Fabel om makt og avmakt
Kvinnerommet er tankevekkjande om kvinnekamp og minoritetskamp.
Anja Saiva Bongo Bjørnstad, Ánne Mággá og Sarakka Gaup står på scenen.
Foto: Det Samiske Nasjonalteatret Beaivvas
Det Samiske Nasjonalteatret Beaivváš
Sven Henriksen:
Kvinnerommet
Regi og scenografikonsept: Mette Brantzeg
Musikk: Elle Márjá Eira
Kostyme: Anne Berit Anti
Det historiske utgangspunktet for Kvinnerommet er reindriftslova, som over tid har marginalisert reindrifta meir og meir. I 1890 reiser ei samekvinne (Anja Bongo Bjørnstad) til eit slott for å leggje saka si fram for kongen. Ho vil ha hjelp til å sikre at ho kan drive reinflokken sin heilt ut til kysten.
Kongen er på reise, men på slottet møter ho ei hoffdame (Sarakka Gaup), som gjer alt ho kan for å distansere seg frå den samiske bakgrunnen sin, og dronninga (Ánne Mággá Wigelius), som ikkje veit stort om kva som skjer i riket. Det blir ein runddans på det sjakkbrettforma slottsgolvet, ei framsyning av kunnskapsløyse, fordommar og arroganse, med vekt på kjønn og klasse, men også ein vilje til å skjøne.
Eigentleg er dei alle undertrykte; dette kjem til syne når dei etter kvart flyttar seg rundt på sjakkbrettet iført korsett, som skal vise korleis kvinnerolla hemmar utfaldinga deira.
Brått er vi i 2019. Persongalleriet er det same, men no er problematikken ein annan, om enn situasjonen ikkje er radikalt endra. Dronninga blir mellom anna konfrontert med ei dagsaktuell samfunnssak, Jovsset Ánte Sara, som må redusere reinflokken sin med nesten 80 prosent. Men kva kan ei dronning gjere med det?
Framsyninga er velspelt, morosam og tankevekkjande, men tematisk noko sprikjande.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Samiske Nasjonalteatret Beaivváš
Sven Henriksen:
Kvinnerommet
Regi og scenografikonsept: Mette Brantzeg
Musikk: Elle Márjá Eira
Kostyme: Anne Berit Anti
Det historiske utgangspunktet for Kvinnerommet er reindriftslova, som over tid har marginalisert reindrifta meir og meir. I 1890 reiser ei samekvinne (Anja Bongo Bjørnstad) til eit slott for å leggje saka si fram for kongen. Ho vil ha hjelp til å sikre at ho kan drive reinflokken sin heilt ut til kysten.
Kongen er på reise, men på slottet møter ho ei hoffdame (Sarakka Gaup), som gjer alt ho kan for å distansere seg frå den samiske bakgrunnen sin, og dronninga (Ánne Mággá Wigelius), som ikkje veit stort om kva som skjer i riket. Det blir ein runddans på det sjakkbrettforma slottsgolvet, ei framsyning av kunnskapsløyse, fordommar og arroganse, med vekt på kjønn og klasse, men også ein vilje til å skjøne.
Eigentleg er dei alle undertrykte; dette kjem til syne når dei etter kvart flyttar seg rundt på sjakkbrettet iført korsett, som skal vise korleis kvinnerolla hemmar utfaldinga deira.
Brått er vi i 2019. Persongalleriet er det same, men no er problematikken ein annan, om enn situasjonen ikkje er radikalt endra. Dronninga blir mellom anna konfrontert med ei dagsaktuell samfunnssak, Jovsset Ánte Sara, som må redusere reinflokken sin med nesten 80 prosent. Men kva kan ei dronning gjere med det?
Framsyninga er velspelt, morosam og tankevekkjande, men tematisk noko sprikjande.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.
Foto: Christiane Jordheim Larsen
Alle auge på Grønland
NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk.
Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.
Foto frå filmen
Filmglede
Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.