Flukta frå kjøkenet
Det er framleis liv i ei gammal suksesshistorie.
Astrid Overaa spelar Lilly Valentin i regi av Teatret Vårt.
Foto: Magnus R. Furset, Tingh
TEATRET VÅRT, Arbeideren, Ålesund
Willy Russell:
Lilly Valentin
Omsett av Morten Krogstad
Regi: Philipp Stengele
For 15 år sidan framførte Astrid Overaa denne monologen om husmora som brått fekk ei oppvakning og vende ryggen til regnvêr og ein dominerande, men elles uinteressert ektemann. Då var stykket alt 15 år gammalt. I denne versjonen er det oppdatert noko, og handlinga er flytta til Ålesund. Men husmorfrigjeringa har gått sin gang, slik at 61 år gamle Lilly ikkje står fram som heilt tidlaus.
Likevel, teksten har framleis nokre godt attkjennande poeng, som især dei mange kvinnene blant publikum nikkar og ler til. For når det kjem til stykket, har vel ikkje dei håplause mennene endra seg så mykje, og det er jo ikkje minst oss dette går ut over.
Med handlevogna som rekvisitt, og med ein tekst ho har gitt lokal farge, vandrar Astrid Overaa rundt på scena og lar oss få del i eit halvlevd liv som kallar på vemod og sårheit – spelt med ømheit og overskot. Ho konstaterer at vi ofte ikkje gjer det vi har lyst til. I staden gjer vi det vi må, og seier at det er det vi har lyst til. Men då ho tar det store spranget og reiser til Hellas i fjorten dagar, utan mannen sin, oppdagar ho at det aldri er for seint å endre personlegdommen. Det gir ein alderdomsdimensjon stykket ikkje hadde før.
Framføringa er litt tam i byrjinga, men tek seg gradvis opp og svingar bra etter at dama har sett foten på gresk grunn.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist, forfattar og fast skribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
TEATRET VÅRT, Arbeideren, Ålesund
Willy Russell:
Lilly Valentin
Omsett av Morten Krogstad
Regi: Philipp Stengele
For 15 år sidan framførte Astrid Overaa denne monologen om husmora som brått fekk ei oppvakning og vende ryggen til regnvêr og ein dominerande, men elles uinteressert ektemann. Då var stykket alt 15 år gammalt. I denne versjonen er det oppdatert noko, og handlinga er flytta til Ålesund. Men husmorfrigjeringa har gått sin gang, slik at 61 år gamle Lilly ikkje står fram som heilt tidlaus.
Likevel, teksten har framleis nokre godt attkjennande poeng, som især dei mange kvinnene blant publikum nikkar og ler til. For når det kjem til stykket, har vel ikkje dei håplause mennene endra seg så mykje, og det er jo ikkje minst oss dette går ut over.
Med handlevogna som rekvisitt, og med ein tekst ho har gitt lokal farge, vandrar Astrid Overaa rundt på scena og lar oss få del i eit halvlevd liv som kallar på vemod og sårheit – spelt med ømheit og overskot. Ho konstaterer at vi ofte ikkje gjer det vi har lyst til. I staden gjer vi det vi må, og seier at det er det vi har lyst til. Men då ho tar det store spranget og reiser til Hellas i fjorten dagar, utan mannen sin, oppdagar ho at det aldri er for seint å endre personlegdommen. Det gir ein alderdomsdimensjon stykket ikkje hadde før.
Framføringa er litt tam i byrjinga, men tek seg gradvis opp og svingar bra etter at dama har sett foten på gresk grunn.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist, forfattar og fast skribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.