein rein karikatur, og til slutt får vi ei dødsscene (Katrine Dale) som ikkje kunne vore verre om det var griseslakting vi var vitne til. At alt dette har kunna passere på ei teaterscene som gjer krav på å vere nasjonal, er ikkje til å skjøne.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Den Nationale Scene, Hovudscena
Stig Amdam:
Skipet de Zee Ploeg
Regi og kostyme: Hilda Hellwig
Scenografi: Jan Lundberg og Hedvig Ljungar
I 1817 gjekk eit skip med tyske emigrantar på veg til Pennsylvania på grunn ved Herdla, nord for Bergen. Om bord var 580 menneske, vaksne og born, som flykta frå fattigdom og religiøs forfølging. I Bergen rådde fattigdom, svolt og elende i store delar av befolkninga. Kva skulle dei då gjere med alle dei utsvelta havaristane?
Dette dilemmaet, saman med skildringar av livet om bord på havaristen, er det Stig Amdam tek opp i det nye stykket. Handlinga vekslar mellom eit avvisande borgarskap og dramatikken om bord i de Zee Ploeg. Dessverre har forfattaren smurt så kraftig på med melodrama og overtydeleggjering av parallellane til flyktningsituasjonen i vår tid, at framsyninga stundom kallar på den ufrivillige latteren.
I staden for å dempe noko av dette har regissør Hilda Hellwig snarare forsterka det. Då er det kanskje ikkje så rart at mange av skodespelarane følgjer opp med overspel og gauling og skriking, som om dei stod på ei utescene. Bjørn Willberg Andersen gjer den forfylla og autoritære kapteinen til ein rein karikatur, og til slutt får vi ei dødsscene (Katrine Dale) som ikkje kunne vore verre om det var griseslakting vi var vitne til. At alt dette har kunna passere på ei teaterscene som gjer krav på å vere nasjonal, er ikkje til å skjøne.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.