JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Eit skikkeleg havari

Den Nationale Scene har satsa stort på å dramatisere ei viktig lokalhistorisk hending, men det har blitt meir enn mistrøystig.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Forliste, tyske emigrantar opplevde svolt og fattigdom i Bergen.

Forliste, tyske emigrantar opplevde svolt og fattigdom i Bergen.

Foto: Den Nationale Scene

Forliste, tyske emigrantar opplevde svolt og fattigdom i Bergen.

Forliste, tyske emigrantar opplevde svolt og fattigdom i Bergen.

Foto: Den Nationale Scene

1623
20190426
1623
20190426

Den Nationale Scene, Hovudscena

Stig Amdam:

Skipet de Zee Ploeg

Regi og kostyme: Hilda Hellwig
Scenografi: Jan Lundberg og Hedvig Ljungar

I 1817 gjekk eit skip med tyske emigrantar på veg til Pennsylvania på grunn ved Herdla, nord for Bergen. Om bord var 580 menneske, vaksne og born, som flykta frå fattigdom og religiøs forfølging. I Bergen rådde fattigdom, svolt og elende i store delar av befolkninga. Kva skulle dei då gjere med alle dei utsvelta havaristane?

Dette dilemmaet, saman med skildringar av livet om bord på havaristen, er det Stig Amdam tek opp i det nye stykket. Handlinga vekslar mellom eit avvisande borgarskap og dramatikken om bord i de Zee Ploeg. Dessverre har forfattaren smurt så kraftig på med melodrama og overtydeleggjering av parallellane til flyktningsituasjonen i vår tid, at framsyninga stundom kallar på den ufrivillige latteren.

I staden for å dempe noko av dette har regissør Hilda Hellwig snarare forsterka det. Då er det kanskje ikkje så rart at mange av skodespelarane følgjer opp med overspel og gauling og skriking, som om dei stod på ei utescene. Bjørn Willberg Andersen gjer den forfylla og autoritære kapteinen til ein rein karikatur, og til slutt får vi ei dødsscene (Katrine Dale) som ikkje kunne vore verre om det var griseslakting vi var vitne til. At alt dette har kunna passere på ei teaterscene som gjer krav på å vere nasjonal, er ikkje til å skjøne.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Den Nationale Scene, Hovudscena

Stig Amdam:

Skipet de Zee Ploeg

Regi og kostyme: Hilda Hellwig
Scenografi: Jan Lundberg og Hedvig Ljungar

I 1817 gjekk eit skip med tyske emigrantar på veg til Pennsylvania på grunn ved Herdla, nord for Bergen. Om bord var 580 menneske, vaksne og born, som flykta frå fattigdom og religiøs forfølging. I Bergen rådde fattigdom, svolt og elende i store delar av befolkninga. Kva skulle dei då gjere med alle dei utsvelta havaristane?

Dette dilemmaet, saman med skildringar av livet om bord på havaristen, er det Stig Amdam tek opp i det nye stykket. Handlinga vekslar mellom eit avvisande borgarskap og dramatikken om bord i de Zee Ploeg. Dessverre har forfattaren smurt så kraftig på med melodrama og overtydeleggjering av parallellane til flyktningsituasjonen i vår tid, at framsyninga stundom kallar på den ufrivillige latteren.

I staden for å dempe noko av dette har regissør Hilda Hellwig snarare forsterka det. Då er det kanskje ikkje så rart at mange av skodespelarane følgjer opp med overspel og gauling og skriking, som om dei stod på ei utescene. Bjørn Willberg Andersen gjer den forfylla og autoritære kapteinen til ein rein karikatur, og til slutt får vi ei dødsscene (Katrine Dale) som ikkje kunne vore verre om det var griseslakting vi var vitne til. At alt dette har kunna passere på ei teaterscene som gjer krav på å vere nasjonal, er ikkje til å skjøne.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis